Miksi naiset kyttäävät toistensa imetysasioita?

Viittaan tohon imetyksen onnistumis -ketjuun. Itselläni imetys on ollut naurettavan helppoa, tissi vauvan suuhun ja maitoa virtaa vaikka naapurin lapsille asti. Silti ei tulisi mieleenikään ruveta vartioimaan, onko se muilla yhtä helppoa ja jos ei ole, niin mitäköhän kaikkea ne äiti-lurjukset ovat tehneet väärin, jotka eivät ole imetyksessä onnistuneet.

Mikä ihme siinä on, että toisten naisten imetysasiat kiinnostavat noita imetyskiihkoilijoita niin kovasti?
 
Teräsmami
Itselläni ei imetys onnistunut vauvan huonon imuotteen vuoksi. Siksi pumppasin hänelle maitoa pulloon kuukausikaupalla. Mietin tuona aikana usein, miten jotkut naiset kehtaavat kytätä pahansuovasti imetystäni ja arvostella yrittämisen puutteesta. Kun yritetty oli, eikä homma vain onnistunut imetysohjauksista ja muista huolimatta. Arvostelu sattui, koska imetyksen epäonnistuminen tuntui muutoinkin pahalata. Oli hassua, että minua arvosteltiin yrityksen puutteesta (=laiskuudesta), koska se pumppaaminenhan ei ollut ollenkaan työlästä...?
 
Jaa-a. Sitä mäkin ihmettelin, kun olin se ns. onnistunut imettäjä: kommenttia ja ihmettelyä kuuli ihan koko ajan.
Kun annoin pullomaitoa parikuiselle esikoiselleni, ei kukaan ihmetellyt, mutta imettäminen (siis sen mainitseminen kysyttäessä ) oli asia josta jokaisella tuntui olevan mielipide.
 
mitähäh
Pitääkö googlettaa syy?
Imetys on lapsen etuoikeus. Toiset naiset eivät voi imettää oikeasti ja toiset eivät imetä kun " se on niin hankalaa". Moni täällä haluaa lapsen parasta ja sitten suututtaa että joku laiskuuttaan ei toimi lapsen parhaaksi.

www.google.fi

imetyksen hyödyt

imetysen tuki

 
Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh:
Pitääkö googlettaa syy?
Imetys on lapsen etuoikeus. Toiset naiset eivät voi imettää oikeasti ja toiset eivät imetä kun " se on niin hankalaa". Moni täällä haluaa lapsen parasta ja sitten suututtaa että joku laiskuuttaan ei toimi lapsen parhaaksi.

www.google.fi

imetyksen hyödyt

imetysen tuki
Mistä hitosta sä tiedät, että ne, jotka eivät imetä, tekevät niin laiskuuttaan? Mä IMETÄN laiskuuttani!
 
Alkuperäinen kirjoittaja slörde:
Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh:
Pitääkö googlettaa syy?
Imetys on lapsen etuoikeus. Toiset naiset eivät voi imettää oikeasti ja toiset eivät imetä kun " se on niin hankalaa". Moni täällä haluaa lapsen parasta ja sitten suututtaa että joku laiskuuttaan ei toimi lapsen parhaaksi.

www.google.fi

imetyksen hyödyt

imetysen tuki
Mistä hitosta sä tiedät, että ne, jotka eivät imetä, tekevät niin laiskuuttaan? Mä IMETÄN laiskuuttani!
Mäkin imetin laiskuuttani :D, tuota kuopusta.
Esikoisen kanssa taas ei onnistunut, vaikka tein helvetisti töitä asian eteen, eli eipä voi laiskaksi syyttää siitäkään :snotty:
 
Mielestäni se johtuu siitä, että imetyksellä mitataan oma paremmuus äitinä. Jos imetys ei onnistu ja haluaisi, että se onnistuu, niin se on kova paikka. Varsinkin kun hormoonit hyrrää, niin tässä asiassa ei ole järjellä paljon sanomista siihen aikaan kun imetys on ajatus nro 1. Jälkeen päin voi sitten olla tosta mieltä, ja asia unohtuu ja tulee muutakin ajateltavaa kuin se imetys, mutta kyllä ainakin itse olen asiaa miettiny kahden lapsen imetuskauden jälkeen ja sinuiksi olen onneksi asian kanssa päässyt ja osaan mielestäni kannustaa ja tukea vastaavassa tilanteessa olevia.
 

Yhteistyössä