Miksi nykyajan nuoret ja lapset...

  • Viestiketjun aloittaja taija
  • Ensimmäinen viesti
taija
Ei kunnioita vanhempia ihmisiä?
Huudetaan ja räkytetään vanhemmille ja jopa tuntemattomille..
Käyttäytymis säännöt hukassa, ei kiitetä eikä sanota päivää.
Kertokaa minulle että miten on nyt menty näin pahasti pieleeni??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vanhemmat:
Huonot vanhemmat!! Vanhemmat on niitä kasvattajia ja vastuuta ihan turha siirtä muille.
Peesi. Kun ei ne vanhemmat itsekään sano, ja haukkuvat lasten kuullen muita ihmisiä (vanhuksia, hidastelijoita, tms)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nykyajan vanhemmat eivät käyttäydy siten, että ansaitsisivat nuorempien kunnioituksen. Siinä syy.
Näinkin.
On se kuitenkin aika kamalaa kun ne keskenkasvuset rääpii sitä päätään, mutta kyllähän sitä on omassakin teini-iässä ollu. Tosin onneks voin ite sanoa omasta puolestani, että en oo sitä tehnyt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nykyajan vanhemmat eivät käyttäydy siten, että ansaitsisivat nuorempien kunnioituksen. Siinä syy.
No joo, mutta minä olen ihan kaupungilla nähny kun nuoret huutelee vanhoille mummoille ja papoille törkeyksiä.. kerran otin jo yhtä tyttöä käsivarrasta kiinni kun huoritteli vanhaa mummoa, että anna olla laitimmainen kerta kun tuollaista sontaa suusta päästät.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, mutta minä olen ihan kaupungilla nähny kun nuoret huutelee vanhoille mummoille ja papoille törkeyksiä.. kerran otin jo yhtä tyttöä käsivarrasta kiinni kun huoritteli vanhaa mummoa, että anna olla laitimmainen kerta kun tuollaista sontaa suusta päästät.
Olen mäkin nähnyt. Ja paljon. Kaikenlaista. Eniten ihmetyttää ne noin kolmekymppiset naiset, jotka kohtelevat teinejä kuin ongelmajätettä. Luulis, että kolmekymppisillä olisi vielä edes jotain hataria muistoja omasta teini-iästään. Ei sen dementian pitäisi vielä kolmekymppisenä iskeä, mutta vaikuttaa siltä, että pahimpia teinien inhoajia on just kolmekymppiset. Turha mun mielestä ihmetellä, jos ne teinit ei käyttäydy yhtään sen paremmin. Meistä jokainen on esimerkki paitsi omille lapsilleen niin myös kaikkien muiden lapsille.

 
vielä hereillä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, mutta minä olen ihan kaupungilla nähny kun nuoret huutelee vanhoille mummoille ja papoille törkeyksiä.. kerran otin jo yhtä tyttöä käsivarrasta kiinni kun huoritteli vanhaa mummoa, että anna olla laitimmainen kerta kun tuollaista sontaa suusta päästät.
Olen mäkin nähnyt. Ja paljon. Kaikenlaista. Eniten ihmetyttää ne noin kolmekymppiset naiset, jotka kohtelevat teinejä kuin ongelmajätettä. Luulis, että kolmekymppisillä olisi vielä edes jotain hataria muistoja omasta teini-iästään. Ei sen dementian pitäisi vielä kolmekymppisenä iskeä, mutta vaikuttaa siltä, että pahimpia teinien inhoajia on just kolmekymppiset. Turha mun mielestä ihmetellä, jos ne teinit ei käyttäydy yhtään sen paremmin. Meistä jokainen on esimerkki paitsi omille lapsilleen niin myös kaikkien muiden lapsille.

Noko höö, ne kolomikymppiset on kathellisia niille teineille :) Kolomikymppiset alakaa rupsahtamhan ja teinitytöt vielä kaunistuvat :DD
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, mutta minä olen ihan kaupungilla nähny kun nuoret huutelee vanhoille mummoille ja papoille törkeyksiä.. kerran otin jo yhtä tyttöä käsivarrasta kiinni kun huoritteli vanhaa mummoa, että anna olla laitimmainen kerta kun tuollaista sontaa suusta päästät.
Olen mäkin nähnyt. Ja paljon. Kaikenlaista. Eniten ihmetyttää ne noin kolmekymppiset naiset, jotka kohtelevat teinejä kuin ongelmajätettä. Luulis, että kolmekymppisillä olisi vielä edes jotain hataria muistoja omasta teini-iästään. Ei sen dementian pitäisi vielä kolmekymppisenä iskeä, mutta vaikuttaa siltä, että pahimpia teinien inhoajia on just kolmekymppiset. Turha mun mielestä ihmetellä, jos ne teinit ei käyttäydy yhtään sen paremmin. Meistä jokainen on esimerkki paitsi omille lapsilleen niin myös kaikkien muiden lapsille.
Itse olen 24v ja muistan hyvinki mitä teiniys on, mutta en IKINÄ huoritellu vanhoja ihmisiä, huudellu ohi kulkijoille. Vanhemmille toki äksyilin ja oli uhmaa päällä, lintsausta koulusta tupakanpoltot, viinan kokeilut jne, mutta silti aina osasin olla"vieraskorea". Tätä huutelua en nimenomaan ymmärrä.
 
zxz
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nykyajan vanhemmat eivät käyttäydy siten, että ansaitsisivat nuorempien kunnioituksen. Siinä syy.
Ihmiset ansaitsee kunniotuksen ilman ansiota. Tietysti voi kunnioitaa myos esim. tekojen perusteella.
Kaikki ihmiset ansaitsee mun kunnioituksen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
Ihmiset ansaitsee kunniotuksen ilman ansiota. Tietysti voi kunnioitaa myos esim. tekojen perusteella.
Kaikki ihmiset ansaitsee mun kunnioituksen.
Mun kunnioitustani kaikki ihmiset eivät ansaitse. Ihmisarvo on kaikilla, mutta kunnioitus on ansaittava. En kunnioita raiskaajia, pedofiilejä, vaimonhakkaajia, sarjamurhaajia, yleensäkään rikollisia...listani on pitkä.

 
kyllästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nykyajan vanhemmat eivät käyttäydy siten, että ansaitsisivat nuorempien kunnioituksen. Siinä syy.
meillä asuu samassa talossa pari vanhempaa naista, toinen yli 80v. jotka huutaa ja kiroilee lapsille, lapset ei sais leikkiä missään,huudella saatanan hullut yms.kun ite menin lasta puolustamaan sanoi tää 80v. että "haista sinä paska! " opeta siinä sitten vanhempien kunnoitusta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
meillä asuu samassa talossa pari vanhempaa naista, toinen yli 80v. jotka huutaa ja kiroilee lapsille, lapset ei sais leikkiä missään,huudella saatanan hullut yms.kun ite menin lasta puolustamaan sanoi tää 80v. että "haista sinä paska! " opeta siinä sitten vanhempien kunnoitusta.
Just tota tarkoitin. Mun mielestä lapsen ei tarvitse kunnioittaa ketään vain sen vuoksi, että sillä toisella sattuu olemaan enemmän kalkkia verisuonissa. Ja jokainen voi omalla käytöksellään vaikuttaa siihen, miten häntä kunnioitetaan. Olen ollut tästä muutaman kerran varsin hämmästynytkin, kun olen osunut stadissa keskelle nuorten välistä tappelua.

 
on huonotapaisia ja hyvätapaisia ihmisiä. Niin aikuisia kuin lapsia.

Miksi lapsi tervehtisi aikuista jos tämä ei sano mitään takaisin? Tai miksi lapsi kiittäisi, jos aikuinen ei kiitä saamastaan tavarasta/avusta/palveluksesta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
eikä ole muuten nuoret mulle koskaan huudelleet toisin kun nämä naapurin mummot!
Ei mullakaan ole teineistä mitään huonoa sanottavaa. Suurin osa on asiallista sakkia. Mätiä on joka säkissä. Aikuisissakin.

Mutta mummot! Mulla on joku mummokammo. Mummoja on kahta laatua: aivan hurmaavia ja lämpöisiä mummeleita ja sitten niitä saatanan kyylääjäpaskiaisia, joilla mikään ei ole ikinä hyvin.
 

Yhteistyössä