Miksi päästät lapsesi riparille,jos et edes

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
itse usko?Asia jota en vaan käsitä.Miksi ulista kirkollisveroista,tms jos ei itse älyä kirkosta erota? Epäilenpä suuresti että suurella osalla myös kyseessä sukulaisten miellyttäminen ja heikkous
 
No jos se lapsi haluaa sinne itte. Ei mua ainakaan riparille pakotettu vaan halusin sinne itte. Jos mun likka ei halua sinne, niin ei sitten mene sinne, mutta saa mennä jos haluaa.

Ai niin ja koskaan en ole uskonut Jumalaan yms
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
No jos se lapsi haluaa sinne itte. Ei mua ainakaan riparille pakotettu vaan halusin sinne itte. Jos mun likka ei halua sinne, niin ei sitten mene sinne, mutta saa mennä jos haluaa.

Ai niin ja koskaan en ole uskonut Jumalaan yms
Jos et kuulu kirkkoon,ei se lapsi sillon sinne mene.Eli aikuisten valinta kun ei kirkosta osata erota,ja sit vali vali
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse usko?Asia jota en vaan käsitä.Miksi ulista kirkollisveroista,tms jos ei itse älyä kirkosta erota? Epäilenpä suuresti että suurella osalla myös kyseessä sukulaisten miellyttäminen ja heikkous
Koska lapseni saavat ihan omilla aivoillaan itse valita uskooko vai ei ja menevätkö rippikouluun.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
No meidän poika saa mennä riparille jos tykkää ja haluaa. En ole mielestäni oikeutettu sanomaan 15 kesäselle että "EI kun äiti ei usko". Jos hän haluaa mennä katsomaan että uskooko hän (tai jos uskoo jo ennen mahdollista riparia), niin en minä ole mikään sitä kieltämään. Meillä on perheessä vapaus uskoa mihin haluaa.

Musta MINUN uskoni ei ole milläänlailla sidolsissa lapseni rippikouluun ja mahdolliseen uskoon.
 
Turkilmas
Mä olen itse aikoinani halunnut riparille kun kaveritkin meni ja samalla lailla päästän taatusti poikanikin. Useimmille nuorille riparilla se Jeesus-lätinä on sitä pakollista pullaa ja se leirielämä se sokeri ja suola.

Samoin ripiltäpääsy on varmaan monelle vaan siistit bileet ja kivoja lahjoja :D
 
Se on totta että lapsi seuraa äitiään uskonnossa. En tiedä onko kirkkoonkuulumattoman lapselle mahdollista käydä riparia? No meillä ei tästä tule mitään ongelmaa, koska poika ei itse halua mennä sellaiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
No jos se lapsi haluaa sinne itte. Ei mua ainakaan riparille pakotettu vaan halusin sinne itte. Jos mun likka ei halua sinne, niin ei sitten mene sinne, mutta saa mennä jos haluaa.

Ai niin ja koskaan en ole uskonut Jumalaan yms
Jos et kuulu kirkkoon,ei se lapsi sillon sinne mene.Eli aikuisten valinta kun ei kirkosta osata erota,ja sit vali vali
Jos mä eroaisin kirkosta, niin kyllä likka pysyisi silti kirkon jäsenenä :whistle: Mä tiedän ihmisiä jotka ovat liittyneet kirkkoon ennen riparia, heidät on kastettu ja ovat menneet leirille. Sen takia, koska halusivat mennnä. Heidän vanhempansa eivät kuuluneet kirkkoon.

Enkä mä ainakaan valita mistään kirkollisverosta ja kirkosta en eroa vaikka en uskokaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Se on totta että lapsi seuraa äitiään uskonnossa. En tiedä onko kirkkoonkuulumattoman lapselle mahdollista käydä riparia? No meillä ei tästä tule mitään ongelmaa, koska poika ei itse halua mennä sellaiselle.
On mahdollista, tuossa aiemmin jo kirjoitin asiasta.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehkäpä siksi että lapsella on oikeus omaan mielipiteeseensa. vaikken minä uskoisi ei se tarkottaisi sitä ettei lapsi saisi uskoa
itse en aikoinaan mennyt rippileirille vaikka vanhemmat toivoi. Ihmettelivät kovin kun ei se maksanutkaan kovin paljon, vaikka rahasta oli tiukkaa...
sanoin ettei kiinnosta ja puolipakolla tuli iltarippiskin käytyä. Yhden frendin sieltä sain jonka kanssa hengailin sittemmin paljon, nyt jäänyt :( harmikseni.. Niin asiaan... joo en uskonut moisiin enkä usko vieläkään, kirkosta en ole vain jaksanut erota :) kummiksikin olen päässyt joten kirkkoonkuuluvaksi jäin (kuitenkin).
 
Kettukarkki
En voisi sitä kieltääkään, samoin kuin en voisi kieltää menemästä prometheusleirillekään jos joskus niin päättäisi. Vaikka kävisi kummatkin, niin siitä vaan, hyvä vaan jos haluasi saada asioihin laajempaakin näkökulmaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä te osaatte jankata.Jos lapsi tahtoo..No jos ette kuulu kirkkoon,niin ei sillon ole riparia.Miksi siis kuulutte kirkkoon mihin ette usko?Siis ei mee jakeluun
No entä jos lapsi kuuluu ja äiti ei kuulu? Ja suurin osa suomalaisista kastetaan kirkkoon. Jos he aikuisena eivät usko, eivät välttämättä silti nää tarvetta siitä erota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä te osaatte jankata.Jos lapsi tahtoo..No jos ette kuulu kirkkoon,niin ei sillon ole riparia.Miksi siis kuulutte kirkkoon mihin ette usko?Siis ei mee jakeluun
Lapsi voi kyllä mennä rippileirille vaikkeivät vanhemmat (tai lapsi itse) kuuluisikaan kirkkoon. Minäkin tein aikanaan niin ja liityin kirkkoon samalla. Sittemmin olen kyllä kirkosta eronnutkin.
 

Yhteistyössä