Miksi pidät kotikutsuja?

  • Viestiketjun aloittaja abc ärsyilee
  • Ensimmäinen viesti
abc ärsyilee
Hei!
Minkä takia ihmiset pitävät niitä kutsuja, ja "pakottavat" ihmiset tulemaan ja ostamaan todella kallista "romua"
Kuinka moni oikeasti on iloinen kun saa kutsun? Kuinka moni oikeasti haluaa ostaa niitä tavaroita?
Kaupat on pullollaan kamaa, ja kaikilla kodit, miksei voi vaan pyytää kavereita kylään.
Ei koska sitten menettää hyvät lahjukset itse....
(tajuatteko että myyjä vetää välistä kolmanneksen, siksi tuotteet on niin kalliita, ja kotikutsujen pitäjä saa lahjan, siksi hän teidät sinne pyytää)
 
Itsellä ei kiinnosta minkään sortin tupperi ym.kutsut.Sitten suututaan,kun ei halua mennä.Olen monelle ilmoittanut kutsun saatuani,että en ole tulossa,kun en ole kiinnostunut esiteltävistä tuotteista.Yhdet tupperikutsut olen elämäni aikana käynyt ja olivat kyllä viimeiset kutsut minun osilta.Tuputtamisen maku jäi suuhun ja just se,et jos et tuu,niin jää emännänlahja saamatta.
 
ölömölö
Joo kyllä muakin kutsutaan vähän väliä ties mihin tuppereihin ja kynttiläjuttuihin, mutta lapset (ja niiden sairastaminen tai se ettei saa niitä hoitoon ) on aina hyvä tekosyy sille ettei mene. Siinpähän kutsuvat, ei sinne ole kenenkään pakko mennä (ainahan voi jotain valkoisia valheita keksiä )!
 
Mulla kans yks kaveri, joka jossain vaiheessa aina pommitti tuppari-kutsulla. Kun tarpeeksi monta kertaa sanoin, että ei kiinosta, niin kaipa hän sitten uskoi kun ei enää oo kutsuja sadellu.

Kannattaa vaan sanoa suoraan, että ei kiinnosta (eikä käyttää mitään tekosyitä sairastumisesta tms.) niin jos kutsuja on yhtään fiksu niin jättää kutsumatta seuraavalla kerralla.

Mua ei ainakaan kiinosta ostaa mitään ylihintasta roinaa kotiin. Tapaan kavereita mieluummin muissa merkeissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
ja usein viestissä /puhelimessa pyydetään että tuo (kaikki) ystäväsikin mukaan...juu niitäkin ihan hirveesti kiinnostaisi tulla...aaghtt
Just näin.. ketä oikeesti kiinostaa mennä jonkun ventovieraan kutsuille? Vapaa-aikaa on muutenkin liian vähän.
 
kun olis kyseiset "kekkerit"
Eli valitettavasti näitä tuttaviakin on, jotka muuten eivät juuri ole tekemisissä, mutta näitä kutsuja sitten tulee. Meillä on ihan selvästi huono rahatilanne (mies pienipalkkaisella alalla ja itse vielä hoitovapaalla) niin miten joku kuvittelee että ostaisin 120 e puvun lapselle, tai itselle 70 kupin tai mausteita tai yhtään mitään minkä saa kirppikseltä/kaupasta kymmenes osa hinnalla.
Musta toi on jo vähän loukkaavaakin... Olen kyllä sanonut suoraa ettei kiinnosta eikä ole rahaa, mutta jotenkin tuntuu silti että toinen loukkaantuu kun ei tule. (toki siitä on hommaa siivota koti ja hoitaa tarjoilut, mutta itsepähän haluaa) Varsinkin kun aina sanon että nähdään muuten vaan, niin silti toinen loukkaantuu.
Onneksi tuollaisia tuttavia ei nyt niin monia ole...
 
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en pidä kutsuja, tai siis kotonani, mutta pidän muilla :D

Ja tuotteet EI oo kalliita + ne ei jää kaappiin käyttämättä roikkumaan... ;) :D
pyähhhh.....ei juu kalliita....
No se riippuu mitä sä haet. Jos natusanin rasva ja linnashampoo kelpaa normaalisti, niin...

Kunnolla tehoavat ovat tietenkin hinnakkaampia, mutta hemmottelutuotteet ihan edullisia. :D ;)
 
apinanraivo
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en pidä kutsuja, tai siis kotonani, mutta pidän muilla :D

Ja tuotteet EI oo kalliita + ne ei jää kaappiin käyttämättä roikkumaan... ;) :D
pyähhhh.....ei juu kalliita....
No se riippuu mitä sä haet. Jos natusanin rasva ja linnashampoo kelpaa normaalisti, niin...

Kunnolla tehoavat ovat tietenkin hinnakkaampia, mutta hemmottelutuotteet ihan edullisia. :D ;)
Tietysti jos tavallinen auto kelpaa..... eikä tarvi limusiinia....

Tota se on aina kutsuillakin, olet raukka ja ressukka jos ei o varaa tähän ja tähän...

kelpaa hyvin natusan ja linna, miksi maksaisin vähintään 30 % myyjälle... en o tyhmä =)

 
En oo koskaan pitänyt kotona, mutta musta noissa on ihan ok käydä. Ei tosin kauhean usein tule kutsuja, joten en ole ehtinyt kyllästyä. Onpahan ihmisillä joku syy nähdä muita ja kutsua porukkaa.

En oo myöskään koskaan ostanut mitään :eek: Paitsi meikkikutsuilla meikkivoiteen, kun vanha oli silloin lopussa. En tiiä mitä muut on ajatelleet, tuskin mitään.
 
Stinas
Onhan se selvää, että ei kukaan ilman palkkiota työtä tekisi ja kulujakin tulee kun ajat monen kymmenen kilometrin päähän mahdollisesti. Jos myyjä saa 30% välistä, niin se ei tosiaan jää puhtaana kun siitä kaikki kulut otetaan pois. Onhan sinullakin mahdollisuus pitää kutsuja ja saada emännänedut. Kutsuilla ihmiset keskustelevat ja antavat vinkkejä toisille mitä ovat milläkin aineella tehneet. Minulla ainakin on ollut tosi mukavia kutsupaikkoja joissa olen käynyt esittelemässä tuotteitani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apinanraivo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en pidä kutsuja, tai siis kotonani, mutta pidän muilla :D

Ja tuotteet EI oo kalliita + ne ei jää kaappiin käyttämättä roikkumaan... ;) :D
pyähhhh.....ei juu kalliita....
No se riippuu mitä sä haet. Jos natusanin rasva ja linnashampoo kelpaa normaalisti, niin...

Kunnolla tehoavat ovat tietenkin hinnakkaampia, mutta hemmottelutuotteet ihan edullisia. :D ;)
Tietysti jos tavallinen auto kelpaa..... eikä tarvi limusiinia....

Tota se on aina kutsuillakin, olet raukka ja ressukka jos ei o varaa tähän ja tähän...

kelpaa hyvin natusan ja linna, miksi maksaisin vähintään 30 % myyjälle... en o tyhmä =)
Eh mitäs sä maksat kauppaketjuille? Tai yksityille? :whistle:

Enkä mä saa 30%! Miinus tietty bensat ja emännänlahjat ja arvontatuotteet jne... Järkyttävää. :D
 
tossuliini
Mä pidän kynttiläkutsuja pari kertaa vuodessa, tosin niissä on aina kato vieraitten suhteen mutten siitä välitä. Jos eivät tule niin olkoot tulematta, mä saan joka tapauksessa emännän lahjan vaikkei tulis kuin yksi vieras. Enkä mä ole koskaan ketään pakottanut tulemaan mun kutsuille, jokainen tulee vapaaehtosesti kuka tulee.
 
Stinas
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Onhan se selvää, että ei kukaan ilman palkkiota työtä tekisi ja kulujakin tulee kun ajat monen kymmenen kilometrin päähän mahdollisesti. Jos myyjä saa 30% välistä, niin se ei tosiaan jää puhtaana kun siitä kaikki kulut otetaan pois. Onhan sinullakin mahdollisuus pitää kutsuja ja saada emännänedut. Kutsuilla ihmiset keskustelevat ja antavat vinkkejä toisille mitä ovat milläkin aineella tehneet. Minulla ainakin on ollut tosi mukavia kutsupaikkoja joissa olen käynyt esittelemässä tuotteitani.
Lisään vielä tähän, että tuotteillani ainakin on tyytyväisyys takuu, voi palauttaa jos ei ole tyytyväinen.
Kaupasta kun ostat niin rahat on mennyt "kankkulan kaivoon" jos tuote ei olekaan sopiva.
 
b
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä pidän kynttiläkutsuja pari kertaa vuodessa, tosin niissä on aina kato vieraitten suhteen mutten siitä välitä. Jos eivät tule niin olkoot tulematta, mä saan joka tapauksessa emännän lahjan vaikkei tulis kuin yksi vieras. Enkä mä ole koskaan ketään pakottanut tulemaan mun kutsuille, jokainen tulee vapaaehtosesti kuka tulee.
Niin, mutta oikeasti kuinka monia HALUAA TULLA ja kuinka moni tulee kun ei kehtaa olla tulematta...
 
Mä taas tykkään käydä kaiken maailman kotikutsuilla. No okei tupperit ei enää oo niin kiinnostavia tai ollu koskaan,mut kaikilla muilla käyn oikein mielelläni. En mä aina mitään osta enkä koskaan mitään,mitä en tartte (Never say never...) Mun mielest on kiva mennä johonki ja kaveriporukalla miettiä jotain tuotteita ja naureskella joilleki kamoilla ja sit juodaan kahvit ja syödään hyviä tarjottavia ja jutustellaan. Ite en oo pitäny miljoonaan vuoteen mitään kutsuja, mut pyrin aina meneen jos jollain kaverilla on. Mä en näe niitä niin pahoina juttuina.. Etenki ko mä näen osaa mun kavereista tosi harvoin, ni noilla kutsuilla ne on sit kaikki porukassa ja saadaan vaihettua kuulumisia kunnolla. Ja sitä paitsi se on hyvää ajanviettoa ilman lapsia. Kunnon akkatoimintaa. :D
 
onni
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja apinanraivo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en pidä kutsuja, tai siis kotonani, mutta pidän muilla :D

Ja tuotteet EI oo kalliita + ne ei jää kaappiin käyttämättä roikkumaan... ;) :D
pyähhhh.....ei juu kalliita....
No se riippuu mitä sä haet. Jos natusanin rasva ja linnashampoo kelpaa normaalisti, niin...

Kunnolla tehoavat ovat tietenkin hinnakkaampia, mutta hemmottelutuotteet ihan edullisia. :D ;)
Tietysti jos tavallinen auto kelpaa..... eikä tarvi limusiinia....

Tota se on aina kutsuillakin, olet raukka ja ressukka jos ei o varaa tähän ja tähän...

kelpaa hyvin natusan ja linna, miksi maksaisin vähintään 30 % myyjälle... en o tyhmä =)
Eh mitäs sä maksat kauppaketjuille? Tai yksityille? :whistle:

Enkä mä saa 30%! Miinus tietty bensat ja emännänlahjat ja arvontatuotteet jne... Järkyttävää. :D

No jos shampoo (esim.elvital) maksaa 1,50 vapiksessa, niin ei se kauppa nyt siitä saa kovin paljon, jos pullo kotikutsuilla on 12 e.... tai kippo maksaa 1,20 .2 e sellainen minkä haluan ja tupperilla 15-30 vastaava....siitä voi laskea
 
Mä kuulun myös niihin jotka menee mielellään kutsuille, meillon usein kaveriporukoitten kesken ja kutsujen ohella/jälkeen tulee sitten samalla "seurusteltua" koko kaveriporukan kesken. Ja mä en osta, jos en koe tarvetta - eikä mulle kukaan tai kelleen toisellekaan oo suututtu siitä. Toisinaan samaiselle kaveriporukalle, jota on sitten "höystetty" työkavereilla olen pitänyt itsekkin.
 
joo, mä olen innokas kutsujen pitäjä myös ja myös vieras, kun vaan kutsutaan =) tykkään etenkin tietyistä kotimyyntijutuista (meandi, nekku, lingon ja partylite suosikkeja) =) ihan niinku kissansilmä sanoi, siinä saa seurustella, eikä oo pakko ostaa, ei ainakaan musta tunnu siltä =) ja saa rauhassa tutustua ja vertailla juttuja =)
 
Itse en oo kutsuja pitänyt mutta olen erittäin innokas kutsuilla kävijä. Yleensä tulee ainakin jotain pientä ostettua, tosin viimeksi Me&I kutsuilla ehkä vähän liikaakin... Soitin vielä myyjälle perään lisätilauksen :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja onni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja apinanraivo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en pidä kutsuja, tai siis kotonani, mutta pidän muilla :D

Ja tuotteet EI oo kalliita + ne ei jää kaappiin käyttämättä roikkumaan... ;) :D
pyähhhh.....ei juu kalliita....
No se riippuu mitä sä haet. Jos natusanin rasva ja linnashampoo kelpaa normaalisti, niin...

Kunnolla tehoavat ovat tietenkin hinnakkaampia, mutta hemmottelutuotteet ihan edullisia. :D ;)
Tietysti jos tavallinen auto kelpaa..... eikä tarvi limusiinia....

Tota se on aina kutsuillakin, olet raukka ja ressukka jos ei o varaa tähän ja tähän...

kelpaa hyvin natusan ja linna, miksi maksaisin vähintään 30 % myyjälle... en o tyhmä =)
Eh mitäs sä maksat kauppaketjuille? Tai yksityille? :whistle:

Enkä mä saa 30%! Miinus tietty bensat ja emännänlahjat ja arvontatuotteet jne... Järkyttävää. :D

No jos shampoo (esim.elvital) maksaa 1,50 vapiksessa, niin ei se kauppa nyt siitä saa kovin paljon, jos pullo kotikutsuilla on 12 e.... tai kippo maksaa 1,20 .2 e sellainen minkä haluan ja tupperilla 15-30 vastaava....siitä voi laskea
Shampoo 12e??? :eek:
 

Yhteistyössä