Miksi pitäisi olla trendikäs/tätä päivää?

Tuli mieleen, kun eilen linkitin tänne takin kuvan, jonka kaivoin "roskista".. Tuli muutama palaute, että ei ole ihan tätä päivää.. Miksi pitäisi olla, jos takki on ehjä, siisti ja ajaa asiansa?




Tää on ollut vuositolkulla mun lempivaate, ei varmaan monenkaan silmää miellytä, mutta mun silmää miellyttää, oli tuo sitten trendikäs eli ei :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En tiedä, en ole koskaan ollut. Saakohan siitä sairaslomaa? Ujous jo todettiin palstalla sairaudeksi :D
Hitto, mullahan on tosi pitkä sairasloma tiedossa. :D
Kun yhdistää nämä, voi olla että pääsee sairaseläkkeelle :saint: *huono vitsi myönnän* Joskus vaan naurattaa,kun palstalla melkein kaikki on jonkun mielestä sairasta.
 
Musta tärkeintä on se et ihminen kokee vaatteet omikseen, sillon ne yleensä kantaa paremmin ja sillonhan ihminen näyttää kaikkein parhaimmalta. Kamalaa sekin olis jos kenelläkään ei ole mitään muotista poikkeavaa vaan kaikki kulkis samanlaisissa rytkyissä :x
 
Koska olen esteetikko ja vaatefriikki.

Se takki oli ihan ok ja varmaan menee hyvin sellaisissa perheissä joissa ei niin välitetä minkä merkkinen takki tai onko se viimeistä muotia tai onko siinä mitä tec-ominaisuuksia, kunhan on lapsella takki ulkona ettei tule kylmä ja on ehjä ettei ole reikiä niin se riittää. Mulle on ihan sama miten muut ihmiset pukeutuu.

Mutta mulle se ei riitä, vaatteiden pitää olla hyvin kauniita jotka esteettisesti hivelee silmää ja on sitä tätä päivää eikä vaikka ysäriä. Ne ysärit on jo nähty, kaipaa sitä uutta ja uudenlaista kuosia ja näköä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En tiedä, en ole koskaan ollut. Saakohan siitä sairaslomaa? Ujous jo todettiin palstalla sairaudeksi :D
Hitto, mullahan on tosi pitkä sairasloma tiedossa. :D
Kun yhdistää nämä, voi olla että pääsee sairaseläkkeelle :saint: *huono vitsi myönnän* Joskus vaan naurattaa,kun palstalla melkein kaikki on jonkun mielestä sairasta.
Jep. :D

*alkaa varuilta täyttelemään eläkepapereita.* B)
 
vieras
Ehkä mä ainakin haluan, että vaate näyttää myös hyvältä. Toki pihassa/mökillä jne. voi pitää huonompiakin, mutta yleiset käyttövaatteet haluan olevan siistejä. En pukis päälleni esim. 90-luvun neonväristä toppatakkia, vaikka lämpöinen olisikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Koska olen esteetikko ja vaatefriikki.

Se takki oli ihan ok ja varmaan menee hyvin sellaisissa perheissä joissa ei niin välitetä minkä merkkinen takki tai onko se viimeistä muotia tai onko siinä mitä tec-ominaisuuksia, kunhan on lapsella takki ulkona ettei tule kylmä ja on ehjä ettei ole reikiä niin se riittää. Mulle on ihan sama miten muut ihmiset pukeutuu.

Mutta mulle se ei riitä, vaatteiden pitää olla hyvin kauniita jotka esteettisesti hivelee silmää ja on sitä tätä päivää eikä vaikka ysäriä. Ne ysärit on jo nähty, kaipaa sitä uutta ja uudenlaista kuosia ja näköä.
Kyse ei nyt ole siitä takista, vaan yleensä siitä, mikä kenenkin silmää miellyttää, ja miksi olla trendikäs? Ja kaikkien silmää hivelee erilaiset vaatteet, ja tavarat.. Väitän, että mun kaappi on täynnä sellaisia vaatteita, joita monikaan ei päälleen pukis, mutta hivelevät mun silmää

:D
 
Minun esteettistä silmää ei kyllä nykyiset vaatteet paljon hivele. Kai siksi, että ne ovat niin yleisiä, silmä turtuu? Pidän vanhoista vaatteista, 40-, 50- ja 60-lukujen vaatteita voisin jopa sanoa kauniiksi, mutta en muista, milloin olisin kaupassa oikeasti kauniin vaatteen nähnyt. Makuasia siis tämäkin.
 
Tärkeintä on se, mistä itse tykkää. Ei se, mikä on juuri nyt muodikasta ja mikä ei.

On hassua, että kun joku esim. kysyy mistä saisi kivoja retrokuvioisia vaatteita lapsille, niin joku vastaa että "mutta eiväthän ne ole enää muodissa!". Ihan kuin sitä olisi kysytty :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja larvae:
Minun esteettistä silmää ei kyllä nykyiset vaatteet paljon hivele. Kai siksi, että ne ovat niin yleisiä, silmä turtuu? Pidän vanhoista vaatteista, 40-, 50- ja 60-lukujen vaatteita voisin jopa sanoa kauniiksi, mutta en muista, milloin olisin kaupassa oikeasti kauniin vaatteen nähnyt. Makuasia siis tämäkin.
Joo kyllä mäkin tykkään oikeesti vanhoista vintage vaatteista ja ne on tehty kestämään. Ihania :heart:

Tai lastenvaatteissa joku Kenzon kukkamekko on niin söpöys :heart:

Mutta se KKK:n löytämä takki oli mun mielestä tylsä. Kun mun mielestä vaatteissa pitää aina olla joku juju.

Kesällä löysin Indiskasta pari kukkamekkoa jotka ovat niiin kauniita, että laitoin ne seinälle sisustusmielessä aina silloin kun en niitä käytä.

Kyllä mä olen ahkera kirpparien koluaja ettei ne vaatteet nyt aina kaupasta tarvi löytyä uusina, mutta kuitenkin ovat sitä tätä päivää tai aidosti vintagea. Ei mitään siltä väliltä.
 

Yhteistyössä