Miksi poltat?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Minua ihmetyttää että miksi ihmiset tahallaan pilaavat terveytensä polttamalla tupakkaa. Olen myös itse nuorempana polttanut ja lopetin ennen lasten tekoa, joten tiedän millaista on polttaa ja lopettaa. Kun katson esim. työpaikallani polttavia ihmisiä, näen yskiviä, harmaaihoisia ja tummat silmänaluset omaavia ihmisraunioita. Kauemmin polttaneilla alkaa hampaat mustua ja ääni käheytyä. Onko se sen arvoista?
 
Miksi ihmiset käyttää alkoholia, tekee liikaa töitä, stressaa, ei liiku tarpeeksi, elää kaupungissa ja hengittää liikaa pakokaasuja päivittäin jne. jne.

En polta, kunhan halusin laajentaa ihmettelyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ego
"niin"
Koska en pääse eroon, ja juuri nyt en jaksa taas yrittääkään. Kerran olen lopettanut, ja menin pisin seiniä 3 viikkoa, ja koko 2vuotta teki jokapäivä sitä mieli. Kyllä minä vielä sen joskus lopetan uudestaan, ellei kuolo ehdi ennen korjaamaan :(
 
"vesimeloni"
Ihan omaa tyhmyyttäni. :( Ensin kokeilin kavereiden "painostuksesta" ja sille tielleni jäin. Välillä olen ollut ilman (mm. raskaana ollessa) ja sitten taas aloittanut. Nyt on ihan tosissaan alkanut ärsyttää oma TYHMYYTENI ja olen jo jonkin aikaa suunnitellut keinoa lopettaa. Haluan oikeasti tästä paskasta eroon! Ällöttää se haju, se riippuvuus ja rahan meno. Ja se, kun en jaksa liikkua.
 
"tinttu"
Koska se on tapa, se on riippuvuus, se on mukavaa. oma parin minuutin hengähdystauko töissä, kotona, missä vain. Se rauhoittaa ja myös piristää. Tupakointi rentouttaa minua.
 
"vieras"
[QUOTE="tinttu";24895743]Koska se on tapa, se on riippuvuus, se on mukavaa. oma parin minuutin hengähdystauko töissä, kotona, missä vain. Se rauhoittaa ja myös piristää. Tupakointi rentouttaa minua.[/QUOTE]

Tämän allekirjoitan täysin.
Tosin luovuin tupakasta n.1,5v sitten,liian kova hinta tuosta ilosta, terveydellisesti ja rahallisestikin.
Lopettaminen oli kylläkin lopulta helpompaa mitä pelkäsin, korvaustuotteista oli apua, mutta suurin edellytys onnistumiseen on oma asenne ja tahto.
 

Yhteistyössä