Miksi puolison tulot vaikuttavat työmarkkinatukeen?

  • Viestiketjun aloittaja aito oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kukas sitten lapset elättää, jos teillä ei ole yhteisiä tuloja? Jos onn kaksi lasta, niin lasketko niin, että toinen saa ruokaa, kun miehelläsi on tuloja ja toinen jää ruoatta, kun sinulla ei ole tuloja.
Ei se niin toimi, että aina otetaan vain rusinat pullasta.
 
"mökö"
Se nyt vaan menee niin, että perheellä on yhteiset tulot, ainakin noin teoriassa. Jos käytäntö on jotain muuta, niin eihän Kela (vai mikä taho sitä tukea nyt maksaakaan) sitä tiedä. Siellä oletetaan, että mies kyllä antaa osan tuloistaan sun käyttöön.
 
aito oikea ammattivalittaja
[QUOTE="vieras";25820282]Mitäs ap. menit naimisiin. Mutta eikös sulla ollut niitä omiakin säästöjä, miksi tukea tarvitset ylipäätään?[/QUOTE]

On mutta niille säästöille on jo käyttökohde.
 
[QUOTE="vieras";25820282]Mitäs ap. menit naimisiin. Mutta eikös sulla ollut niitä omiakin säästöjä, miksi tukea tarvitset ylipäätään?[/QUOTE]

vaikuttaa ne vaikka ei oliskaan naimisissa mikä on mun mielestä väärin, koska siinä vaiheessa puolisolla ei ole elatusvelvollisuutta:D

Mun mielipide on et niin kauan kun puolisoa ei voida lain edessä pitää elatusvelvollisena, niin kauan myöskään sen tulot ei sais vaikuttaa toisen omiin.
 
Turkilmas
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä on työmarkkinatuki? Onko se pitkäaikaistyöttömille vai mitä? Kun ainakaan omaan ansiosidonnaiseeni miehen tulot eivät vaikuttaneet.
 
"vieras"
Harva työtön nainen varmaan saa mieheltään rahaa. Kyllä jokaiselle muutama satanen kuukaudessa kuuluisi.
ne on varmaan niitä perheen omia päätöksiä,antaako mies rahaa vaimolleen vai ei..vai olisko vaimo niin reipas,että yrittäisi edes jotain omien tulojen eteen..mutta toisaalta,sähän teet kotona miehelle ruuan ja siivoat kodin jne..niin voit leikkiä,että mies maksaa sulle töistä palkkaa?
 
"vieras"
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä on työmarkkinatuki? Onko se pitkäaikaistyöttömille vai mitä? Kun ainakaan omaan ansiosidonnaiseeni miehen tulot eivät vaikuttaneet.
Ansiosidonnaiseen ei tosiaan vaikuta, koska on tavallaan "ansainnut" sen itse työttömyyskassan jäsenmaksut maksamalla. Työmarkkinatuki on kai sitä "peruspäivärahaa", joka on siis toimeentulotuen muoto.
 
"vieras"
vaikuttaa ne vaikka ei oliskaan naimisissa mikä on mun mielestä väärin, koska siinä vaiheessa puolisolla ei ole elatusvelvollisuutta:D

Mun mielipide on et niin kauan kun puolisoa ei voida lain edessä pitää elatusvelvollisena, niin kauan myöskään sen tulot ei sais vaikuttaa toisen omiin.
Tää on just tätä. Avopareille vaaditaan perintöoikeutta, etuja ja oikeuksia, mutta avioliitossa olevien velvollisuuksista ei ole niinkään väliä. Jos miehesi ei sinua laiskuria elätä, niin miksi meidän veronmaksajien pitäisi se tehdä. Mene töihin luuseri.
 
aito oikea ammattivalittaja
ne on varmaan niitä perheen omia päätöksiä,antaako mies rahaa vaimolleen vai ei..vai olisko vaimo niin reipas,että yrittäisi edes jotain omien tulojen eteen..mutta toisaalta,sähän teet kotona miehelle ruuan ja siivoat kodin jne..niin voit leikkiä,että mies maksaa sulle töistä palkkaa?
Ei mun mieheni muuta maksa kuin asumisen ja ruuat,pieni kännykkälasku on ainoa henkilökohtainen menoni.
 

Yhteistyössä