Miksi sukulaiset sanovat niin suoraan...

  • Viestiketjun aloittaja joohanna
  • Ensimmäinen viesti
joohanna
Niiin ärsyttäää... Miehen siskolla kaksi lasta, ikäeroa 3 vuotta. Miehen toisella siskolla myös 2 lasta, ikäeroa 10 vuotta. Meillä esikoinen kohta vuoden ja olen sanonut pyöriväni mamma palstalla. Siitä he sitten innostuivat latelemaan että "toista lasta ei missään nimessä kannata tehdä heti perään" "et sinä jaksa" " 3-4 vuotta ikäeroa on hyvä lapsilla" Mistä hemmetistä ne tietää mikä on hyvä ikäero meidän lapsilla. Mistä ne tietää että minä en muka jaksaisi. Miksi sukulaiset on joskus niin vaikeita... Piti purkaa...
 
Kyllä muut aina tietää paremmin
Meillä on ykkösen ja kakkosen välissä 3v ja kakkosen ja kolmosen välissä 4v. Esikoisen ollessa vuoden, alkoi utelu "eikö pitäisi leikkikaveri saada", kun kakkosesta kerrottiin niin kuultiin "tuleepa iso ikäero, ehkä ne silti leikkii yhdessä". Kolmosesta kun kerrottiin niin kuultiin "kävikö vahinko" -vinkkauksia. Meillä ei näköjään ole vaihtoehtona yli 2v:n ikäerot...
 
Meillä kommentoidaan koko ajan tutista, poika ei itse halua syödä sitä, niin minun pitäisi tutia väkisin suussa pitää ja kaikki ongelmat johtuu aina tästä tutittomuudesta, huonosti nukutut yöt, mahavaivat, pulauttelut... :LOL: noh, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kuten jo edellä mainittiin
 
miniä
Täällä menee hermot anoppiin. Odotetaan nyt toista ja anoppi on ihan vakuuttunut, että lapset nyt sitten tässä. Luetteli mulle viimeksi kuinka heidän suvussaan kaikilla on nyt kaksi lasta, et täydellistä on. Kaiken lisäksi hänen mielestään pitäisi saada vain poikia ja tytöt on ihan turhia (miten nainen voi edes sanoa noin). Pojat vain jatkaa sukua. No meidän esikoinen (poika) sai minun sukunimeni :)
Me aiotaan kyllä ainakin yrittää saada myös kolmas lapsi sitten joskus. En ole ollenkaan ajatellut, että lapset olisi nyt sitten tässä. Oon kuitenkin vasta 25-vuotias ja ajattelin, että tässä on elämää vielä niin paljon jäljellä.
 
jaa
no tuo kuulosti hyväntahtoiselta jutustelulta.
kai nyt aikuinen nainen silti tekee omat päätöksensä vaikka toiset neuvovatkin. minusta olisi ihanaa jos joku neuvoisi minua ja kertoisi kokemuksistan mutta sukulaiset asuvat kaukana.
 

Yhteistyössä