Miksi te jotka olette työttömiä tai opiskelijoita teette lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja ihme juttu
  • Ensimmäinen viesti
A. Niitä töitä ei ihan noin vaan saada nykyään, vallankaan vakipaikkoja.
B. itse olin määräaikaisella sopimuksella, jonka tiesin loppuvan
C. En mä sitä lasta suunnitellusti alulle laittanu......
D. Uusi paikkakunta, raskaus, ei ihan kukaan enää ottanut vuoden vaihteen jälkee töihin

Eli nyt sit ootellaan et saadaan muksu ulos ja ikää sen verran että vois niitä töitä hakea ja jopa saadakkin. :D Kyllä me hyvin pärjätään vaikkei mulla työpaikkaa olekkaan mihin palata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu:
No opiskelijat ymmärrän, mutta jos koko ikänsä työtön nainen ilman ammattia tekee lapsen, ei järkeä.
No mikäs syy tuo nyt on? Eikö lapsen saamisen jälkeen voi mitenkään opiskellä tai mennä töihin?
 
HUI
Alkuperäinen kirjoittaja sinisilma76:
Kysy samantien, että miksi maailmassa tehdään lapsia, kun ei ole täydellisiä olosuhteita! Hohhoijjaa! Toivottavasti olet itse täydellinen, ettei joku tule jonain päivänä kysymään sulta, että miksi olet tehnyt lapsia.
Suomessa on todella hyvät oltavat lapsilla, vaikka ei ikinä kumpikaan vanhemmista saisi töitä. Mieti ensin, mitä kysyt. Sinusta tuli tyhmän vaikutelma.
Ja miksköhän lapsilla on hyvät oltavat Suomessa vaikka vanhemmilla ei ole töitä? TUET...niillä nämä pitkäaikaistyttömät vanhemmat lapsen elättää...ja mistä tuet tulee? No niiltä tyhmiltä jotka vaivautuu miettimään ensin hieman taloudellisia seikkoja jA tekevät työtä josta maksetaan VEROJA (= TUET)
 
Tuilla minäkin saa**na lapseni elätän, vaikka töitä teenkin......
Kun se elämä ei piru vie mene aina sen kässärin mukaan, joka kieltämättä minullakin OLI hyvä, mutta mä sainkin huonot näyttelijät ja persiistä olevan tuottajan....
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tuilla minäkin saa**na lapseni elätän, vaikka töitä teenkin......
Kun se elämä ei piru vie mene aina sen kässärin mukaan, joka kieltämättä minullakin OLI hyvä, mutta mä sainkin huonot näyttelijät ja persiistä olevan tuottajan....
Joo, mutta näemmä maksat verojakin? Hieman eriasia kuin se että heitääydytään täysin valtion varaan. Juuri sun kaltaista tilannettahan varten tuo verkko on rakennettu, ihmiset jotka yrittää, mut sit ei aina kaikki menekään kuten piti. Iskee vaikka vaikea sairaus tms.

Mut kortistoriippujia en ymmärrä, ei ammattia, "hanttihommat" ei kiinnosta koska kotiin saa paremmin rahaa...ja muksuja pykätään.
 
hj
Rennompaa ja vapaampaa on minusta tämä opiskelun ja äityden kuin kokopäiväisen työssäkäynnin ja äitiyden yhdistäminen. Tosin jälkimmäisestä yhdistelmästä ei ole kokemusta. Harvoin on sellaisia päiviä, että pakollista läsnäoloa olisi kovin pitkään. Tenttiin lukemista ja esseiden kirjoittamista varten on sitten helppo järjestää aikaa joskus lapsen tarpeiden mukaan.

No lapseni ei ollut suunniteltu, mutta silti alusta asti rakastettu. Mutta mulle lapsi on tervetullut olin sitten opiskelija, työtön tai ylityöllistetty. Sitten vaan olosuhteita vähän muokkaillaan lapsen parhaaksi.

Rahaa en ole edes ajatellut tässä asiassa. Hyvin on pärjätty opintotuella ja osa-aikasen työni palkalla.

Nyt ois toinen lapsi haaveissa, mutta ajankohta mietityttää. Tosissani mietinkin, kannattaako mun edes valmistua ennen sitä ja hakea töitä vai ei. Nykyisten opintojen valmistuttua haluaisin hakea toiseen kouluun. Ja koska mun ura on aika pitkälle free-hommia, niin ei kannata edes haaveilla siitä, että olisi joku työpaikka odottelemassa äippälomalta palattuani.
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tuilla minäkin saa**na lapseni elätän, vaikka töitä teenkin......
Kun se elämä ei piru vie mene aina sen kässärin mukaan, joka kieltämättä minullakin OLI hyvä, mutta mä sainkin huonot näyttelijät ja persiistä olevan tuottajan....
:flower:

Tässä se oli kiteytettynä B)
 
ohi aiheen
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tuilla minäkin saa**na lapseni elätän, vaikka töitä teenkin......
Kun se elämä ei piru vie mene aina sen kässärin mukaan, joka kieltämättä minullakin OLI hyvä, mutta mä sainkin huonot näyttelijät ja persiistä olevan tuottajan....
:flower:

Tässä se oli kiteytettynä B)
Kyllä :D
Olette siis elämänne laivassa vaan kyydissä, ja omilla toimilla ei ole asiaan osuutta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohi aiheen:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tuilla minäkin saa**na lapseni elätän, vaikka töitä teenkin......
Kun se elämä ei piru vie mene aina sen kässärin mukaan, joka kieltämättä minullakin OLI hyvä, mutta mä sainkin huonot näyttelijät ja persiistä olevan tuottajan....
:flower:

Tässä se oli kiteytettynä B)
Kyllä :D
Olette siis elämänne laivassa vaan kyydissä, ja omilla toimilla ei ole asiaan osuutta?
Ei.
Mutta nyt on olotila sellainen että jos vielä kauan pökkii niin lakkaan yrittämästäkään. :|
 
vieras
Itse opiskelen yliopistossa alaa, josta en varmastikaan saa vakituista virkaa moneen vuoteen valmistumiseni jälkeen. Määräaikaisuuksia ja muuta mukavaa on tiedossa. En valita, koska tämä on ammatinvalintakysymys. Mutta onko näin etten olisi saanut "hankkia" lapsia opiskeluaikana, enkä valmistumisenikaan jälkeen ainakaan kymmeneen vuoteen, koska minulta puuttuu se mahtava, upea, pelastava ja kaiken hyvän takaava vakivirka?

Varmastikaan se ei keneltäkään pois, jos meillä mennään näin. Mies on vakituisissa työssä, olemme molemmat akateemisia ja taloudellisesti meillä menee erittäin hyvin vaikka olen vielä kotona lasten kanssa ja opiskelen samalla. Ja vielä lisäksi että ennen lapsia olin opiskelujen ohella töissä, mutta ne olen nyt unohtanut vähäksi aikaa, varsinkin koska kyse ei ole oman alan hommista.

*huokaus*
 
Itse valmistuin reilu vuosi sitten, jouduin pitkälle sairaslomalle ja olen nyt palaamassa työelämään.
Mies ollut työttömänä vuosia ja viimevuodet sairaslomalla masennuksen takia. Nyt hänkin paremmassa kunnossa, mutta töitä vaikeaa löytää vaikka haluaisi töihin palata.

Ensin ajattelin saavani lapsen ja palaavani sen jälkeen kouluun/töihin mutta kun ei ole alkanut kuulua niin palaan töihin ja jään äitiyslomalle mikäli tilanne muuttuu.

Ehkä meidänkin pitäisi ap:n mielestä lykätä lapsen yrittämistä kunnes mies taas töissä ja minulla työvuosia kertynyt mutta lääkärikin sitä mieltä että hoidot aloitetaan heti eikä odotella pidemmälle jolloin tilanne iän myötä huononee entisestää
 
fd
Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu:
Eli ette odota että saatte työpaikan ennen lasten tekoa.
Nykyään vaikituisia paikkoja vaikea saada ja biologinen aika loppua jos sitä odottelee. Tuelvaisuus on avoin. Se jolla töitä on voi jäädä työttömäksi ..
 
Mitä mä olisin tehnyt työpaikalla äitiyslomalla ja hoitovapaalla ollessa?
Elämä pitää elää ja pyrkiä onnellisuuteen, voi mennä aika ankeaksi jos odottaa kaikkien yhteiskunnan asettamien normien täyttyvän ennen kuin voi tehdä mitään.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu:
Eli ette odota että saatte työpaikan ennen lasten tekoa.
Teimme lapset keskimääräisessä lastentekoiässä (28v) ja olimme opiskelijoita vielä. ja me olemme tottuneet elämään vaatimattomasti ja tulemme yhdeläkin palkalla toimeen ja kustannamme lapsillemme terveellisen ravinnon, maksamme pientä kotiamme ja he saavat harrastaa.

Tavara ei kiinnosta emmekä sitä halua.
 
mietin
Ei yhteiskuntaan voi asettaa rajoitteita siitä kuka saa lisääntyä ja kuka ei.

Mutta tavallaan me elätetään ne, jotka eivät tee työtä.

Täytyy myöntää, että olen ihmetellyt tätä samaa :/ Meillä akateemiset duunit, mutta ei tehdä toista kun ei ole rahaa :LOL: Ja sitten on niitä, jotka vaan tekee lapsia eikä mieti sitä, että ovat sossunluukulla.

Mutta kuten sanottu en keksi parempaakaan systeemiä. Ja toisaalta olen sitä mieltä, että lapset kannattaa tehdä nuorena. Opiskelijoilla on kuitenkin mukavat tulevaisuuden näkymät.
 
mietin
Alkuperäinen kirjoittaja pim!:
ainiin että ne joilla ei vakipaikkaa ole, niin heillä ei ole varaa kasvattaa lapsiaan vai MITÄ AP AJAA TAKAA?en tajua.
No sittenhän aika harva lisääntyisi nykyään.
Mä ymmärsin ap:n viestin niin, että jos ei ole työtä lainkaan.
 

Yhteistyössä