Miksi tehdä lapsi miehen kanssa jolle sitä ei kuitenkaan uskalla jättää edes hetkeksi hoitoon?

Rukoilijasirkka
Mä taas ihmettelen sitä, että moni mies ei tunnu tajuavan, että pitäisi alkaa jotenkin kypsyä sen 9 kuukauden aikana ja valmistautua ottamaan vastuuta siitä pienestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kaveri ei anna miehensä edes laittaa vauvaa illalla unille, kun mies ei osaa kuulemma tehdä sitä oikein. Ei myöskään suostunut nukkumaan univelkojaan pois, vaikka mies sanoi että nuku tuolla toisessa makkarissa, hän hoitaa vauvan. Ei luota että mies nousee yöllä ja hoitaa. JA kyseessä on oikeesti kunnollinen mies, jolla ennestään kaksi lasta.
Ja ei siis imetä enää tämä äiti.
Tämähän on jotenkin todella sairasta!
Ja tää sama ihminen kävi yhtenä iltana kaverin kanssa vähän viihteellä. Pyysi äitinsä hoitamaan lasta, vaikka lapsen isä oli kotona. Enpä oo uskaltanu mieheltään kysyä, miltä tuntui...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kaveri ei anna miehensä edes laittaa vauvaa illalla unille, kun mies ei osaa kuulemma tehdä sitä oikein. Ei myöskään suostunut nukkumaan univelkojaan pois, vaikka mies sanoi että nuku tuolla toisessa makkarissa, hän hoitaa vauvan. Ei luota että mies nousee yöllä ja hoitaa. JA kyseessä on oikeesti kunnollinen mies, jolla ennestään kaksi lasta.
Ja ei siis imetä enää tämä äiti.
Tämähän on jotenkin todella sairasta!
Ja tää sama ihminen kävi yhtenä iltana kaverin kanssa vähän viihteellä. Pyysi äitinsä hoitamaan lasta, vaikka lapsen isä oli kotona. Enpä oo uskaltanu mieheltään kysyä, miltä tuntui...
SAIRASTA!!!!!!
 
dkkk
Mä tein lapsia, ja kakskin...

Ei mies niitä tapa, mut jos meen illalla pariks tunniks kauppaan tms. ni sit mies kiukuttelee mulle loppu illan ku oon kehdannut jättää lapset hänelle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
vois myös kysyy miksi tehdä lapsi miehen kanssa joka ei halua hoitaa lastaan paria tuntia..eikä ole valmis ottamaan vastuuta lapsestaan..
esim äidin kauppa reissun yms ajan..
No niinpä! Ei kai se ihan yllätyksenä tuokaan tilanne tule? Vai onko se niin että vakka kantensa valitsee...?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä taas ihmettelen sitä, että moni mies ei tunnu tajuavan, että pitäisi alkaa jotenkin kypsyä sen 9 kuukauden aikana ja valmistautua ottamaan vastuuta siitä pienestä.
Se on varmaan miehelle hieman eri juttu, nainen sentään kantaa lasta sen 9 kk ja ehtii kenties siinä sopeutua ajatukseen erilailla.

Meillä ainakin mies oli se jolla oli homma alusta asti hanskassa, minä panikoin vauvan kanssa ja hössötin, kunnes mies tokaisi: "hei, ihminen sekin on!" Hänellä oli maalaisjärki mukana, enkä koskaan ole hetkeäkään epäillyt, etteikö hän hoitaisi lasta ihan yhtä hyvin kun minäkin. Alusta asti oli täysillä mukana, varsinkin kun en imettänyt, joten isäkin pystyi yöllä nousemaan vauvaa syöttämään.

Moni nainen ei vaan jostain syystä uskalla antaa miehen hoitaa lasta. Okei, hän saattaa tehdä asiat eri tavalla kuin äiti, mutta onko sillä niin väliä? Ja kuka sanoo, että juuri äidin tapa on se oikea?

Monien naisten pitäisi vaan höllätä pipoa ja lakata kuvittelemasta, ettei kukaan muu osaa vauvaa hoitaa kun hän itse. Onhan ne mummotkin joskus omat lapsensa hoitaneet, joten eiköhän he osaa lapsenlapsiakin hoitaa. Ehkä eri tavalla kun äiti, mutta oikeasti, mitä se haittaa?

Väkivaltaiset ja alkoholiongelmaiset on sitten oma lukunsa, puhuin tässä ihan näistä "tavan" isistä.
 
Mä en voi käsittää oikeesti et miten tulis ihan yllätyksenä..
Jos mies on jo alkoholist yms vaikeuksissa esim ennen naisen raskaaksi tuloa..miten se lapsi olis se vastaus kaikkiin ongelmiin..
päinvastoin..usein se saattaa olla se viimeinen niitti joka katkaisee kamelin selän..
 
Lunatic
Eihän äijästä tiedä millanen isä se on, ennen kuin se on isä!! Eli lasta on siinä vaiheessa enää myöhästä takasin työntää kohtuun.
Laita ajovalot päälle Timppa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Eihän äijästä tiedä millanen isä se on, ennen kuin se on isä!! Eli lasta on siinä vaiheessa enää myöhästä takasin työntää.
Laita ajovalot päälle Timppa!
Ei miehen tarvitse olla "isä" osatakseen hoitaa lasta! Jos sitä on tampio ihan alkujaankin niin eihän se isäksi tulo sitä miksikään muuta. Se taas miten muuten tuon "isähomman" hoitaa onkin eri juttu.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei miehen tarvitse olla "isä" osatakseen hoitaa lasta! Jos sitä on tampio ihan alkujaankin niin eihän se isäksi tulo sitä miksikään muuta. Se taas miten muuten tuon "isähomman" hoitaa onkin eri juttu.
Jaaha. No mites sitä nainen kenenkään miehen lastenhoitotaitoja voi testata?
Kyllä on taas niin miehen logiikkaa että.. yli hilseen menee.
 
vieras
Minä jätin miehelle lapsenhoitoa ja vastuuta kun esikoinen oli vauva. Sitten selvisi että mies jätti vaipanvaihdon kokonaan väliin ja antoi lapsen huutaa kakat housussa parhaimmillaan kolme ja puoli tuntia odottaen että minä tulisin kotiin ja putsaisin lapsen "Minä en toisen paskaan koske ja piste."

Kun mies kokeili vastentahtoisesti hoitaa yöheräämiset vauvan ollessa parikuinen ja minä nukuin toisessa huoneessa, hänen käyttämänsä hoitokeino oli että tutti suuhun ja jätetään huutamaan sinne niin pitkäksi aikaa että nukahtaa huutoonsa. Jostain syystä en saanut nukuttua kun vauva huusi puoli tuntia nälkäänsä ja siinä vaiheessa nousin itse katsomaan miksei mies saa vauvaa hiljenemään. Siellähän ukko kuorsasi tulpat korvissa vauvaraukan parkuessa vieressä.

Mieheni hermostuu valtavasti jos hänen päälleen tulee kuolaa tai vielä pahempaa - pulautus. Silloin ykkösasia on hankkiutua vauvasta eroon (lykätään vaikka yhdestä jalasta roikottaen, koska on hirmuinen kiire päästä putsaamaan itsensä) ja paita äkkiä lavuaariin huuhdottavaksi jotta siitä saa vielä joskus siistin paidan.

Kovakouraista ja joskus varsin epäihmisarvoista kohtelua on puitu miehen ja sukulaisten kohdalla (miehen äiti on aivan kauhuissaan miehen toimintatavoista) jotka minullekin tulivat yllätyksenä. Hänellä ei aiempaa kokemusta vauvoista ollut, eikä meidän tuttavapiiriimme kuulunut vauvoja joita olisi voinut "lainata" harjoituskappaleeksi.

Minä tein lapsia miehen kanssa jolle en voi antaa hoitovastuuta. Jos vauva nukkui pitkiä unia ulkona, mies vahti mielellään ja minä pääsin jonnekin vapaalle siksi aikaa kunnes lapsi alkoi heräillä.

Lasten kasvettua lähemmäs vuoden ikää tai isommiksi, mies pärjää heidän kanssaan huomattavasti paremmin, vaikkakin yleensä jos minä haluan jonnekin lähteä huoleti, niin anoppi tulee miehen kaveriksi ja yhdessä kaitsevat lapsia. Pääsääntöisesti meillä toimitaan niin että minä (joka lapsia halusinkin) hoidan lapset ja mies sitten osallistuu mm. leikkimällä, lukemalla kirjoja, pelailemalla ja riehumalla lasten kanssa.
 
Jassu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä jätin miehelle lapsenhoitoa ja vastuuta kun esikoinen oli vauva. Sitten selvisi että mies jätti vaipanvaihdon kokonaan väliin ja antoi lapsen huutaa kakat housussa parhaimmillaan kolme ja puoli tuntia odottaen että minä tulisin kotiin ja putsaisin lapsen "Minä en toisen paskaan koske ja piste."

Kun mies kokeili vastentahtoisesti hoitaa yöheräämiset vauvan ollessa parikuinen ja minä nukuin toisessa huoneessa, hänen käyttämänsä hoitokeino oli että tutti suuhun ja jätetään huutamaan sinne niin pitkäksi aikaa että nukahtaa huutoonsa. Jostain syystä en saanut nukuttua kun vauva huusi puoli tuntia nälkäänsä ja siinä vaiheessa nousin itse katsomaan miksei mies saa vauvaa hiljenemään. Siellähän ukko kuorsasi tulpat korvissa vauvaraukan parkuessa vieressä.

Mieheni hermostuu valtavasti jos hänen päälleen tulee kuolaa tai vielä pahempaa - pulautus. Silloin ykkösasia on hankkiutua vauvasta eroon (lykätään vaikka yhdestä jalasta roikottaen, koska on hirmuinen kiire päästä putsaamaan itsensä) ja paita äkkiä lavuaariin huuhdottavaksi jotta siitä saa vielä joskus siistin paidan.

Kovakouraista ja joskus varsin epäihmisarvoista kohtelua on puitu miehen ja sukulaisten kohdalla (miehen äiti on aivan kauhuissaan miehen toimintatavoista) jotka minullekin tulivat yllätyksenä. Hänellä ei aiempaa kokemusta vauvoista ollut, eikä meidän tuttavapiiriimme kuulunut vauvoja joita olisi voinut "lainata" harjoituskappaleeksi.

Minä tein lapsia miehen kanssa jolle en voi antaa hoitovastuuta. Jos vauva nukkui pitkiä unia ulkona, mies vahti mielellään ja minä pääsin jonnekin vapaalle siksi aikaa kunnes lapsi alkoi heräillä.

Lasten kasvettua lähemmäs vuoden ikää tai isommiksi, mies pärjää heidän kanssaan huomattavasti paremmin, vaikkakin yleensä jos minä haluan jonnekin lähteä huoleti, niin anoppi tulee miehen kaveriksi ja yhdessä kaitsevat lapsia. Pääsääntöisesti meillä toimitaan niin että minä (joka lapsia halusinkin) hoidan lapset ja mies sitten osallistuu mm. leikkimällä, lukemalla kirjoja, pelailemalla ja riehumalla lasten kanssa.
...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tokkopa se siippa nyt vajaassa vuodessa niin vastuuttomaksi ehtii muuttua?
Joo ei se muuttunut, vaikka luulin että muuttuis!
Eli mies oli jo ennen yhteisiä lapsia tosi vastuuton minun lapeni kanssa.
Kuvittelin että isyys muuttaisi miestä aikuisempaan ja vastuullisempaan suuntaan, no ei se muuttanut.
Nyt lapsia on kolme ja koen olevani yksinhuoltajana jonka on kannettava vastuu myös miehen asioita.
Mutta muuten tosi kiltti ja mukava mies, ja saan aika vapaat kädet kaikkeen.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Ja tää sama ihminen kävi yhtenä iltana kaverin kanssa vähän viihteellä. Pyysi äitinsä hoitamaan lasta, vaikka lapsen isä oli kotona. Enpä oo uskaltanu mieheltään kysyä, miltä tuntui...
:eek: :eek: :eek:
Ihan pimeetä touhua.
Mikä perhe ne muka on, jos ei isä saa omaa lastansa hoitaa? :(
 
Samaa monesti pohtinut!
Uskallan väittää ettei todellakaan ole "aina" miehessä vika (useampi kun tossa kirjoitti ettei voi tietää millainen isä se mies on ) vaan on paljon niitä äitejä jotka omivat lapsen eivätkä anna isän tehdä tavallaan. Ei kai se lapsi siitä pilalle mene!?

Ja kyllä me ainakin käytiin monet keskustelut vanhemmuudesta ennen omaa lasta, miehellä sitäpaitsi oli kovempi vauvakuume kuin mulla. :p
 
HelloShitty
joskus siinä ukossakaan ei oo mitään vikaa. jotkut äidit vaan omii sen roolin liian innokkaasti. :eek:

ja veikkaan just ite tota ettei tajuu sitä ettei se toinen osaa ottaa vastuuta. ja varmaan monelle se vauvakuume on niin kova että se on ihan sama kenen kaa niitä lapsia tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Jaaha. No mites sitä nainen kenenkään miehen lastenhoitotaitoja voi testata?
Kyllä on taas niin miehen logiikkaa että.. yli hilseen menee.
Eipä tuo lastenhoito mitään ydinfysiikkaa ole! :LOL: Jos siitä ei tavan jäppinen selviä, varsinkin jos sitä on sivusta saanut seurata kun vaimo tekee, niin ei siinä ole kaikki inkkarit kanootissa muutenkaan!
 

Yhteistyössä