Miksi tummaa makaronia?

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Protskua vähemmän kuin vaaleassa makaronissa, rasvaa ja sokeriakin enemmän kuin vaaleassa. Imeytyvää hiilaria tummassa vähemmän kuin vaaleassa.

Siis miksi tummaa suositaan?
 
"vieras"
no mä en karppaa enkä oo vähähiilarisella. Koitan vain syödä samaa kuin ennenkin mutta vähemmän. Tähän mennessä se on tehonnut, -20 kg.

MUTTA; mun mielestä noi tummat makaroonit vaan maistuu kerta kaikkiaan pahalle. Syön siis mieluummin vähän "oikeaa" spakettia ja vaikka sitten kipollisen leseitä tykö, et saa kuitua.

Emmä jaksais muutenkaan koko ajan kytätä jtn proteiiniprosentin kymmenyksiä... Sanoo sen nyt järkikin mikä on terfeellistä ja mikä ei.
 
xilla
Ei pelkästään tummaa kannatakaan syödä kuin ehkä maun takia, siis sitä missä on sekajauhoja käytetty, vaan runsaskuituista. Niissä on jopa 8-10% kuitua kun valkoisessa pastassa on noin 2%.
 
vb
[QUOTE="noh";22538541]Minä olen ajatellut, että ne on terveellisempiä ja niissä on enemmän kuitua. En ole siis asiaa tutkinut, kunhan olettanut. :)[/QUOTE]

Niin minäkin Tosin mun paketissa lukee täysjyvä tai integral, ei tumma. Käsittääkseni eivät ole ihan sama tuote. ja pastaa meillä syödään ihan siksi, että se on nopeaa ja täyttävää ja maistuu paremmalle kuin riisi tai perunat elleivät ole uusia.
 
[QUOTE="Anne";22538829]Miksi?[/QUOTE]

Syödä yleensä pitää elääkseen. Miksi ihmiset ajattelevat niin vähän mitä syövät tai mikä olisi terveellisempää? ...hmm jos tuohon olisi vastaus, terveysvalistus olisi paljon helpompaa ja sillä vastauksella olisi varmasti saanut jo jonkun huomattavan palkinnon. Sen lisäksi se mikä ruokavalio sopii toiselle ei välttämättä ole yhtä hyvä jollekin toiselle jne....
 
"Anne"
Syödä yleensä pitää elääkseen. Miksi ihmiset ajattelevat niin vähän mitä syövät tai mikä olisi terveellisempää? ...hmm jos tuohon olisi vastaus, terveysvalistus olisi paljon helpompaa ja sillä vastauksella olisi varmasti saanut jo jonkun huomattavan palkinnon. Sen lisäksi se mikä ruokavalio sopii toiselle ei välttämättä ole yhtä hyvä jollekin toiselle jne....
Näinhän se on. Mutta jos miettii tätä "puoli kiloa päivässä"-matraa niin kuinka monella se yleensä toteutuu. Minä syön hedelmiä välipaloiksi ja ruualla paljon salaattia/kasviksia/tms. Tutut sanovat viherpipertäjäksi ja jänikseksi tms rehujen syöjäksi...Ja kun laskee, niin juurikin se puoli kiloa päivässä tulee täyteen. Ei siinä paljon makaroneja jaksa ruualla syödä.
 
[QUOTE="Anne";22538578]Miksi makaronia?[/QUOTE]

No miksi nyt yleensä MITÄÄN syödään?

Vaikak miten teet niin eiköhän joku koputtele olkapäähä, kröhi kurkkuaan ja kerro että teet väärin.

Osa puoltaa raakaravintoa- osa käskee kypsentämään kevyesti kaikki kasvikset.
Osa karppaa ja tutkii suurennuslasilla ja laskee laskimella että voinko mä nyt syödä vai en.
Osa karttaa kaikkia viljoja ja osa taas sanoo että ovat terveellisiä.
Osa suosii luomua ja toinen puoli huutaa että hulluko olet, se on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Mua suoraan sanoen vi**ttaa koko ruokakeskustelu.:mad:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"Lilli"
[QUOTE="Anne";22539035]Näinhän se on. Mutta jos miettii tätä "puoli kiloa päivässä"-matraa niin kuinka monella se yleensä toteutuu. Minä syön hedelmiä välipaloiksi ja ruualla paljon salaattia/kasviksia/tms. Tutut sanovat viherpipertäjäksi ja jänikseksi tms rehujen syöjäksi...Ja kun laskee, niin juurikin se puoli kiloa päivässä tulee täyteen. Ei siinä paljon makaroneja jaksa ruualla syödä.[/QUOTE]

Jos sä oikeesti syöt hedelmiäkin ja niiden lisäksi salaatteja, niin ei varmasti ole vaikeaa saada puoli kiloa täyteen!

Mä syön helposti puoli kiloa ja ylikin päivässä kun syön salaattien lisäksi hedelmän pari välipaloiksi, eikä kukaan ole kummissaan.

Ja hyvin jaksan makaroniakin syödä.
 
"Anne"
[QUOTE="Lilli";22539088]Jos sä oikeesti syöt hedelmiäkin ja niiden lisäksi salaatteja, niin ei varmasti ole vaikeaa saada puoli kiloa täyteen!

Mä syön helposti puoli kiloa ja ylikin päivässä kun syön salaattien lisäksi hedelmän pari välipaloiksi, eikä kukaan ole kummissaan.

Ja hyvin jaksan makaroniakin syödä.[/QUOTE]

Ei ole vaikeaa saada puolta kiloa päivässä, sanoinko mä niin. Pitää vaan miettimään miksi "rehujen puputtaminen" on joistakin niin outoa tai jopa naurettavaa.
 
"Lilli"
[QUOTE="Anne";22539201]Ei ole vaikeaa saada puolta kiloa päivässä, sanoinko mä niin. Pitää vaan miettimään miksi "rehujen puputtaminen" on joistakin niin outoa tai jopa naurettavaa.[/QUOTE]

No eihän tässä nyt rehujen puputtamista kukaan pitäny kummana kun makaronista puhuttiin!

Omasta viestistäsi sai sellaisen kuvan, että puoli kiloa kasviksia olisi niin paljon, ettei jaksa enää makaronia syödä.
 
"Anne"
[QUOTE="Lilli";22539303]No eihän tässä nyt rehujen puputtamista kukaan pitäny kummana kun makaronista puhuttiin!

Omasta viestistäsi sai sellaisen kuvan, että puoli kiloa kasviksia olisi niin paljon, ettei jaksa enää makaronia syödä.[/QUOTE]

Kyllä ruuan kanssakin niitä kasviksia tulee syötyä niin ettei enää makaronia jaksa puputtaa se on ihan totta.
 

Yhteistyössä