miksiköhän poika 1 v 2kk

Meillä meinaa olla samaa vikaa, nyt ollu flunssassa joka menossa kylläkin jo ohi :/ siitä tupperin silikonisesta nokkamukista suostuu juomaan, mutta tuttipullon kanssa meinaa olla kiukkua väliin... elikkäs nyt ollaan sitten siirtymävaiheessa, tissiltäkin aikanaan itse itsensä vieroitti, jospa näin pullostakin? Jospa kävis näin helposti?

Ainut vaan ettei vielä niistä venttiilisistä osaa juoda, siihen onko kikkoja kellään miten alkaneet juomaan? On meinaan sellaista räpimistä ilman sitä :whistle:
 
Meidän neiti (kohta 1v3kk) juo edelleen kotona tuttipullosta, mutta päiväkodissa ei ole suostunut juomaan siitä lainkaan (4 kk) . Jostain syystä vaan päätti ettei juo siellä tuttipullosta... lieneekö syynä ettei muutkaan juo vai kun ei äiti ole juottamassa vai mikä. Vettä sitten juo nokkamukista kun nokkamukista. Taikamukistakin oppi juomaan/imemään jollain ihmeen kaupalla ihan yhtäkkiä ennen päiväkodin aloitusta. Meil oli silloin alkuvaiheessa 2 mukia pöydässä ja yx pvä se sitten vaan onnistui kummastakin. En osaa sanoa sen enempää vinkkejä, niin ihmeissäni olin itsekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Meillä meinaa olla samaa vikaa, nyt ollu flunssassa joka menossa kylläkin jo ohi :/ siitä tupperin silikonisesta nokkamukista suostuu juomaan, mutta tuttipullon kanssa meinaa olla kiukkua väliin... elikkäs nyt ollaan sitten siirtymävaiheessa, tissiltäkin aikanaan itse itsensä vieroitti, jospa näin pullostakin? Jospa kävis näin helposti?

Ainut vaan ettei vielä niistä venttiilisistä osaa juoda, siihen onko kikkoja kellään miten alkaneet juomaan? On meinaan sellaista räpimistä ilman sitä :whistle:
Mun poika hokas sen venttiilisysteemin itestään. Tuli joku päivä sitä vahingossa imaisseeksikin puremisen lisäksi. Annoin leikkiä mukilla juottamisen ohella. Nyt 1v ja melkein 2kk opettelee juomaan mukin reunasta, tähän mennessä ei mitään tulosta siihen suuntaan. Jos lapsi hylkii pulloa, on se oiva sauma siirtyä seuraavaan, 1v voi vallan jo jättää pullon.
 
Meillä ei ole käyttänyt tuttipulloa lainkaan ja saman ikäisenä kuin teillä kieltäytyi enää imemästä tissiäkään. Luulen, että tämän ikäisiltä alkaa kiinnostus imemiseen loppua ja tarvitsevat jo juomansa mukista. Meillä käytetään nokkamukia. Luin jostain, että n. vuoden iässä imemisen tarve vähenee ratkaisevasti ja silloin esim. tutista vieroittaminen sujuu parhaiten. Meillä kyllä syödään vielä tuttia, mutta selvästi vähemmän kuin ennen.
 
Laita siis tuttipullot kaapin perälle tai roskiin! Maito mukiin ja siitä se lähtee. Jo moni 8kk pärjää ilman tuttipulloa tai rintaa, osaavat kyllä mukihomman pienellä harjoituksella viimeistään. Lapsi itse kertoo sinulle, että aika on lopettaa tuttipullotouhu. Kerrasta poikki vaan ja ole iloinen edistysaskeleesta =)
 
Meiiläkin juodaan maito vaan tuttipullosta. Vesi on mennyt puoli vuotta nokkamukista, mutta maitoa ei siitä juo, saati oikeasta mukista. Monia kehitysvaiheita olen jo ehtinyt stressata ja kaikissa lapsi on itse kertonut milloin on oikea aika siirtyä seuraavaan vaiheeseen.

Tutulle terkka oli neuvolassa todennut ettei kannata stressata, kyllä ne kaikki oppivat vielä juomaan pullon suustakin vielä :)
 

Yhteistyössä