Milanna ei aio imettää..?!?

  • Viestiketjun aloittaja Envoiuskoa
  • Ensimmäinen viesti
En arvostele kovin herkästi. En vaan ymmärrä miten joku voi olla niin tynnyrissä kasvanut, ettei ole kuullut imetyksen tarpeellisuudesta. Jos olisit sanonut alunperin, että "tiedän kyllä imetyksen hyödyt, mutta en aio imettää, koska olen niin itsekäs ettei se kiinnosta minua" suoraan, niin en varmaan olisi sanonut mitään. Otti vaan silmään tuo, "imetys ei ole tärkeää"..
 
En arvostele kovin herkästi. En vaan ymmärrä miten joku voi olla niin tynnyrissä kasvanut, ettei ole kuullut imetyksen tarpeellisuudesta. Jos olisit sanonut alunperin, että "tiedän kyllä imetyksen hyödyt, mutta en aio imettää, koska olen niin itsekäs ettei se kiinnosta minua" suoraan, niin en varmaan olisi sanonut mitään. Otti vaan silmään tuo, "imetys ei ole tärkeää"..
Pöhh jos olisin itsekäs, olisin sossun rahoilla maanut kotona tai miehen rahoilla vaan, toisalta meillä on niin yhteiset rahat että emme laske kuka kenen rahoilla mitä tekee. Lapsetkin olisivat hoitamattomia, en tiedä olisinko edes vitsinyt tehdä heille tulevaisuutta. Yes, olen sen verran tyynyristä ettei mikään tissimaito ole tärkeä omasta mielestä, saa pullostakin hyvää ravinto ja kaikki mitä kasvava lapsi tarvitse, jopa parempi se on, ainakin puhdas ;). Hoidosta sen verran että vauvalla on hyvää hoito ja onneksi minäkin teen sen verran paljon kotona hommia että on mulla aika lapsiin ja aina ollut sekä työntekoon. Työnteko on minulle tärkeä, samalla tavalla tärkeä kun lapsetkin, kun ilman tätä en saa laspille mitään. Joku halua uran, joku halua lapsia ja jotkut ihmiset haluavat sekä että ja onnistuvat siinä.
 
Viimeksi muokattu:
"Mymy"
Kyllähän imetys on ihan valtavan tärkeä asia, kun sen näkee aikuisenkin naamasta vielä onko imetetty vai ei...

Joo mulle se on tärkeä asia ja imetän. 2/3. Yks ei onnistunu, eikä kukaan kuollut siihen. Milanna tekee niinkun tekee.

Luin ikivanhasta "Nuoren äidin käsikirjasta" imetyksestä näin: "Koska rintamaito on tutkitusti kaikkein parasta ravintoa lapselle, on jokaisen äidin velvollisuus tehdä parhaansa imetyksen onnistumiseksi." Ihan hyvä lausunto. Ja ei sitten vaan oteta mitään paineita, jos ei onnistu tai syystä eli toisesta pysty. Parhaansa kun yrittää niin se riittää. Joillekin imetys on niin kammottava asia, ettei sitä pysty ja sitten jää. Onneks ei imettämättömyydestä jaella mitään tuomioita tai sakkoja.
 
Pöhh jos olisin itsekäs, olisin sossun rahoilla maanut kotona tai miehen rahoilla vaan, toisalta meillä on niin yhteiset rahat että emme laske kuka kenen rahoilla mitä tekee. Lapsetkin olisivat hoitamattomia, en tiedä olisinko edes vitsinyt tehdä heille tulevaisuutta. Yes, olen sen verran tyynyristä ettei mikään tissimaito ole tärkeä omasta mielestä, saa pullostakin hyvää ravinto ja kaikki mitä kasvava lapsi tarvitse, jopa parempi se on, ainakin puhdas ;). Hoidosta sen verran että vauvalla on hyvää hoito ja onneksi minäkin teen sen verran paljon kotona hommia että on mulla aika lapsiin ja aina ollut sekä työntekoon. Työnteko on minulle tärkeä, samalla tavalla tärkeä kun lapsetkin, kun ilman tätä en saa laspille mitään. Joku halua uran, joku halua lapsia ja jotkut ihmiset haluavat sekä että ja onnistuvat siinä.
Hetkinen... ootko joku trolli?

Yleensä muuten nimenomaan älykkäät ja koulutetut haluavat imettää,siis he joilla on kunnianhimoa ja ura - joissain maissa, joissa imetysluvut ovat perinteisesti pienempiä kuin täällä, nimenomaan hyväosaiset imettävät ja huono-osaiset ja/tai kouluttamattomat haluavat ensisijaisesti antaa korviketta.

Se on tottakai eri asia, jos imetys ei syystä tai toisesta onnistu. Mutta tuo asenne oli se pointti. Outoa muuten, jos joku kokee joutuvansa valitsemaan imetyksen ja uran välillä - eihän sellainen ole nykymaailmaa ainakaan täällä Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
"Provo"
Korvike on sentään puhdasta, toisin kuin likainen rintamaito.

Tietäisitte tekin, jos seuraisitte oikeita luotettavia venäläisiä medioita ettekä vain niitä Euroopan ja Amerikan höpöhöpö-uutisia.
 
"uuu"
Kyllä mä ymmärrän kaikkia jotka eivät halua pilata tissejään. Itse aijon myös tehdä kaikkeni etten koskaan rupsahda eivätkä rintani röpsähdä.

Aijon tappaa itseni heti kun täytän 25. Ettei niille vaan käy se surullisenkuuluisa elämä.
 
"didi"
riippurinnat vai lapselle paras ravinto elämän alkutaipaleelle...hmm mielestäni lehmänmaitopohjainen korvike ei vastaa ihmisen tuottamaa maitoa.Rintamaito on ravintoarvoltaan parasta,sopivanlämpöistä,tuoretta ja vauvan ruuansulatusjärjestelmälle hellintä maitoa.
 
Hmmm.... olen imettänyt esikoista 1v ja 7kk ja mulla rinnat ovat ihan kunnossa, jopa kinteät :). Luulen nahasta on paljon kiinni ja koko vaikuttaa.

En todellakaan jaksa edes ajatella että en imettää, koska rintojen kanssa jotain voi käydä :D. Mulla on muut syyt siihen, miksi ei ja ei, enkä näe mitään pakko sen suhteen ja huh jos olisin imettänyt jokaista sekä raskaudet ym... se tarkoittaa 4n lapsen kanssa 10v pois työstä ;). Imettää voi se kuka halua, minä en ja mulla syyt siihen, niin eikä asiaa nyt jo käsitelty tarpeeks?
 

Yhteistyössä