Millä kuulakärkikynän jäljet saa pois vaatteista

Neiti oli sitten vähän piirrellyt ja nyt sitten on housuissa ja puuvilla neuleessa kauniin siniset raidat... eli saakos noita millään pois? auttaako sappisaippua tähänkin vai olisiko joku muu tahranpoistoaine paikallaan?
 
Mä olen saanut sappisaippualla pois. Tahra pitäisi käsitellä heti tuoreena ja jos mahdollista, niin anna sappisaippuan vaikuttaa jonkun aikaa. Kuulemma lisää tehoa, jos kastelee tahrakohdan, hankaa sappisaippuaa ja laittaa suljettuun muovipussiin yöksi hautumaan ja aamulla pesukoneeseen. Sappisaippuassa lukee, et ei välttämättä sovi värillisille vaatteille, mut mä olen surutta laittanut kaikkeen, koska jos tahra jämähtää paikoilleen, on se vaate kuitenkin pilalla. Ikinä ei ole mistään värit lähteneet sappisaippuan takia.
 
Kiitos täytyy kokeilla. Kyllä mäkin olen saanu sappisaippualla vaikka mitä pois, mutta epäilys iski että auttaako kuulakärkikynään... ja mun kokemuksen mukaan jos tahra ei ekassa pesussa lähde, niin sit ei lähde ollenkaan ja kun sattu olemaan vähän paremmat vaatteet mihin mummolassa piirtelin niin yritän ottaa varman päälle :D
 

Yhteistyössä