Millä opin olemaan vakava kun komennan tuota 2,5 v lasta?

  • Viestiketjun aloittaja Jestas taas
  • Ensimmäinen viesti
Jestas taas
Taas tänään meni kurinpito harakoille kun oma pokka ei pitänyt. Syötiin lapsen kanssa jäätelöä kaupan edessä penkillä. Lapsi alkoi pyörimään ja teki lähtöä jäätelö kädessä. Minä sanoin "jos alat hääräämään niin jäätelö ensin roskiin". Lapsi tietysti nousi penkille seisomaan ja heitti jäätelön viereiseen roskikseen ja alkoi kiivetä selkänojalle. Minä tuuppasin oman tuuttini suuhun ja nappasin lasta kahdella kädellä kiinni. Joku ohikulkeva ehkä reilu kolmekymppinen mies repesi täysin kun seuraili touhujamme (minä koitan saada lapsen alas ja komentaa puolikas pingviini tuutti suussa). Niinhän siinä kävi, että hysteria tarttui minuunkin eikä pokka pitänyt kun olisi pitänyt olla tiukkana.

Sama pari päivää sitten. Lapsi juo välillä nokkamukista kannella ja välillä kansi otetaan pois. Kyseisellä hetkellä kansi oli pöydällä ja hetken kun katsoin muualle lapsi kaatoi kannenpäälle lähes 2 dl maitoa. Kun katsoin lasta äkäisenä hän ehti avata suunsa ensin ja totesi iloisena "ei haittaa, kuivuu nopeasti" ja jatkoi ruokailua. Jep, taas alkoi vain hymyilyttämään vaikka olisi pitänyt antaa palautetta muuten kuin iloiseen sävyyn.

Näitä tilanteita riittää jokapäivälle. En vain kykene pitämään vihaista ilmettä vaikka syytä olisi sanoa tiukkaan sävyyn. Millä ihmeellä opin?
 

Yhteistyössä