Millä tavalla menkat vaikuttavat elämääsi? älä avaa jos ällöttää!

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
mie
Mie kärsin kauheista pms oireista viikkoa ennen kuukautisia, rinnat tulee kipeiksi, hermo on kireenä, vatsassa nippailee, ja sit kun ne alkaa, niin joudun syömään särkylääkkeitä 3-4 päivää, että pystyn tekemään mitään, oon tosi väsynyt, vuotoa runsaasti, oikein sellasia hyytymiä tulee.
 
hmm
Oletko jo käynyt lääkärin juttusilla?

Mulle avun toi kuukuppi, kipuja ei ole niin paljon ja pahin vuoto menee parissa päivässä ohi. Ennen mullakin oli ällöttäviä hyytymiä ja megakivut. Kupin imu varmaan jotenkin lieventää särkyä, kun ei tarvitse edes särkylääkettä ottaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Oletko jo käynyt lääkärin juttusilla?

Mulle avun toi kuukuppi, kipuja ei ole niin paljon ja pahin vuoto menee parissa päivässä ohi. Ennen mullakin oli ällöttäviä hyytymiä ja megakivut. Kupin imu varmaan jotenkin lieventää särkyä, kun ei tarvitse edes särkylääkettä ottaa.
en oo käynyt, pitäis kokeilla tota kuppia!
 
Nyt raskaana
Teininä tosi runsaat ja kipeet menkat...
Sitten hankin pillerit joitten kans menkat oli aika siedettävät, kipeet oli kuitenki, mutta vuotoa vähemmän

Pillereitten jälkeen kauheet kuukautiskivut, vuodon määrä ennallaan...

Nyt ei onneksi tarvitse niistä kärsiä ku olen raskaana
 
harmaa
Hmm... mulla ei vaikuta oikein mitenkään,paitsi et pitää käyttää "tulppaa" :D.

Lopetin pillerit loka-marraskuussa, ku en enää muistanut syödä niit säännöllisesti..Pillereitä unohtu jatkuvasti. Nyt mulla todella runsaat menkat, runsaammat ku ennen pillereitäkin. Joudun käyttää super-imukykystä tampponia ja sekin tulee 4 tunnissa täyteen. Ja tulee todella paljon paksuja hyytymiä. Onko normaalia että pillereiden jälkeen menkat runsastuu? Menkkakivut ennallaan, kuten ennen pillereitäkin, mut sen kestän sen pari päivää.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Hie:
harmaa

On kai se... Mutta jos kovin vaivaa niin kannattaa käydä lääkärissä.
Oletko kuppia kokeillu?
en oo. Jotenki "epäilyttää" koko kuppi. En osaa kuvitella ettei sitä muka tunne sisällä, ja yököttäs ajatuski sen tyhjentämisestä :eek:
 
Pirttihirmu
Mulle ei lääkäri kuppia suositellut koska vuodan kuin pistetty sika! Eli todella paljon, saattaa päivässä mennä paketillinen siteitä! E-pillerit eikä kierukka ole vaikuttanut vuotoon eikä kipuihin, ei myöskään oviskipuihin!
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Pirttihirmu:
Mulle ei lääkäri kuppia suositellut koska vuodan kuin pistetty sika! Eli todella paljon, saattaa päivässä mennä paketillinen siteitä! E-pillerit eikä kierukka ole vaikuttanut vuotoon eikä kipuihin, ei myöskään oviskipuihin!
Kohdunpoisto on seuraava askel varmaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Simppeli:
Musta tulee ihan tohelo!!! Kompuroin, telon sormia ja jalkoja, tiputtelen tavaroita käsistä ym kivaa..
Minusta myös! Tilastojen mukaan (autokoulussa opittua

:whistle: ) naiset kolaroi huomattavasti enemmän kuukautisten aikana. Mulla itsellä ainakin jotenkin keskittymiskyky jotenkin heikentyy menkkojen aikana. Ehkä se on se jatkuva pieni ärsyttävä jomotus selässä (jonka takia en kyllä särkylääkkeitä syö, on kuitenkin niin pientä) tai mahassa.

Koskaan en nykyään tiedä, millaiset menkat tulee. Jos on kipuja, niin vuoto on pientä. Jos ei ole kipuja, vuoto on ihan järkyttävää, mikään side ei pidä alkuun tuntia kauempaa, mutta menkat kestää vähemmän aikaa. Pitää varautua kaikkeen. Joskus jomottaa luita kuin olisi liitoskipuja... ennen menkkoja olen aggressiivinen ja todella hermostunut. Jos on ovulaatiokipuja, yleensä ei ole sitten siinä kierrossa menkkakipuja. Ihan outoa. Kaikki tämä tullut lasten teon myötä... lapsettomana oli aina järkyttävät kivut, verenpaine tai joku heitteli koska saatoin pyörtyä, vuosin joka kierrossa tajuttomasti.
 
pms
Alavatsalla särkyä heti oviksen alettua,eli kp 9-14 ja siitä kipuja vaihtelevasti aina menkkojen alkuun asti.Hirveät pms-oireet lähes joka kierrosta,väsynyt,turhautunut,mikään ei huvita,pinna kireällä kuin viulun kieli,teen ja sanon kaikkea tyhmää äkkipikaistuksissani.Ja vuoto todella runsasta,kestää noin 7-9pv..Että todellakin ärsyttää menkat niin totaalisesti..mutta kärsittävä on jos vielä aikoo sen viimeisen lapsosen saada.Sitäkin tässä jo yritetty monta vuotta.Mutta kärsittävä vielä hetken,sitten lopetan koko vauvahaaveilun..


Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mie kärsin kauheista pms oireista viikkoa ennen kuukautisia, rinnat tulee kipeiksi, hermo on kireenä, vatsassa nippailee, ja sit kun ne alkaa, niin joudun syömään särkylääkkeitä 3-4 päivää, että pystyn tekemään mitään, oon tosi väsynyt, vuotoa runsaasti, oikein sellasia hyytymiä tulee.
 
vieras
Täältä pesee... PMS-oireet n. viikkoa ennen kuukautisia, pahimmat pari-kolme päivää ennen, tosi pahalla päällä, maha ym. turvoksissa, pimahtelen pikkuasioista, alamahakipua, migreeni. Menkat 5-6 päivää, runsaat, hirvittävän kipee maha, vihloo myös välillä reisiin, oksettaa ja kuvottaa. Sitten on parempaa aikaa n. pari viikkoa, kaksi viikkoa kuukaudesta yhtä helvettiä. Hormoneita ts. kierukkaa tai pillereitä en voi hormonaalisen migreenin vuoksi käyttää.
 
S
Musta tulee aina raivokas siivoushullu kuukautisten aikaan, kärsin myös pms-oireista noin viikon ennen. Mä kärsin kukautisten aikaan rajusta alaselkäkivusta, en niinkään vatsakivusta. Olen myös herkkä migreenille tuohon aikaan ja pahimmillaan olen kärsinyt migreenistä jopa 3 päivää :(
 
Minttu
Pari päivää ennen kuukautisten alkua olen kiree ja pahantuulinen. Heti kun veri löpsähtää housuihin, mielen kireys hellittää, mutta sitten alkaa se kauhee särkeminen. Pari-kolme päivää särkee vatsaan, selkään, jalkoihin. Se siinä. Ihan riittävän inhottavaa.
 

Yhteistyössä