Millä tutkinnolla mainos alan työntekijäksi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kun ei kuitenkaan tarvitse olla alan ammattilainen vaan oppimishaluinen koulutettava etsittävissä.
Mutta pitää olla visuaalista silmää ja tietokoneen peruskäyttö hallussa.

Minkälainen henkilö voisi hakea paikkaa? Millä koulutuksella?
 
"eee"
Riippuu ihan siitä, haetaanko AD:ta, copya, asiakkuuspäällikköä vai jotain ihan muuta. Mainosalalla on aika monenlaisia työpaikkoja.

Jos ap tosiaan on törmännyt aloituksen kaltaiseen epämääräiseen ilmoitukseen, niin veikkaisin, että kyseessä on jonkinlainen AD-assarin/tuotanto-AD:n paikka tai graafisen suunnittelijan harjoittelupaikka, ja pohjakoulutuksena voisi olla vaikka visuaalisen viestinnän medianomi tms.
 
"Minna"
[QUOTE="eee";27943403]pohjakoulutuksena voisi olla vaikka visuaalisen viestinnän medianomi tms.[/QUOTE]

Ammattikorkeakoulusta valmistunut medianomi on kyllä ylikoulutettu johonkin oppimishaluisen koulutettavan virkaan. Amiksen graafisen alan perustutkinnolla voisi paremmin lähteä liikkeelle.

Sen kyllä sanon, että graafisen matskun tuottajalle kielioppisääntöjen hallinta on ensiarvoisen tärkeää. Asiakas ei välttämättä ole oikeinkirjoituksen mestari ja kaikkialla ei ole copyja vastaamassa kieliasusta.
 
Kyllä mä kanssa lähtisin siitä, että mainosalalla olis hyvä osata tota kielioppia vähäsen. Kirjottaa vaikka yhdyssanat oikein... Vaikka kaikkea järettömän typerää ja huonosti suunniteltua ja kirjoitettua kyllä näkee. Ehkä ne on niiden oppimishaluisten innokkaiden harrastelijoiden tekemiä? Eiku mitä siinä nyt kaivattiin...
 
"mona"
No mikä sun koulutus on? Ite oon ainakin tehnyt väliaikaisesti töitä mainostoimistossa tradenomitutkinnolla.. Tollanen paikka on hyvä ponnahduslautamainosalalle, vaikka oiskin ns.ylikoulutettu.
 
Hieman kovemmat vaatimukset
[QUOTE="vieras";27943009]Ihan selvää suomeahan tuossa lukee, ei lienee ap:n vika ettet sinä ymmärrä lukemaasi.[/QUOTE]

Kyllähän tuon _ymmärtää_, mutta jos tuottaa/haluaa tuottaa ammatikseen tekstiä olisi suotavaa että myös oikeinkirjoitus olisi hallussa. Ap:n kirjoitustaito ei ole sillä tasolla millä sen pitäisi olla jotta voi tuottaa työkseen mainostekstiä. Kyllähän ekaluokkalainenkin osannee kirjoittaa sillä tasolla että siitä saa selvän, mutta en minä ekaluokkalaista laittaisi mainostekstiä kirjoittamaan.
 

Yhteistyössä