millä viikolla neuvolassa sydänäänet

Aikaisemmissa raskauksissa sydänäänet ovat kuuluneet ensimmäisessä neuvolassa rv 9+ (istukka on ollut takaseinämässä ). Nyt istukka etuseinämässä ja sydänäänet saatiin neuvolassa kuuluville vasta rv 16+!
 
Mä oli tänään nlassa. Mulla tänään 8+6. Täti sanoi, et yleensä ennen 10+ viikkoa ei edes yritä. Olis kyllä kokeillut, jos olisin halunnut, mutta ei suositellut. Tuumasin, et kaitpa se paremmin laitteensa tuntee kuin minä...ja annoin olla.
 
Ekalla kerralla 8+ viikolla kuunneltii, mutta ei kuulunut. Tai ainakaa ite, neuvolantäti muka erotti mun oman pulssin takana jotain. Seuraavalla kerralla 17+ kuulu jo, mut sitä ennen olinki saanu kotidopplerilla kuulumaan viikolla 14+.
 
7 viikon ultrassa näkyi sydämen lyönnit. Neuvolassa samalla viikolla sanoivat et tuskin kuuluu, mut kokeili kumminkin: ei kuulunu. 10 viikolla neuvolassa koitettiin kuunnella: ei kuulunut, mutta doppler rekisteröi sykkeen ja näytti lukemaa 150. Ylihuomenna np-ultra ja viikkoja 12. Kotidopplerilla saan äänet kuuluviin, mutten tiiä onko ne miun, istukan vai vauvan.. joten luovun kyllä siitä vimpaimesta!
 

Yhteistyössä