Millainen istuin 2,5-vuotiaalle 13,7kg painavalle?

  • Viestiketjun aloittaja terettu
  • Ensimmäinen viesti
terettu
Vierras
Osta sellainen palkki-istuin. Virallinen ikäsuositus turvavyöistuimissa on usein 4v -> vaikka niitä paljon kolmevuotiailla käytetäänkin niin ei noin pienelle vielä. Eikä varsinkaan noin kevyelle.
 
"hmmm"
ostaisin tuon cybex pallas fix 2:sen ja oikeastaan se meinataankin ostaa kun piakkoin tarve...

tuo palkki antaa suojaa niskalle etutörmäyksessä kun 2-3 v on kuitenkin vielä aika pieni. Ja kys. istuin on menestynyt testeissä. Isofix-kiinnitys tuo lisäturvaa ja istuin on pitkäikäinen.
 
Cybex nyt kuitenkin
No itse ostaisin Cybex Pallas M-fix -turvaistuimen. On vähän kalliimpi kuin toi Cybex pallas 2-fix. Mutta uudempaa mallia ja näytti olevan Oz Babyssä myynnissä.
 
"Zzz"
[QUOTE="hmmm";30797846]ostaisin tuon cybex pallas fix 2:sen ja oikeastaan se meinataankin ostaa kun piakkoin tarve...

tuo palkki antaa suojaa niskalle etutörmäyksessä kun 2-3 v on kuitenkin vielä aika pieni. Ja kys. istuin on menestynyt testeissä. Isofix-kiinnitys tuo lisäturvaa ja istuin on pitkäikäinen.[/QUOTE]

Jos tuo niska-asia on tärkeä seikka istuinta valittaessa, niin ehdottomasti selkä menosuuntaan. 2-3-vuotias on todellakin pieni ja pää on painava.
 
käytäntö ratkaisee
[QUOTE="Zzz";30799860]Jos tuo niska-asia on tärkeä seikka istuinta valittaessa, niin ehdottomasti selkä menosuuntaan. 2-3-vuotias on todellakin pieni ja pää on painava.[/QUOTE]

Tuossa iässähän lähes kaikki kääntävät tosiasiassa lapsen kasvot menosuuntaan noissa käännettävissä istuimissa. Joten miksi ostaa vielä sellainen turvaistuin, johon mahtuu istumaan käytännössä muutaman kuukauden. Kaiken lisäksi käännettävät turvaistuimet ovat paria mallia lukuun ottamatta olleet huonoja testeissä. Katso vaikka Autoliiton julkaisemia testejä.
 
viiieras
Muista en tiedä, mutta meillä on tuo Britax ja jotenkin tosi ahdas jo 3-vuotta just täyttäneelle lapselle. Pienempänä nukkuminen oli hankalaa, kun sivu/niskatukea ei saanut säädettyä tarpeeksi hyvin ja muutenkaan säätömahdollisuuksia ei juuri lapsen kasvaessa ole kauheasti.
 
hmmmm
[QUOTE="Zzz";30799860]Jos tuo niska-asia on tärkeä seikka istuinta valittaessa, niin ehdottomasti selkä menosuuntaan. 2-3-vuotias on todellakin pieni ja pää on painava.[/QUOTE]

Meillä onkin, mutta kun se alkaa käymään ahtaaksi ja pikkusisarus tarvitsee sitä, niin ostetaan tuolle 3-veelle palkki-istuin. En ehkä 2,5-vuotiaalle enää ostaisi selkä-menosuuntaan istuinta, kun käyttöikä jää lyhyeksi.
 
näin meillä...
Meillä Recaro Monza nova is. Siinä on kans palkki, myöhemmin toimii sit ilmankin palkkia. Lapsi istuu siinä matalammalla kuin pallaksessa, mitä itse pidän etuna siksi ettei lasta tarvii nostaa istuimeen vaan pääsee helposti itse!
 
meillä taas näin
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä...;30801011:
Meillä Recaro Monza nova is. Siinä on kans palkki, myöhemmin toimii sit ilmankin palkkia. Lapsi istuu siinä matalammalla kuin pallaksessa, mitä itse pidän etuna siksi ettei lasta tarvii nostaa istuimeen vaan pääsee helposti itse!
Niinhän nuo toimivat kaikki tuon painoluokan istuimet ilman palkkiakin. Et ole tainnut huomata, että Pallaksessa on taas kallistusmahdollisuus ja palkin säätömahdollisuus ja kun palkki ja jalusta jätetään aikanaan pois, niin lapsi istuu yhtä matalalla. Pallas oli meidän mielestä paljon monipuolisempi säädöiltään. Ei mekään muuten lasta istuimeen nosteta. Osaa se tuohonkin kiivetä.
 
näin meillä...
Enpä ole huomannut kun ei meillä ole pallasta! :D Vertailu perustui myyjien puheisiin, mutta selkeästi olen siis saanut virheellistä tietoa. No, joka tapauksessa recaro toiminut meillä hyvin. Vaihtoehtoja ap kai halusi kuulla, tässä yksi...
 

Yhteistyössä