Millainen koti?

  • Viestiketjun aloittaja Kipsu80
  • Ensimmäinen viesti
Kun poika syntyi, asuttiin 58 neliöisessä kaksiossa. 2 kk pojan syntymän jälkeen muutettiin 70 neliöiseen kolmioon mutta taas on isompi haussa kun tila loppuu!! Poika siis edelleen nukkuu pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa, perheen 6 tietokonetta kun aika tehokkaasti vie toisen makuuhuoneen tilan. Joten 4 h+k kämppä haussa ihan sen takia, että saadaan koneet yhteen, poika yhteen ja itselle jää vielä yksi.

Siinä kaksiossakin olisi mahtunut loistavasti vauva-ajan olemaan jos ei olisi noita koneita riesana!! Enemmän mua tökkäsi siinä kämpässä se, että oli hissittömän talon 3. kerroksessa ja pinnasänky parvekkeen oven edessä joten sinnekään ei päässyt menemään ja ulos lähteminen yksin pienen vauvan ja vaunujen ym. tavaroiden kanssa kolmannesta kerroksesta tuntui ylivoimaiselle. Nykyään on rivari ja helpotti elämää aivan suunnattomasti!!!
 
Meillä on 60 m2 ok-talo, jossa isot tupakeittiö ja kammari. Mahdumme kyllä asumaan, mutta säilytystilaa on surkean vähän! Lapset (kohta 4 kpl) hallitsevat kammaria, me vanhemmat nukumme tuvan levitettävällä sohvalla. Onneksi kesäisin tila laajenee pihalle.
 
tuutitaa
Asutaan itse rakentamassamme omakotitalossa ja neliöitä on 115m2 Välillä tuntuu, että työ/askarteluhuone olisi vielä tarpeellinen, jossa mie saisin ommella ja mies tehä kaiken maailman puutöitä. Meillä on kolme makuuhuonetta, joista yksi on vierashuoneena ja pojallakin on oma huone vaikka nukkukin meidän huoneessa. Vierashuonekin on välttämätön, kun kaikki sukulaiset asuu niin kaukana, että tulee aina yökylään.
 
ope13
4h ja keittiö. Vessa ja kylppäri on erikseen, helpottaa vähän kahden aikuisen ja kahden lapsen perheessä näitä aamutouhuja. Tehtiin itse yksi huone lisää koululaiselle, läksyhuone ym. pieni soppi jossa saa olla rauhassa pikkuveljeltään, sitten on lastenhuone jossa nukkuvat yhdessä. Hyvin mahdutaan kun on 81,5 neliötä ja iso keittiö.
 
Tyttö kun syntyi asuttiin 120m2 ok-talossa vuokralla. Vuosi sitten ostimme oman rivariasunnon jossa neliöitä 77m2. Tuntuu että millään emme mahdu tänne. :) Meillä on ok-talo ajoilta kertynyt kovasti tavaraa joista nyt ei sitten raski luopua. Heti kun rahavarat sallii laitamme ok-talon. On se kivempi kun on tilaa missä olla eikä ole kaikki nurkat täynnä tavaraa.
 
Olen pohdiskellut samaa asiaa... Vauva syntyy alkukuusta ja asustelemme nyt mummonmökissä - 46 neliötä. Uskon kyllä että vauva-ajan mahdumme vaikkakin tilaa tarvitsee myös saksanpaimenkoira ja kaksi kissaa. Onneksi tulee kesä ja piha tuo lisää tilaa... Ja onhan sitä ennenkin eletty... asenne ratkaisee -ei sen puoleen ettenkö haaveilisi isommasta, mutta kaikki aikanaan. Nyt ei millään riittäisi energiaa muuttopuuhiin - haluan keskittyä tähän projektiin ensin :)

Mä olen kanssa kuullut, että alkuajan pienet tilat yms ovat olleet loppujen lopuksi nuoren perheen onnellisinta aikaa... ;)
 
Asumme maalla omakotitalossa, minä,mies ja kaks lasta, neliöitä vissiin 115, alakerta 2h+tupakeittiö,yläkerta 2h+aula, joka tietokone huoneena. Pihaa on tarpeeksi ja mettää vieläkin enemmän. Talo on mieheni koti talo, asuttu n. 4vuotta, ja remonttia pitäisi tehdä joka paikassa, kunhan mies vain olis joskus kotona tekemässä (ehkä sit eläkkeellä). Muita asukkeja;poni, heppa, 3 koiraa ja 3 kissaa, ja nyt myös noi rusakot syömässä omenapuita :kieh:
 
Me asuttiin esikoisen synnyttyä vuokralla kolmiossa, sitten muutettiin pieneen kaksioon säästämään ja siellä syntyi toinen lapsi, oli muuten tosi ahdasta. 10 kk sitä kestettiin ja nyt asutaan omakotitalossa 4h,k,s.
 
Meidän perhe (minä, aviomies, tyttö 1v2kk ja koira) asumme OK-talossa jonka ostimme -99. Asuinpinta-ala on 119 m2. Kolme makkaria, olkkari, khh + saun. Lisäksi yksi "huone" eteisen yhteydessä johon seinän tekemällä saa yhden lisähuoneen. Lainaa lyhennettään vähän enempi kun mitä vuokralla asuminen meille maksoi. Siivoamista kyllä riittää, joten pienemmässäkin pärjättäis. Mutta nyt tulossa toinen lapsi kesällä, joten tartteehan tätä tilaa.

amaria rv28
 

Yhteistyössä