Millainen on hyvä unipussi?

Meinasin tuolle 7kk-vauvelille ommella. Mistä materiaaleista kannattaa tehdä, ja onko hyvä jos on vetoketju edessä, vai alhaalla, vai painonapit jne, kertokaa vinkkejä!

Itse ajattelin että jos laittaisi pehmoista flanellia vuoren, väliin fleecen ja päälle vielä puuvillaplyysiä. Ja vetoketju vain keskelle eteen (noin isolle ei tartte vaippaakaan yöllä enää vaihtaa), ja olkapäille ei neppareita.
 
Mun 7 kk ikäisellä on kolme unipussia: yhdessä on vetoketju sivulla ja kahdessa edessä. Toisen edessä olevan vetoketju avautuu alhaalta ja toisen ylhäältä. Kaksi unipussia on fleeceä ja yksi jotain tavallista puuvillaa. Yhdessä on pitkät hihat ja kahdessä vain olkaimet.

Olen käyttänyt eniten noita lyhythihaisia, joista toinen on fleeceä ja toinen puuvillaa. Tuo puuvillainen oli selkeästi kallein ja sen ohjeissa kerrottiin miksi se on turvallisin. Juuri siinä on keskellä alhaalta aukeava vetoketju.

Mun mielestä varmaan kaikki nuo unipussit ovat ihan hyviä, joten et varmaan voi tehdä kovin vääriä valintoja.
 
"Jenis"
Mulla on nepparit-olkapäillä-pussi, vetskari-sivussa-pussi ja ei-neppareita-vetskari-edessä-pussi, ja toi vimppa on ihan paras. Jos on nepparit, meidän vauveli ainakin saa potkittua pussin päältään. On sellaista ohutta plyysin ja fleecen välimuotoa tuo hyvä pussi, riittävän lämmin ettei tarvi kuin pitkähihaisen bodyn alle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äh;22287897:
Miksi nähdä ompelemisen vaivan, kun Ikeasta niitä saa maksimissaan 15 €:lla. Saman verran vähintäänkin menee jo niihin materiaaleihin, mikäli itse alkaa väsätä.
Mulla on niin paljon kankaita kotona että ainoastaan väreihin sopiva vetoketju tarvitsisi hankkia :) Sitäpaitsi olen aika kätevä ompelemaan :)
 

Yhteistyössä