Millainen ruuanlaittaja sinä olet?

  • Viestiketjun aloittaja kerro rehellisesti
  • Ensimmäinen viesti
kerro rehellisesti
Oletko enemmän nuuka vai panostava ruuanlaittaja ja juhlienjärjestäjä?
Miten se ilmenee käytännössä, näkyykö esim. raaka-aine valinnoissa tai tarjottavien määrässä?
 
aika huono
Mä olen paska. En jaksa tuhertaa ruuan kanssa joten osaan lämmittää ja osaan keittää riisit ja pastat. Riisejä varten meillä on keitin ja mittaan siihen määrät. Ostan pakasteita aika paljon.
 
tällaanen
Laiska, tykkään nakata lihat/kalat uuniin ja tehdä mielellään lisukkeenkin uunissa. Nyt on kinkkukiusaus uunissa.
Raaka-aineet ovat laadukkaita, enkä silleen nuukaile kaupassa. Mutta en jaksa seistä hellan edessä tuntitolkulla (kuten äitini) vaan ruoka pitää tulla helposti.
 
Mä en ihan oikeasti pidä ruoanvalmistuksesta tai se ei ainakaan ole mulle mikään intohimo, vaikka olen tehnyt sitä reilusti yli 20 vuotta. Tykkään kyllä asetella ruoan kivasti, somistus on mukavaa hommaa.=)
Eivät ole valittaneet ruoan mausta, joten kaipa se ihan hyvää on. Itsekin tykkään.
En hirveän usein käytä uusia reseptejä.:ashamed: Ruokia mitä valmistan on tosin monia, jotta ei täällä ihan samaa ruokaa joka päivä syyä.

Eineksiä meillä ei syödä. Raaka-aineet suht hyviä mutta saatan ostaa vakuumipakattua jauhelijaakin.

Juhlakattaus, ruoan asettelu ja ulkonäkö merkkaa mulle paljon. Ja ruokaa on oltava tarpeeksi, mielummin liikaa kuin liian vähän.
 
9MM
hyi hyi vakuumipakkaus :) tulee aina mieleen kumiperunat ei vaan tykkään yrittää uusia juttuja mutta ei ne nyt aina onnistu . spaghetti eri variaatioina on mun spessu juttu juu en diggaa olla järjestäjänä kyl juhlissa ehkä enemmän noissa hommissa joka asettuu katettuun pöytään ensimmäisennä sutena tietysti
 
vieraskin.
Kauhean huono. En osaa, vaikka tosissani yritän. Kovin nirsoja on nuo lapsetkin ja mieskin on joskus sanonut ettei kovin hyvää ruokaa nyt ollut. En mielelläni laita ruokaa. Välillä meillä mennään ihan leipä ja salaattilinjalla lounas tai päivällinen ja aina meillä on erilaisia leipiä, jogurtteja, kasviksia ja valmisruokia ettei kukaan nälkään kuole vaikka ei vanhemmat ruokaa laitakaan. Kolme lasta ja kaikki jo koululaisia, joten osaavat kyllä ottaa kaapista ruokaa.
 
hyi hyi vakuumipakkaus :) tulee aina mieleen kumiperunat ei vaan tykkään yrittää uusia juttuja mutta ei ne nyt aina onnistu . spaghetti eri variaatioina on mun spessu juttu juu en diggaa olla järjestäjänä kyl juhlissa ehkä enemmän noissa hommissa joka asettuu katettuun pöytään ensimmäisennä sutena tietysti
Kumiperunat vakuumipakkauksesta? Mitä sä jätkä horiset.:D
 
[QUOTE="a p";29996164]Kivasti olette vastailleet, kiitos siitä :) Eniten kiinnostaa juuri mihin juhlatarjonnassa satsaatte?[/QUOTE]

Riippuu tilaisuudesta. Syötävään, siisteyteen kivaan ilmapiiriin (ehkä jotakin kivaa ohjelmaa). Allergiat ja lapset on myös otettava erikseen huomioon.


Syötäväksi jotakin juhlallista. Vois olla vaikka ravut, simpukat, hyvin laitettua lohta, mätiä, parempaa lihaa, hienompia jälkkäreitä tms. Jotakin mitä nyt ei ihan joka päivä tule syötyä.
 
Viimeksi muokattu:
Ken guru
En erikoinen. Teen tavallisia ruokia, enkä jaksa kauaa seistä kauhan varressa. Tykkään kyllä terveellisistä ruoista ja sellaisia pyrin tekemään. Harvemmin kokeilen mitään uutta. Juhlia en tykkää järjestää mutta HALUAISIN että olisin sellainen.

Juhlatarjoiluissa pelaan varman päälle etten menetä hermojani jos joku ei onnistukaan. Eli teen niitä ruokia ja tarjottavia joita tiedän osaavani tehdä. Juhlamenuuni ei siis sekään ole mitenkään erikonen, varsinkin kun en tee aikaa vieviä pikkuräpellyksiä jotka olisi kauniita ja kivoja syödä. Monesti maksan ennemmin jollekin toiselle joka tekee meille juhlatarjottavat.
 
Millainen ruuanlaittaja..tykkään laittaa ruokaa,viihdyn keittiössä.Jos on hetki,kun ei vois vähempää kiinnostaa mikään kokkaus,menen aika matalalta:teen esim. "pulipataa"(makarooni-jauhelihamössöä kasviksillä höystettnä),pelkkä munakas tmv.
 
Viimeksi muokattu:
Olen erinomainen kokki ja leipuri. En käytä eineksiä ja suosin luomutuotteita. Teen nopeita ruokia joissa on paljon kasviksia.

Koska olen lähtenyt alunperin sille linjalle, että juhlissa on kaikki tehty alusta asti itse niin en enää kehtaisi tarjota valmistuotteita.
 
Ken guru
Olen erinomainen kokki ja leipuri. En käytä eineksiä ja suosin luomutuotteita. Teen nopeita ruokia joissa on paljon kasviksia.

Koska olen lähtenyt alunperin sille linjalle, että juhlissa on kaikki tehty alusta asti itse niin en enää kehtaisi tarjota valmistuotteita.
Jonkun teikäläisen tapaisen haluaisin meille asumaan puoleksi vuodeksi. Juuri tuollainen haluaisin olla..
 
Mä kans haluisin että olis jonkinlainen intohimo laittaa sitä ruokaa. Mä teen sen tosi nopeasti ja mulle ruoka on polttoainetta. Lautasella pitää olla pääsääntöisesti oikeat määrät oikeita aineita.

Nigellan keittiö on ainoa ruokaohjelma josta olen tykännyt, sitäki katoin varmasti sen takia kun Nigella on niin ihana. Ja Ramseyn ohjelmat on hyviä; ehkä enemmän kuitenkin shown vuoksi.
Muista ruokaohjelmista en pidä. Katselin niitä joskus jos sillä olis herännyt into ruoanlaittoon.
 

Yhteistyössä