Millaisessa kunnossa päiväkotiin?

Huomenna olisi ensimmäinen päivä päiväkodissa, mutta vanhemmalla lapsella on jo pari päivää ollut flunssa. Ei tullut kysyttyä näistä asioista, kun tutustumassa käytiin..

Eli räkää tulee reippaasti, ääni paineessa ja yskii. Kuumetta ei ole. En kyllä ole mitannutkaan, kun ei tunnu niin kuumalta (ja kammoaa kuumemittaria). Voiko tällaista viedä sinne? Onko reilua toisia kohtaan? Meillä on tilanne sellainen, että mikään pakko ei ole viedä, voin aivan hyvin tehdä töitä kotoa käsin vaikka pari päivää. Niin kuin olen nämä pari päivää tehnytkin, en ole lähtenyt raahaamaan näitä ympäri kyliä. Ja milloin pitää hoitoon ilmoittaa? Tänään vai huomenna aamulla? Jos tänään ilmoitan ja huomenna aamulla onkin jo terve, niin kylläpä harmittaisi.. Mutta onko aamulla ilmoittaminen turhan viime tinkaan?

Ensimmäistä kertaa lähtee hoitoon lapset ja minä olen ihan ulalla. :D
 
kökköliini
jos kerran on mahdollisuus että ei ole pakko viedä niin en veisi vaikka periaatteessa voi viedä koska ei ole kuumetta ja on muuten virkeä. ajattelen itse että lapsella olisi mukavampi mennä uuteen terveenä niin jaksaakin paremmin touhuta ja tututstua.

mutta voit viedä jos haluat, ei räkätauti ole este jos on kuumeeton.
 
"vieras"
Lapsen yleisvointihan se pitkälti ratkaisee. Jos kuumeeton mutta muuten selvästi kipeän oloinen, ei jaksa touhuta niin silloin ei hoitoon mutta jos virkeä ja jaksaa touhuta normaalisti vaikka räkäinen ja yskäinen niin silloin voi minusta viedä hoitoon.
Ap:n tapauksessa jos ei aivan pakko ole viedä hoitoon niin ehkä pitäisin muutaman päivän kotona parantelemassa vointia.
 
Kiitos!

Vanhempi lapsista on kovasti odottanut päiväkotiin menoa, joten on kamala pettymys jos ei nyt pääsekään. Ehtii aivan varmasti olla siellä kyllästymiseen asti ja kun tosiaan ihan pakko ei ole sinne näitä kiikuttaa toisia tartuttamaan, niin jäädään siis kotiin.
 
Meillä oli lapset tänään aamulla lapset lämpöisiä ja pienemmällä valuu räkä, pikku niagara-nanna :D

En vienyt hoitoon. Soitin töihin ja otin lopputilin :whistle:

Kylläpä tekisi itselläkin silloin tällöin mieli..

Pitää aamulla sinne soitella, jos on vielä nuhainen. Luulen, että jos isompi on parantunut huomiseen mennessä, niin pienempi taitaa olla sitten samassa taudissa kun näkyy jo nenäänsä pyyhkivän.
 
Meillä oli lapset tänään aamulla lapset lämpöisiä ja pienemmällä valuu räkä, pikku niagara-nanna :D

En vienyt hoitoon. Soitin töihin ja otin lopputilin :whistle:
Täh, no kai sä soitit Työkkäriin ja sait sieltä kurssitietoa, soitithan jookos ....? Joko muuten better day ;)?
Nuhaneniä täälläkin kuumeen kera ja putkikorva isommalla vuotaa onneks sain lekuriajan 11 :(
 

Yhteistyössä