Millaisessa tilanteessa tulot voi olla 0e?

  • Viestiketjun aloittaja "Tia"
  • Ensimmäinen viesti
"Tia"
Siis tätä ihmettelen kun en ole koskaan tälläiseen törmännyt, paitsi palstalla.
Moni äöiti kertoo olevansa nolla tuloilla ja mies maksaa kaiken eli millainen tilanne täytyy olla ettei saa oikeasti mistään rahaa?
 
miehen tulot on "liian hyvät" vaikkei ne ookkaan niin hyvät mut kela osaa.
Himassa ollessa saisin max30€ tai tällä hetkellä en varmaan sais jos oisin kotona niin penniäkään kun on niin sairaan hyvät tulot kuulemma :LOL:
 
..
työtön tuttu ei saa tällä htekellä edes sossuta kun ei saa tilinauhaa pankista koska siinä ei ole ollu t tapahtumia niin pitkään aikaan...tiedä sitten mutta nyt sitten täysin tuloton..
 
"Vieras"
Jos ei asu Suomessa. Ja jää kotiin vähän pidemmäksi aikaa vauvan kanssa. Muualla ei ole kotihoidontukea, joten vauva on laitettava joko hoitoon alle vuoden ikäisenä tai sitten voi olla kotona vauvan kanssa ilman mitään tuloja.
 
työtön tuttu ei saa tällä htekellä edes sossuta kun ei saa tilinauhaa pankista koska siinä ei ole ollu t tapahtumia niin pitkään aikaan...tiedä sitten mutta nyt sitten täysin tuloton..
Anteeksi nyt typerä kysymys, mutta miten ei saa pankista tilinauhaa jos ei ole tapahtumia? Luulisi, että pankki voi tällöin tehdä vaikka todistuksen tilitapahtumista, jos ovat niin avuttomia etteivät pysty tulostamaan sitä tilinauhaa sieltä. Saahan sen sieltä itsekin verkkopankin kautta, vaikka ei tapahtumia olisikaan.. Ainakin itse sain hyvin nätisti tulostettua tilinauhan tililtä, jolla ei tuloja tai menoja ollut puoleen vuoteen.
 
"vieras"
Jos on valinnut itse vapaaehtoisesti kotiäitiyden. Itse en edes lähtisi hakemaan sosiaalitukea tai työttömyyspäivärahaa, kun en koe olevani tilanteessa, jossa siihen olisi tukeuduttava. Ja ihan yhteisestä päätöksestä ja omasta valinnastani näin. Ja ihan hyvältä tuntuu, kiitos kysymästä. :)
 
kysymyksiä
Miten joku haluaa / pystyy olla 0-tuloinen? Eikö Suomessa saa kotihoidontukea alle 3 vuotiaan lapsen hoidosta? Ja siis onko työmarkkinatuki ihmiselle, jolla ei ole koulutusta tai tarpeeksi työkokemusta? Menkää töihin tai opiskelemaan niin saatte muutakin sisältöä elämäänne kuin miehen rahoilla elämisen. Ettekö pelkää tulevaisuutenne puolesta?
 
laiska?
Olen opiskelija ja raskaana joten en töitä nyt ole hakemassa. Tuloja minulla ei ole yhtään ennen äitiysloman alkua.
Opintolainahan on mahdollista nostaa. Sekin lasketaan tuloksi. Sitäpaitsi voihan raskaanakin opiskella, ihan niin kuin työssäkin käydään äitiyslomaan saakka. Itse kyllä sain töitä opiskeluaikana, vaikka raskaana olinkin, joten tekosyitä sulla.
 
minulla voi olla
Opintolainahan on mahdollista nostaa. Sekin lasketaan tuloksi. Sitäpaitsi voihan raskaanakin opiskella, ihan niin kuin työssäkin käydään äitiyslomaan saakka. Itse kyllä sain töitä opiskeluaikana, vaikka raskaana olinkin, joten tekosyitä sulla.

No minähän opiskelen kokoajan! Eikai se laiskuutta ole jos opintojen lisäksi ei tee töitä vielä päälle, kun en niitä pitkään ehtisi edes tehdä ennen äippälomaa ja tukia en saa. Mulle ei opintotukia myönnetä eli myöskään opintolainaa en voi nostaa, kuuluu samaan pakettiin.

Polttaisin itseni loppuun samalla töitä tehdessäni, kun kroppa ei meinaa tätäkään kestää selkä on ollut hajalla jo pidemmän aikaa.
 
Minä opiskelen, ja opintotukikuukaudet ovat loppu. Ja olen eronnut. Onneksi lapset ovat viikko-viikko-systeemillä minulla ja isällään, jotta ehdin käydä töissä. Jos olisin totaali-yh, tuloni olisivat 0 €. Tai saisinhan minä toki lapsilisän, joka on nytkin suuri osa tuloistani.
 
häh
No minähän opiskelen kokoajan! Eikai se laiskuutta ole jos opintojen lisäksi ei tee töitä vielä päälle, kun en niitä pitkään ehtisi edes tehdä ennen äippälomaa ja tukia en saa. Mulle ei opintotukia myönnetä eli myöskään opintolainaa en voi nostaa, kuuluu samaan pakettiin.

Polttaisin itseni loppuun samalla töitä tehdessäni, kun kroppa ei meinaa tätäkään kestää selkä on ollut hajalla jo pidemmän aikaa.
Siis opiskelet, mutta et saa opintotukea? Oletko käyttänyt kaikki opintotukikautesi, vai mistä moinen johtuu?
 
minulla voi olla
vanhempien tulot vaikuttavat vielä muutaman kuukauden ajan (vaikka yksin asunkin) tuloihini niin vahvasti, etten saa mitään. Olen 2 hylkäävää päätöstä saanut. Sama homma yleisen asumistuen kanssa. Meidän tulomme ylittävät 84€ sallitun rajan. Ja tämä rajan ylitys tulee kesällä alkavan vanhempainraha kauteni takia mikä vaikuttaa jo nyt koska kela laski keskimääräiseksi kuukausi tuloksi vanhempainrahakauden kokonais summan 5 533€ : 12 = 461€ . Eli vaikka kausi alkaa vasta muutaman kuukauden päästä kela määrittelee, että kuukausi tulojeni keskiarvo on nyt jo 461€. Jonka takia edes asumistukea ei tule.
 
"Minä"
Mun mummolla oli viime vuonna nollatulot verottajan lähettämän veroehdotuksen mukaan... Ei ollut verottaja vaan ottanut huomioon sitä seikkaa, että mummo kuoli 8 vuotta sitten.
 

Yhteistyössä