Millaiset asumiskustannukset teillä?

  • Viestiketjun aloittaja Papu
  • Ensimmäinen viesti
Papu
Eli vuokra, laina, vastike, sähkö, ynnä muut. ja asunnon koko/sijainti.

Meillä vuokra Tampere 700e, 78neliöö, opiskelija-asunto, vuokralla (kaikki kulut sisältyvät tuohon )
 
Evetsu
Vuokra 346? sähkö 50-100?, vesi ja muut kulut sisältyvät vuokraan. Niin ja neliöitä tässä paritalokolmiossa on 77...ja autokatos...

sijainti pienellä paikkakunnalla Keski-Pohjanmaalla
 
ire
jyväskylä 118neliöö oma vastike (sis.jätehuolto,kaapelitv.talon vakuutukset yms)86+60e /vesi (10e/hlö) sähkö kuussa 163 vakuutukset 20e/2kk plus lainat sit päälle...mut vai tarkoititko vain vuokrakämppiä...jos täällä olis 118neliöö rivari vuokrattuna se maksais varmaan n.900-1000e/kk ja sähköt päälle vielä...
 
ire
eikös meillä jyväskylässsä olekkin aika kallista toi sähkö ku kattoo muita tosin meillä isoin kämppä näistä..meillä' jyväskylän energialla tällä' alueella monopoli kilpailuttaminen ei auta ku ne pitää siirto maksut korkeena ja yösähköö ei saa :( törkeetä mielestäni!
 
Torniossa, lainat n. 1000e/kk, päälle sähköt melkein 200e/kk, vesi n. 20e/kk, kiinteistövero n. 25e/kk, vakuutukset n. 30e/kk, jätehuolto n. 10e/kk, mitäs vielä?

Ai juu ja omakotitalo alhaalla 136m2 ja ylhäällä lisää kun joskus rakennetaan se loppuun.
 
Minä laskin että meillä meni kaikkiaan 3000e/kk asumiseen viimeisen vuoden aikana. Omakotitalo Pirkanmaalla

Siinä on normaaleja asumiskuluja noin 450e (sähkö, vesi, vakuutus, vero, jäte, nuohous, jäsenmaksut), remonttikustannuksia 666e/kk ja loput lienevät lainan korot ja lyhennykset.

On niin mukava kuunnella vakuutuksia, että "kyllä omakotitalossa pääsee halvalla". Joo, jos jättää remontit vähiin (ja omistaa mm sähkärin aviopuolisona), lämmittää itse hakatuilla puilla ja hankkii 30 vuoden lainan. Ja yhä mietin, miten nämä ihmiset ne rempat oikeasti rahoittavat.
 
ire
vielä sähköstä; meillä on onneksi se tilanne et sähkös säästetään vielä ku on puita polttaa ja varaava takka sekä -sauna!remontteihin; mun mies on rakennusalal muuten ei rempattaisi kyl yhtään....ja tosi asia on et näinkin vanhas kämpäs aina on jotain korjattavaa/rempan tarvetta...mietin vain et missään ei varoitella hirveesti siitä et jos muutat rivariin/omakotitaloon joudut tekemään myös noita remontti yms kotitöitä ihan erilailla kuin kerrostalos meillähän ei sillei ole hätää ku molemmat osataan tehdä mut mites perheissä jossa ollaan ns."peukalo keskellä kämmentä"...huh huh ammattimiehet maksaa törkeesti (väh.15e/tunti) ...tarvii olla rahaa tai sit osata tehdä itse
 

Yhteistyössä