Millaiset välit sinulla on sisaruksiisi?

  • Viestiketjun aloittaja sisar
  • Ensimmäinen viesti
Veri vettä sakeampaa
Eli isosisko ja reilusti nuorempi (10v) veli. Hyvin tullaan juttuun, mutta pakko sanoa, että jos eivät olisi sisaruksiani, ni tuskin oltais ystäviä tai edes tutustuttu. Eli muuten hyvin erilaisia.
 
Neutraalit. Ei hyvät, eikä pahat. Ei siis oo kenehekään välit poikki, mutta myöskään ei sen kummemmin kuulumisia tai omia asioita jaella, ei soitella eikä mitään... Vanhempien luona yleensä tavataan, eikä sillonkaan juuri puhuta asioista ku pinnallisella tasolla. Voisin oikeastaan sanoa, että en tunne mun sisaruksia. Silti jokainen on jollain lailla tärkeä, onhan ne omia sisaruksia kuitenki... 10 sisarusta, vanhimpaan ikäeroa 7 vuotta, nuorimpaan 13 vuotta.
 
kuokkavieras
Aika huonot, olen reilusti muita nuorempi ja taisin olla isani lellikki, mutta se ei taas ollut minun vikani. Kuitenkin vanhemmat sisarukset2 veljea ja yksi sisko olivat siita kateellisia. Sisko on kai inhonnut minua syntymastani lahtien, silla oli siihen asti erityisasema poikavoittoisen suvun prinsessana. Aikuisiassa valit veljiin parani ja ovat nyt ihan ok. Siskon kanssa ei puhuta- ei enaa moneen vuoteen. sisko ei kylla tule kenekaan kanssa toimeen, ei pida yhteytta kehenkaan koko suvusta. No, se on sen asia mutta samalla se on vieraannuttanut oman lapsensa serkuista, tadeista, sedista...
 
syntynyt kultalusikka suussa
Alkuperäinen kirjoittaja kuokkavieras:
Aika huonot, olen reilusti muita nuorempi ja taisin olla isani lellikki, mutta se ei taas ollut minun vikani. Kuitenkin vanhemmat sisarukset2 veljea ja yksi sisko olivat siita kateellisia. Sisko on kai inhonnut minua syntymastani lahtien, silla oli siihen asti erityisasema poikavoittoisen suvun prinsessana. Aikuisiassa valit veljiin parani ja ovat nyt ihan ok. Siskon kanssa ei puhuta- ei enaa moneen vuoteen. sisko ei kylla tule kenekaan kanssa toimeen, ei pida yhteytta kehenkaan koko suvusta. No, se on sen asia mutta samalla se on vieraannuttanut oman lapsensa serkuista, tadeista, sedista...
Äläpä nyt viitsi tuollaista puhua siskostasi, on tuo sisaruskateus kauheaa, kun tuollaista pitää siskostaan puhua. Ettet vaan itse olisi kateellinen siskollesi?

 
kuokkavieras
Alkuperäinen kirjoittaja syntynyt kultalusikka suussa:
Alkuperäinen kirjoittaja kuokkavieras:
Aika huonot, olen reilusti muita nuorempi ja taisin olla isani lellikki, mutta se ei taas ollut minun vikani. Kuitenkin vanhemmat sisarukset2 veljea ja yksi sisko olivat siita kateellisia. Sisko on kai inhonnut minua syntymastani lahtien, silla oli siihen asti erityisasema poikavoittoisen suvun prinsessana. Aikuisiassa valit veljiin parani ja ovat nyt ihan ok. Siskon kanssa ei puhuta- ei enaa moneen vuoteen. sisko ei kylla tule kenekaan kanssa toimeen, ei pida yhteytta kehenkaan koko suvusta. No, se on sen asia mutta samalla se on vieraannuttanut oman lapsensa serkuista, tadeista, sedista...
Äläpä nyt viitsi tuollaista puhua siskostasi, on tuo sisaruskateus kauheaa, kun tuollaista pitää siskostaan puhua. Ettet vaan itse olisi kateellinen siskollesi?
En kylla ole kateellinen, miksi olisin? En vaan voi ymmartaa sita etta sisko aina teki jotain jaynaa, kiusasi ja pelotteli. En tarkoita talla sisarusten normaalia kahinaa, tama meni paljon pitemmalle. Olen paljon siskoani nuorempi ja aian ollut kiinnostunut ihan eri asioista kuin se, en tunkenut sen huoneeseen tai juttuihin mukaan. Olisin toivonut etta jattaisi sekin minut rauhaan vaan annas olla kun vanhempien silma valtti... jos ei muuta niin jatkuva piikittely : "olet ruma, olet tyhma, olet laski, kukaan ei susta tykkaa, kukaan ei sua halua, katoa pois" jne, jne. Jos tallaista olen siskolta koko lapsuuteni kuullut niin onko se mikaan ihme jos en kauheasti innostu kehumaan.

 

Yhteistyössä