Millaisista vaatteista ekaluokkalaisesi pitää?

Tai eskari tai tokaluokkalainen - ei se nyt ole niin nuukaa.

Jotenkin itsestä tuntuu, että nyt lastenvaatevalikoimat on ihan surkeat, kun koosta 128cm alkaa olla aika ohi ja pitäisi etsiä varastoon tai jopa päälle 134-140cm vaatetta. Lastenvaateliikkeet alkaa tarjota joko raitaa (POP, Geggamoja, NovaStar), mikä on toki ok, mutta muutakin voisi lapselle tarjota. Nyt olen ostanut muutaman Maxomorran vaikka laatua ei ole kehuttu, kokeeksi. Retrot voi alkaa olla vähän vanha juttu meille, joten Dunsia ja Småfolkia en enää juurikaan osta (ja eihän niiltäkään tule kauppoihin kuin muutama malli). Muksu on innostunut Molosta ja Ubangista ja tietty ne on kaikista vaihtoehdoista ne kalleimmat - eli ei nyt ihan koko kaappia täytetä niillä.

Mitäs teillä puetaan päälle?
 
Hkkhkkh
Meidän pojalle 7v on löytynyt ihan hyvin kappahlista housuja kun on pitkä ja hoikka. Tykkää pitää farkkuja. Välilä pilit ja välilä löysemmät. Paitoja olen ostanut Legon, maxomorran, urheilukauppojen, h&m ja lindexin. Lähinnä trikoopaitoja pitää, paksumpia paitoja ja huppareita vihaa kun tule niin kuuma.
 
"vieras"
No minulta löytyy noi kaikki ikäluokat :D
Mä ompelen suurimmanosan vaatteista lapsille.
Eskarilainen poika joka on aika pienikokoinen ni pitää mielestäni ihan tavallisia kuteita :D collareita ja jotain hupparia. Ja ihan olen vielä hänelle löytäny kaupastako kaupasta kamppeet.
Sit taas ekaluokkalainen tyttö on todella pitkä ja hoikka :eek: ihan tolkuttoman työlästä löytää vaatteita kun ei löydy enään pienten puolelta vaan pitää mennä nuorisopuolelle. Ja ne vaatteet ei istu malliltaan yhtään tytön päälle. Joten joudun ompelemaan suurimman osan itse. Tykkää pitää tunikoita ja leggareita. Jonkuverran on sit perus collareita.
Sit toka ja kolmasluokkalaisille onki parempi mennä urheiluliikkeeseen ostoksille. Sieltä löytyy parhaimmat housut. Ja pojat vihaa farkkuja. Ja toinen näistä on pulska ja toinen äärettömän laiha,joka teettää myös haasteita. ostin just monta metriä maastokuvioista fleeceä että teen pojille huppareita.
Meidän lapsille kelpaa aika hyvin se mitä on tarjolla. Ja mä tykkään popin vaatteista,että ne se passaa meille. Myös kappHallista olen paljon löytäny kivoija vaatteita. ja ihan HenkkaMaukasta kans.
 
Tokaluokkalaisella pojalla on DC-, Burton ja Etnies-kausi meneillään. Näihin siis mieluiten pukeutuisi. Toki on myös perus-H&M:ää, Stadiumista hankittua Warppia, Pumaa, Adidasta ym. Po.p:in vaatteita eli perusraitaa löytyy, ei muuta.

Tyyli sporttinen enkä usko, että kuunaan suostuisi retroja päälleen laittamaan. Collegehousut (mieluiten Adidaksen) ovat pukeutumisessa A ja O. Siihen aletaan rakentelemaan kokonaisuutta eli hieno T-paita ja huppari lisäksi, niin asu on valmis. :D
 
äitihän se minäkin
Tunnistamatta yhtäkään merkkiä (täällä korkeintaan kuullu, mutta mun lapsella noista ei ole mitään), niin mä ostan ihan ciraf merkkistä prismasta, henkka maukalta jotain, cittarista teepaitoja.... siis ei mitään ihme kalliita jne. Ihan maxi makasiinista tunikoita...

Legginsit, legginsfarkut ja tunikat/paidat ja ehdottomasti perus (Anttilasta) hupullinen huppari ja perus collegehousut (ei mitään hajua merkistä, liekö ookaan merkkiä) on parhaat. Niitä ne pitää. Eivät ole mitään merkkivaatteita vielä kyselleet. Tokaluokkalainen ja eskarilainen meillä, tyttöjä ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuutoYössä;27233182:
Tokaluokkalaisella pojalla on DC-, Burton ja Etnies-kausi meneillään. Näihin siis mieluiten pukeutuisi. Toki on myös perus-H&M:ää, Stadiumista hankittua Warppia, Pumaa, Adidasta ym. Po.p:in vaatteita eli perusraitaa löytyy, ei muuta.
Mulla tulee varmaan vaikeuksia hyväksyä noita printteja kun ei vaan omaan silmään iske. Mutta täytyy alkaa henkisesti valmistautua vaan tulevaan. Mutta positiivista oli että esim Burtonilla näytti löytyvät todella mukavia värejä vaikka huppareista. Silleen ei ole vielä toivo mennyt ihan kokonaan.
 
äitihän se minäkin
Noista ap:n merkeistä tunnistin vain MOLOn ja senkin siksi, koska täällä oli joskus joku keskustelu siitä, miten typerä suomalaiseen suuhun tuo merkki on. Eli itse MOLO vaatteesta ei oo tietoa, mistä niitä edes saa.
 
Mulla tulee varmaan vaikeuksia hyväksyä noita printteja kun ei vaan omaan silmään iske. Mutta täytyy alkaa henkisesti valmistautua vaan tulevaan. Mutta positiivista oli että esim Burtonilla näytti löytyvät todella mukavia värejä vaikka huppareista. Silleen ei ole vielä toivo mennyt ihan kokonaan.
Yllättävän kivoja vaatteita voi noiltakin merkeiltä löytää. Lisäksi pitää mainita vielä Stockan oma merkki Cube&co., jolla on mukavan värikkäitä vaatteita. Ekaluokkalaisille tosin ovat varmaan isoja, koska pienin koko on 134cm.
 
Vjvjvj
Alkuperäinen kirjoittaja HuutoYössä;27233262:
Yllättävän kivoja vaatteita voi noiltakin merkeiltä löytää. Lisäksi pitää mainita vielä Stockan oma merkki Cube&co., jolla on mukavan värikkäitä vaatteita. Ekaluokkalaisille tosin ovat varmaan isoja, koska pienin koko on 134cm.
Meillä ekaluokkalainen käyttää jo kokoa 134cm
Eskarilainen 128cm
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuutoYössä;27233262:
Yllättävän kivoja vaatteita voi noiltakin merkeiltä löytää. Lisäksi pitää mainita vielä Stockan oma merkki Cube&co., jolla on mukavan värikkäitä vaatteita. Ekaluokkalaisille tosin ovat varmaan isoja, koska pienin koko on 134cm.
Mä pistin ekat 128cm vaatteet kiertoon - eskarilta. Oli selästä lyhyitä paitoja...
 
Meidän tokalauokkalaisella pojalla ei ole vaatetukselleen mitään muuta kriteeriä kuin se, että se tuntuu päällä hyvältä eli vaatteen kanssa on hyvä olla, helppo liikkua ja että se täyttää tarkoitusperänsä, ja että vaatteesta löytyy joku juju - olipa se sitten joku näppärä yksityiskohta, leikkaus, väri tms. minkä hän kokee omakseen. Merkkiuskollisuutta ei meillä vielä harrasteta ollenkaan.
 
"Tuuli"
Meillä tokaluokkalainen pitää ihan perusvaatteista. Merkkejä on laidasta laitaan, H&M, po.p, geggamoja, racoon, phister&philina, hilfiger, gant, lindex, noanoa, mini a ture, pomp de lux yms. Aika paljon on päällä farkut, yksi värinen/kuviollinen paita ja neuletakki tyyliä tai sitten legginssit + mekko/tunika. Tai ihan vaan pitkähihainen + sammarit/farkut/kolitsit. Perussettiä siis. Tyttö tykkää vaaleanpunaisesta, lilasta, beigestä ja vaaleanvihreästä. Isoista printeistä ei ole koskaan tykännyt. Aika paljon saa itse vaikuttaa mitä tytölle pukee, häntä ei juurikaan kiinnosta. Urkkavaatteet on sitten perus adidasta, pumaa, nikeä, piruettia..
 

Yhteistyössä