Millaista on olla päivähoitaja tarhassa?Mitä kaikkea siihen

  • Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti
äiti04
Lasten hoitoa varmasti ja siivousta ym.
Tykkäätkö tehdä sitä töitä? onko raskasta hommaa?

Onnistuukohan jos oma 3v olis samassa tarhassa?
Vai haenko suosi olla eri tarhasta paikan?
 
Mä tykkään ja onhan se välillä rankkaakin työtä. Se onnistuuko teillä samassa talossa oleminen riippuu ihan teistä. Mutta yleensä suositellaan että ei samassa talossa oltaisi töissä.

Lastenhoitajan (ei ole enää päivähoitajaa) koulutus on lähihoitajan tutkinto. Päivään kuuluu leikkimistä, askartelua, laulamista, jumppaa, ulkoilua, retkiä, harvemmin siivotaan mutta jos puuttuu väkeä niin silloin on tartuttava luutun varteen. Maahanmuuttaja lasten kanssa opetellaan suomea ja he saattavat tulla täysin ummikkona hoitoon ja yhteistä kieltä ei ole. Palkan takia ei kannata alalle tulla jos haluaa hyvin tienata.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:50 äiti04 kirjoitti:
Lasten hoitoa varmasti ja siivousta ym.
Tykkäätkö tehdä sitä töitä? onko raskasta hommaa?

Onnistuukohan jos oma 3v olis samassa tarhassa?
Vai haenko suosi olla eri tarhasta paikan?
meidän ryhmässä on kaksi päivähoitajaa ja yksi lto. samoja hommia tehdään kaikki ; lto:lla on vaan suurempi vastuu suunitella toimintaa mutta kaikki siis sitä saavat ideoida ja vetää.
joskus voi olla ryhmiä joissa lto:t eivät koe omaksi hommakseen pöytien pyyhintää, sänkyjen laittoa jne, mutta siis yleensä kaikki tekee kaikkea. homma on raskasta lähinnä vanhemmilta tulevien eri vaatimusten takia ja jos ryhmässä on yksikin erityislapsi, se rankentaa. muuten työ on ihanan antoisaa ja lasten kanssa puuhailu on mukavaa. kaiken ei tarvitse olla suurta ja ihmeellistä, joskus etanan tutkiminen asvaltilla on päivän kohokohta :xmas:
mulla on käsitys että ei mielellään voi olla samassa tarhassa töissä kuin missä oma lapsi on hoidaossa, koska vuosittain henkilökuntaa kierrätetään tarhan sisäisesti ja oman lapsen ryhmässä ei voi toimia. kun opiskelin lähäriksi, ei saanut mennä harjoitteluun päiväkotiin jossa oma lapsi oli.mutta varmuutta täysin asiaan ei ole mulla, onko se siis ehdottomasti kiellettyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:29 mie kirjoitti:
miksi ei saa olla oman lapsen ryhmässä? Tää on uutta mulle. Tiedän kyllä opettajia peruskoulun puolelta, joka on opettanut omaa lastaan.
Varmaan onnistuu hyvin jo koululaiselta, mutta alle 6v. saattaa olla todella kiinni äidissään ja ei välttämättä päästä muita siihen hoitajan lähelle vaan on mustasukkainen. Mutta tiedän että toisilla se onnistuu hyvin ja ei sitä mun mielestä ole mitenkään virallisesti kielletty, mutta pk:n johtaja saa tehdä oman päätöksensä. Onhan pph:lla se oma lapsi siinä hoitolasten kassa samassa ja jokainen tietää sen itse onnistuuko se työ niin että lapsi on siinä vieressä.
 
minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
miksi ei saa olla oman lapsen ryhmässä? Tää on uutta mulle. Tiedän kyllä opettajia peruskoulun puolelta, joka on opettanut omaa lastaan.
Mun mies siirtyy pph:n hommista päiväkotiin eikä omat lapset kyllä saa seurata perässä... Tällainen periaate kuulemma on kunnassa.
 

Yhteistyössä