Millianen on hyvä jäätelökone?

[QUOTE="joopa";29754652]Minusta sellainen, jossa on tarpeeksi tilava kulho, ja erillinen kylmäelementti.[/QUOTE]

Mä en taas kerralla tee isoa satsia jäätelöä, joten musta tuntuu että en tarvitse tilavaa kulhoa. Lisäksi olen lukenut tosiaan ,että osassa jäätelökoneita on tuo jäädyttävä kompressori, mutta se kuulemma on sit tosi iso, äänekäs ja painava. Olin just ajatellut et ostan jäätelökoneen ilman sitä, koska on pieni keittiö. Lisäksi on pieni pakastin, joten iso kulho ei mahsu sinne, koska ilmeisesti se kulho pitää jäädyttää 24h etukäteen.
 
"joopa"
Kompressori on eri asia kuin kylmäelementti. Se elementti on esim. Philipsissä n. 4 cm korkea kulhon pohjalle tuleva "lätkä" joka mahtuu pakastimeen paremmin kuin kokonainen kulho.

Tarviiko niissä kompressorilaitteissa pakastaa erikseen mitään osaa, eikö se kompura ole just siksi että se laite jäädyttää massan?
 
[QUOTE="joopa";29754687]Kompressori on eri asia kuin kylmäelementti. Se elementti on esim. Philipsissä n. 4 cm korkea kulhon pohjalle tuleva "lätkä" joka mahtuu pakastimeen paremmin kuin kokonainen kulho.

Tarviiko niissä kompressorilaitteissa pakastaa erikseen mitään osaa, eikö se kompura ole just siksi että se laite jäädyttää massan?[/QUOTE]

Aha, se on siis eri asia. Niissä kompressorilaitteessa ei tosiaan tarvitse pakastaa mitään etukäteen, näin olen ymmärtänyt. Ilman kompressori pitää olla tarpeeksi iso pakastin, että kulho mahtuu sinne.
 
[QUOTE="joopa";29754706]...tai sitten koneessa oltava erikseen se jäähdytyselementti, joka mahtuu pakastimeen paremmin kuin kulho. Philips.[/QUOTE]

Näköjään tuolla just kehutaan, että vain Philipsin kylmäkapsuli mahtuu pakastimeen hyvin. Jäätelökoneen hankkimista kannattaa harkita | Kuningaskuluttajan testit | Kuningaskuluttaja | yle.fi

Mulla on kyllä just sellainen vipinä, että tuleeko sitä jäätelökonetta käytetty, jos se vaatii aina 24h etukäteisjärjestelyt vai tuleeko siitä uusi turhake.

Itse aion valmistaa raakajäätelö (banaani, mantelimassa) , joten mietin meneekö asia helpommin tehosekoittimella, vai tuleeko siitä huonoa rakenteeltaan.
 

Yhteistyössä