Milloinkohan aikoo syntyä..?

Tietty sitä ei mitenkään voi etukäteen tietää, mutta jos jotenkin voisi arvioida.. :D

Mulla nyt viikkoja 35+2 ja suppareita ollut pitkin matkaa. Nyt kuitenkin joinakin päivinä/öinä tulee kipeitä suppareita useita tuntejakin. Ei siis mitenkään älyttömän kipeitä, mutta jonkunverran.. Esikoinen syntyi viikkoa ennen laskettua-aikaa. Taitaa olla aika todennäköistä, että tääkin tulee aiemmin, mutta että jokohan se nyt lähiaikoina..

Huomenna olisi lääkärintarkastus, jossa sitten selviää onko kohdunsuulla tapahtunut edistystä. Useita viikkoja sitten oli jo vähän pehmennyt ja sormenkärjelle auennut..

Ei jaksais näitä supisteluita ja odottamista vielä mahdollisesti yli kuukauden :eek:

Onko jollain kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta ja mitenköhän sitten on pienokainen syntynyt?!
 
Juu...
Mulla supisteli todella kipeästi viikoilta 34+0 alkaen, sellasia että välillä oli pakko istua ettei tipahda...
Ja en muista paljonko aikasemmin mutta lähellä rv30 olin jo sormelle auki ja pehmentynyt paikat...
Sitten rv38+6 yöllä 02.00 meni vedet kotona sängyn viereen, yks paha suppari, siitä 30min ja toinen paha siitä 10min ja paha suppari, siitä sit jo 3min ja paha suppari... siitä 3min välein 5 supparia ja sit väli tippui jo 2min.
Seuraavana aamuna taysissa klo.07.45 syntyi ihana poikamme :heart:

Kysy ihmeessä jos kertomuksestani jäi jotain "epäselväksi" :kieh:
Täällä podetaan kauheeta vauvakuumetta ja ootella koska kakkonen tärppää :wave:
 
Mulla supistellut jo useamman viikon kipeästi ja oli paikat pehmennyt ja sormelle auki muistaakseni rv34+4 ja kaulakanavaa jäljellä 2cm...nyt kaulakanava hävinnyt ja sormelle auki...vauva siis vielä mahassa ja nyt 40+4. Mutta tuohan on tosiaan yksilöllistä eikä kukaan voi ennustaa mitään. rv37 yksi kätilö sanoi että tämä syntyy kyllä ehkä vielä sen päivän aikana tai viimeistään viikon sisällä. No tosta nyt mennyt jo sitten yli 3 vkoa eikä syntynyt.
 
Joo eli eipä taida mitään tarkoittaa välttämättä nuo kipeät supparit. Vaikka neuvolassakin aina muistutetaan, että ei hätää niin kauan kun ne EI ole kipeitä.. :|

Kävin tänään lekurilla ja kohdunsuu on täysin kiinni. Pehmentynyt kylläkin..

Tässä mietiskelin, että kuinkakohan nopeaa näin uudelleen synnyttäjällä aukeaa nuo paikat sitten. Että tajuankohan minä lähteä ollenkaan tarpeeksi ajoissa sinne sairaalaan :/ . Esikoisesta synnytys kesti 16 tuntia. Monien kertomusten perusteella voisin siis odotella jotain 8 tuntista tälläkertaa :)

Mua vaan vähän jänskättää jo ja synnytys pyörii mielessä aika lailla 24/7 :LOL: Niin kaikenlaista sitä pitää sitten mietiskellä..
 
Esikoinen syntyi 38+2 ja tätä toista odottelen jo rv 39. Ennakoivia supistuksia on ollut rv 11 asti ja kipeitäkin satunnaisesti tuosta 30 viikolta alkaen. Kaksi viikkoa sitten lääkärineuvolassa kohdunkaula oli lyhentynyt jo puoleen ja sentin auki. Esikoinen lähti syntymään 5 päivän kuluttua neuvolalääkärissä tutkitusta vastaavasta tilanteesta. Eli ainakaan minulla ei tämä synnytys aiemmin lähetenyt käyntiin, toivottavasti olisi edes vähän nopeampi.
 

Yhteistyössä