millon alatte käyttämään lapsilla karvavuori kumppareita?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
"tiipii"
Mä haluan VAIN lämminvuorisia kumppareita lapsilleni; kesälläkin voi vain työntää saappaat jalkaan, ja ovat mukavat, ja syksyllä/talvella ei tartte erikseen villasukkia!
 
"vieras"
Olen töissä lasten kenkiä myyvässä liikkeessä, ja juuri nyt on tuo lämminvuoristen kumppareiden sesonki. Tuntuu, ettei äitit ja iskät muuta ole ostamassakaan kuin lämminvuorisia kumppareita. Niitä meille myös tulee useampi malli viikossa. :)
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";27221210]eli heivaanko vuorettomat jo säilöön ja otan vuorelliset käyttöön?
ei noihin vuorettomiin meillä edes taida villasukat mahtua.[/QUOTE]

Jep! Ja muistathan, että lapsen kengissä olisi hyvä olla tyhjää tilaa 1,5 cm (= 0,5 cm liikkumatilaa ja 1 cm kasvunvaraa *puolen vuoden vara), eli liian pienet kengät joka tapauksessa syrjään! :) Kumppareihin hyvä laittaa myös pohjalliset.
 
"vieras"
Emme käytä koskaan. En ole ymmärtänyt niiden ideaa ollenkaan. Yleensä niissä on niin ohut vuori ettei se mitään oikeasti lämmitä ja villasukka täytyy laittaa jo siksikin ettei saapas hölsky jalassa. Käytämme siis aina tavallisia kumisaappaita ja vaihtelemme villasukkia sään mukaan.
 
"Annika"
Olen havainnut että noissa karvakumppareissa on yleensä selvästi pitävämpi pohja kuin tavallisissa. Loskakeleillä ja keväällä kun on sulavettä jään päällä jne ovat siis varmasti vähemmän liukkaat ku tavalliset. Tavallisia on vielä käytetty, ei oo villasukkiakaan vielä.
 
En koskaan. Kumppareiden käyttö meillä on muutenkin hyvin rajoittunutta. Pääsääntöisesti goretex-jalkineet menevät niiden edelle. Kumppareitakaan ei juuri käytetä kuin puutarhatöissä. Ne minusta eivät ole miellyttävät jalassa, toki niiden kanssa käytetään villasukkia.
 

Yhteistyössä