Minä julistan sinut mieheksi ja vaimoksi

  • Viestiketjun aloittaja "Pappi"
  • Ensimmäinen viesti
"Pappi"
Suomen avioliittolain 1. §:ssä avioliitto määritellään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joka vahvistetaan vihkimällä.

Kumpi homoista on mies ja kumpi vaimo?
 
Kumpi on sulhanen ja kumpi morsian?

Morsiammen saattaa tietysti morsiammen isä.
Et oo ilmeisesti huomannut, että aika moni heteromorsiankin kävelee nykyään ihan omin avuin maistraattiin.

Ihan vaan semmonen pikku huomio, että vaikka on jokin tapa tehdä asioita, niin se ei yleensä ole ainoa mahdollinen tapa tehdä kyseinen asia.

Miten muualla maailmassa pääsiäinen on mahdollinen kun mämmiä ei tunneta?? Sun aivot ei tätä arvoitusta pysty ratkaisemaan.
 
näin se raamattu sanoo
Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan.

Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta.

Jos joku viettelee veljensä vaimon, hän tekee inhottavan teon. Koska hän on häpäissyt veljensä, syylliset on surmattava eikä heille saa jäädä lapsia.

"Kun korjaat maassasi satoa, älä leikkaa pelloiltasi viljaa reunoja myöten äläkä korjaa maahan pudonneita tähkiä leikkuun jälkeen. 10 Älä myöskään suorita jälkikorjuuta viinitarhassasi äläkä poimi maahan varisseita rypäleitä. Jätä ne köyhiä ja muukalaisia varten. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Älä kylvä samaan peltoon kahta erilaista siementä.

Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta.

Kun tulette omaan maahanne ja istutatte sinne erilaisia hedelmäpuita, pidättykää kolme vuotta koskemasta niiden hedelmiin, ikään kuin ne olisivat ympärileikkaamattomia ja siksi epäpuhtaita. Kolmen vuoden ajan ne ovat teiltä kiellettyjä; älkää siis syökö niitä. 24 Mutta neljäntenä vuotena hedelmäpuiden koko sato pyhitettäköön Herralle ilojuhlassa. 25 Vasta viidentenä vuotena saatte syödä hedelmiä. Näin puut tuottavat teille suuremman sadon. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. 28 Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra.
 
"seedi"
Papin ekä kannattaa myös tutustua vihkikaavaan paremmin...
"Te olette nyt ottaneet toisenne aviopuolisoiksi ja tunnustaneet sen julkisesti Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan (näiden todistajien) läsnä ollessa. Vihkisormus on annettu avioliittonne merkiksi. Sillä valtuutuksella, joka minulle on uskottu, vahvistan teidän liittonne ja julistan teidät aviopuolisoiksi."
 
lsjadifkdfNo
No raamattu vedettiin tässä nyt mukaan vain koska kirjoittaja kirjoitti pappina =D , ihmettelen myöskin että ihmiset ymmärrä lain ja raamatu, eduskunnan/valtion ja kirkon eroa =D . Minä kirjoitin papille nuo raamatun kohdat vain selventämään ajatuksiaan =D
 
[QUOTE="seedi";30481214]Papin ekä kannattaa myös tutustua vihkikaavaan paremmin...
"Te olette nyt ottaneet toisenne aviopuolisoiksi ja tunnustaneet sen julkisesti Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan (näiden todistajien) läsnä ollessa. Vihkisormus on annettu avioliittonne merkiksi. Sillä valtuutuksella, joka minulle on uskottu, vahvistan teidän liittonne ja julistan teidät aviopuolisoiksi."[/QUOTE]

Hei, kaavahan on jo sukupuolineutraali! Kuinka kaukonäköistä kirkolta!
 
Tuossa tarvitsee muuttaa vain yhtä sanaa. Aviovaimoksesi->aviopuolisoksesi. Fix'd!

Alkuperäistä kaavaa käyttävä hyvin kirjaimellinen pappi kuulostaisi aika hassulta.

"Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan sulku näiden todistajien sulku kiinni läsnä ollessa kysyn sinulta, NN sulku koko nimi sulku kiinni, tahdotko ottaa NN:n sulku koko nimi sulku kiinni aviovaimoksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?"
 
Viimeksi muokattu:
tjaah
No eihän tässä vielä olla kirkon kaavoja mihinkään muuttamassa.

Vasta ensimmäinen puoltava äänestys tuli sukupuolineutraalista avioliittolaista eduskunnassa. Tarvitaan vielä pari äänestystä, niin saadaan laki aikaiseksi, ja voidaan ryhtyä siviilivihkimään näitä pareja. Kirkkoa tämä laki ei millään tavalla kosketa, kirkko saa vastedeskin vihkiä keitä haluaa, vaikkapa kuusikymppisiä pedofiileja 18-vuotiaiden neitsyiden kanssa.
 
Jabbadappaduu
Tuossa tarvitsee muuttaa vain yhtä sanaa. Aviovaimoksesi->aviopuolisoksesi. Fix'd!

Alkuperäistä kaavaa käyttävä hyvin kirjaimellinen pappi kuulostaisi aika hassulta.

"Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan sulku näiden todistajien sulku kiinni läsnä ollessa kysyn sinulta, NN sulku koko nimi sulku kiinni, tahdotko ottaa NN:n sulku koko nimi sulku kiinni aviovaimoksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?"
Oletko sinä Turbojurbo setä vai täti?
 
Jabbadappaduu
Minun sukupuolellani tai ulokkeillani ei ole hevonhelvettiä tekemistä tämän keskustelun kanssa.
No, eipä tietysti olekaan. Mutta jossain keskustelussa joku sanoi/sinä itse sanoit olevasi nainen. Olen aina luullut, että olet mies! Ja koska olit tässä keskustelussa, niin ajattelin laittaa kyssärin tähän jonon jatkoksi. Omaa aloitusta ko. aiheesta en sentään tohtinut tehdä.
 
No, eipä tietysti olekaan. Mutta jossain keskustelussa joku sanoi/sinä itse sanoit olevasi nainen. Olen aina luullut, että olet mies! Ja koska olit tässä keskustelussa, niin ajattelin laittaa kyssärin tähän jonon jatkoksi. Omaa aloitusta ko. aiheesta en sentään tohtinut tehdä.
Jaa, tarkoitat tätä ketjua http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2428163-homot-sita-homot-tata-homohomohomohomohomo/sivu2.html ja sen viestiä #29. Usko pois, tieto sukupuolestani ja seksuaalisesta suuntautumisestani tuli minulle itsellenikin täydellisenä yllätyksenä. Olin siihen asti luullut olevani heteromies.
 

Yhteistyössä