Minä menetän järkeni tämän ihrani kanssa

  • Viestiketjun aloittaja syntinen
  • Ensimmäinen viesti
syntinen
Lapsi otti huvikseen kuvia minusta kun touhusin kaikkea kotitöitä. Nyt jälkeen päin katsoin ne kuvat ja voi luoja.... Kyllä tiedän että mulla on parissa vuodessa tullu muutama kilo ja vatsa roikkuu raskauksien jälkeen mutta että olen noin lihava :O aivan järkkyä... Eikä yhtään lohduta se etten koskaan ole onnistunut laihdutuksessa. 158cm 63kg. Ku sais edes alle 60 painon. tänäänkin söin kaikkea paskaa ku tulin töistä kotiin.. Eikä toivoakaan siitä että vois päästä joskus lenkille.. Nyt kyllä loppu meillä seksi, kehtaa enää olla alasti miehen edessä.
 
Peyote
Miks ei oo toivoakaan päästä lenkille? Esimerkiks 10 minuutiks juoksemaan? Kandee ettii jotain syömisohjeita, ihmiset onnkehunut sitä go jutta ruokavaliota, että ei oo nälkä mut laihtuu.
 
Nyt kyllä loppu meillä seksi, kehtaa enää olla alasti miehen edessä.
Sori, mutta tätä en kyllä ymmärrä. Jos et miehelle kelpaasi, niin ei teillä seksiä olisi. Ei tuon takia kannata seksiä lopettaa ja kiristää välejä parisuhtees. Ja kalorit kuluu siinä seksiä harrastaes. :whistle: ;) Etkä sä ny edes oo mikää kauhian iso vaan lievän ylipainon puolella. Mulla reilusti ylipainoa enkä häpiä harrastaa seksiä miehen kans.
 
ap.
Vuorotyö/ylityö väsyttää liikaa ja siihen vielä päälle lapset mulla huolehdittavana kun mies tekee iltavuoroa/yövuoroa. Sillon ku olis aikaa mennä lenkille olen liian väsynyt.
 
"just"
Ootpa tosiaan kauhea ihrakasa...älä viitti lässyttää. Minulla on ylipainoa reilut kaksikymmentä kiloa, mutta silti ei ole noin huono itsetunto (tai huomionkipeys).
 
ap.
Minkäs minä sille voin että vatsa on ku mikäkin läskivuori... Pikkusen alkaa huolestuttaa miks sitä kertyy siihen nyt yhtäkkiä. Ikinä ennen ollu läskiä vatsalla vyötäröllä.
 
Kotisali pystyyn
Et tosiaan ole kovinkaan isokokoinen, mutta ymmärrän tuskasi. Yksi hyvä tapa voisi olla hankkia kotiin kuntoiluvälineitä. Minulla on esim. jumppapallo, jumppamatto ja kahvakuula. Vartin kahvakuulailun sanotaan vastaavaan tunnin salitreeniä. Siinä lentää hiki ja samalla tulee lihaskuntoa, eli aerobinen ja lihaskunto samassa. Eli se varttikin on jo tehokas, ja jos on aikaa vetää puoli tuntia niin vielä tehokkaampi. Sitten kaappiin maitorahkaa, raejuustoa ja pähkinöitä. Tee hyviä marjasmoothieita, joissa rahkaa mukana. Täyttää tosi hyvin muttä vähän kaloreita (älä lisää sokeria, on hyviä ilmankin, banaanista saa makeutta, myös avokadoja kandee laittaa). Sitten vaan tsekkaat hiukan mitä syöt, kaikesta ei tartte luopua, mutta korvaa välillä suklaa jollakin hedelmäsalaatilla tai sitten syöt vaikka vain vähän vähemmän niitä herkkuja. Ei ole pakko laihtua nopeasti, vaan aseta jokin välitavoite.

Nää on valintoja. Aikaa löytyy aina, jos haluaa sitä löytyvän. Jos haluat näyttää ihan samalta vuoden kuluttua tai isommalta, niin jatka samaan malliin. Liikunta myös piristää - itsekin joskus ihan älyttömän väsyneenä mennyt lenkille ja huomannut että se piristi paljon enemmän kuin tirsat.
 
Ymmärän
Itsekin olen lyhyt ja PAKSU!!! Paljon pahempaa siis kuin pitkä ja rehevä! Mä en vaan tiedä, miten näistä makkaroista pääsisi, kun lyhyelläkin ihmisellä on normaalikokoisen nälkä... vaikka ei kulustus olisikaan...
 
Ymmärrän
Et tosiaan ole kovinkaan isokokoinen, mutta ymmärrän tuskasi. Yksi hyvä tapa voisi olla hankkia kotiin kuntoiluvälineitä. Minulla on esim. jumppapallo, jumppamatto ja kahvakuula. Vartin kahvakuulailun sanotaan vastaavaan tunnin salitreeniä. Siinä lentää hiki ja samalla tulee lihaskuntoa, eli aerobinen ja lihaskunto samassa. Eli se varttikin on jo tehokas, ja jos on aikaa vetää puoli tuntia niin vielä tehokkaampi. Sitten kaappiin maitorahkaa, raejuustoa ja pähkinöitä. Tee hyviä marjasmoothieita, joissa rahkaa mukana. Täyttää tosi hyvin muttä vähän kaloreita (älä lisää sokeria, on hyviä ilmankin, banaanista saa makeutta, myös avokadoja kandee laittaa). Sitten vaan tsekkaat hiukan mitä syöt, kaikesta ei tartte luopua, mutta korvaa välillä suklaa jollakin hedelmäsalaatilla tai sitten syöt vaikka vain vähän vähemmän niitä herkkuja. Ei ole pakko laihtua nopeasti, vaan aseta jokin välitavoite.

Nää on valintoja. Aikaa löytyy aina, jos haluaa sitä löytyvän. Jos haluat näyttää ihan samalta vuoden kuluttua tai isommalta, niin jatka samaan malliin. Liikunta myös piristää - itsekin joskus ihan älyttömän väsyneenä mennyt lenkille ja huomannut että se piristi paljon enemmän kuin tirsat.
Olisitko ystävällinen ja kertoisit, mitä sillä pallolla ja kahvakuulalla teet? Kiitos!
 
"Anne"
No älä mee lenkille! On niitä hyödyllisempiäkin tapoja. Alat jumppaamaan kotona. Youtube on videoita pullollaan 30day shred, 30 day ripped, tai etsit sanoilla burn, hiit tms ja mikä aika itselle sopii, jos katsoo että 20min aika niin sitten lisää sen.
 
vierassssssssssss
Sulla on todella kiva suhde itseesi. Vatsasi kiinteytyy nimenomaan suurella itseinholla ja haukkumalla keskusteluspalstalla "ihrojasi". Ja jos on muutakin painetta elämässä, kannattaa taakkaa lisätä arvostelemalla omaa ulkonäköään mahdollisimman rumin sanoin. Onneksi olkoon, pääset tällä menoilla kunnon noidankehään: inhottaa, syöpöttää, inhottaa, syöpöttää, inhottaa, juopottaa, inhottaa....jossakin vaiheessa pinnistät vihan vallassa jumpalle tai lenkille, joista sitten jää olo ettet tykkää niistä ollenkaan.

Käy taputtamassa massuasi ja sano, että olet kaunis, ihana ja monessa suhteessa täydellinen. SEn jälkeen neuvottelet kohteliaasti ja ystävällisesti itsesi kanssa kiinteytysjumpasta ja kysyt itseltäsi mikä olisi kivoin tapa tehdä se.

On ihan sama mitä miehesi on sinusta mieltä, jos olet jo valmiiksi asennoitunut itseeni ( ja samalla koko elämään) kuin vihamielinen peikko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29786126:
Tälle mä repesin :D Kas, kun ei vielä ole lihavan ihmisen nälkää :D
No, toki voit nauraa tälle, mutta itse asiassa lihavan ihmisen nälkä on olemassa. Kun kylläisyyskeskus aivoissa häiriintyy ja mahalaukku venyy, eivät normaalit tankkausta rajoittavat mekanismit toimi. Tästä syystä -ja se ei tapahdu päivässä vaan ihan kuukausien ja vuosien systemaattisen itsensä tuhoamisen jälkeen -todella ylipainoisilla ihmisillä on useimmiten täysin kohtuuton ruokahalu eli nälkä omaan kulutukseensa nähden. Energiansaanti ylittää tarpeen jatkuvasti ja nälkä ei tunnu lainkaan poistuvan. Kyllä jokainen varmaankin tietää näitä karmivimpia esimerkkejä sänkyyn vangituista ihmisistä, jotka ovat syneet itsensä siihen kuntoon, etteivät pääse edes vessaan. Silti, vailla mitään fyysistä aktiviteettia, he pystyvät syömään jopa 10 000 kaloria päivässä. Kysymys on psyykkisestäkin sairaudesta, toki, mutta myös näläntunteesta, jota säätelevät kemialliset ja fysiologiset mekanismit ovat häiriintyneet.

Tämä nyt ei liity kyllä tuohon ap:n painoluokkaan, korkeintaan siinä määrin, että kovaan stressiin ja väsymykseen tulee napattua hiilareita, koska keho tuntuu niitä vaativan. Suklaapatukka kivasti nostaa verensokeria, ja jaksaa taas hetken...ja kiire tekee sen illuusion, että ei ole muka aikaa istua alas ja syödä kunnolla.
 
"sotanorsu"
Oon saman pituinen suunnilleen ja painoa ennen laihdutusta 77kg. Nyt on pari vähemmän, mutta ihan järkyttävät mitathan nämä ovat. Diabetes pitäisi kai vielä tutkia ja se oli jo niin suuri isku, että saa läskit lähteä. Muutama sentti onkin jo lähtenyt vyöltä. Mies lupasi hankkia mulle jonkun valtavan hamsterin pyörän, lukita mut sinne ja laittaa syötiksi suklaata jos ei muuten saa mua urheilemaan tarpeeksi :D
 
vieras*
Vuorotyö/ylityö väsyttää liikaa ja siihen vielä päälle lapset mulla huolehdittavana kun mies tekee iltavuoroa/yövuoroa. Sillon ku olis aikaa mennä lenkille olen liian väsynyt.
Lapset mukaan lenkille? Lapsille pyörät, tuplarattaat, kantoreppu, tai kävelee vieressä, tai mikä nyt iän ja taitojen puolesta sopii? :) Tai sun pyörään sellanen kärry, jos lapset mahtuu kyytiin, ja pyörälenkille.

Pakkohan ei ole liikkua laihtuakseen, mutta ihan sun jaksamisen kannalta ulkona liikkuminen voisi tehdä tosi hyvää, vaikka lähteminen onkin vaikeaa. Laita lenkkivermeet päälle, kävele 10 minuuttia ja lupaa itsellesi, että sen jälkeen saat päättää, haluatko palata kotiin vai jatkaa lenkkiä... :)
 

Yhteistyössä