Minä työtön, mies töissä= minun pitää tehdä kaikki kotityöt ja ruoat

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti
sk f Gugi
Toi on naurettavaa tässä maassa olettaa että kun mies käy töissä ja nainen on työttömänä niin mies elättää, kyllä varmasti maksaa isomman osan mutta ei kotona oleva varmastikkaan työttömyyskorvauksiaan omaan säästöön laita ja elä täysin miehensä siivillä. Ja kyllä kotona olevan pitää tehdä enemmän kotitöitä mutta ei silti miksikään jalkavaimoksi ruveta ellei mies erikseen siitä palkkaa maksa. Ja yhtälailla kotona olevalla pitäisi olla joskus oikeus lepo päivään. Miehistä vaan tuntuu tälläisiä ajattelemattomia löytyvän yllättävän paljon...
 
"Höh"
Kyllä mä voisin imuroinnit pyykit ja tiskit ottaa hoitaakseni tuossa tilanteessa. Mutta on se nyt ihan selvä että aikuisen ihmisen on saatava roskana itse roskikseen ja likavaatteensa pyykkikoriin. Ei voi olla muitten tehtävä niitä keräillä. Mä kyllä maksaisin ne roskat ukon paikalle ruokapöytään, ja likapyykin vaikka hänen puolelle sängyn viereen. No mun mies ei kyllä tekis noin, eikä katselisi myöskään kiltisti roskien levälleen jättämistä multa. Kysypäs ukoltasi keräisikö hän sun roskat ympäri taloa jos tilanne olisi päinvastoin?

Tossa kannattaa myös varoa ettei tilanne jää päälle, niin että kun saat taas töitä hoidat edelleen myös kaikki kotihommat.
 
bbierass
No voi herranjee millaisia luupäitä te pidätte kotona passattavina... :/ ihme juttu, tuokin 10 h työpäivää tekevä Nanna, jonka työtön ukkeli kiroillen vaatii ruokaa naisen,palatessa kotiin!

ap pari vinkkiä. Tyhjennä astianpesukone kun pesu on valmis ja edellytä, että kukin laittaa astiansa sinne. Käytä leipälautasia, niin ei ole aina muruja pöydällä. Kysy illalla, onko kenelläkään pyykkiä ja pyydä tuomaan koneeseen suoraan. Pyydä samalla tuomaan lattialle/tuolille/muualle jääneet kalsarit. Hanki itsellesi harrastus. Jätä keittiö aina siistiksi aterian jälkeen, niin ei tarvi aina aloittaa ruuanlaittoa siivouksella. Siisti keittiö houkuttelee muitakin pitämään keittiö siistinä, valmiiksi sotkuinen houkuttelee jättämään roskat niille sijoilleen. Miks teillä syödään roiskeläppiä jos olet kotona ja voit tehdä kunnon ruokaa? Miks teillä napsitaan voileipiä yms, miksi ei ole yhteiset ateriat koko porukalle? Vaikka äijäs ois mikä sika, niin on vain omaa osaamattomuutta, jos kodinhoito vaatii 24/7 työtä.

onko teillä seksiä,,rakkautta, läheisyyttä,,rakastatko häntä?
 
Meillä ei ole miehen tarvinnu kotitöitä tehä, mä hoidan sen puolen. Käyn töissä ja yleensä siivoon isosti viikonloppuna, joten arkisin on vaan jotain pikku hommia. Mä herään kolmelta aamusin ja puoliviideltä saa olla jo menossa työpaikkaa kohti ja työ on fyysisesti raskasta, joten en kovin paljon tee kotihommia arkisin. Viikonloppusin ehtii hyvin tekee. Meillä tää toimii, koska pitkiä aikoja en yhessä kohtaa malta olla, sen verran levoton olen, oikee duracel pupu :-D. Enkä myöskään ole tottunut siihen, että vaan olisin tekemättä mitään, kotitöitten jälkeen viikonloppusin yleensä ompelen/saumuroin tai sit tuunailen vaatteitani :). Mä oon joka paikan höylä meillä ja keittiö on mun valtakunta. Mä en jaksa tollasesta riidellä, joten näin parempi meillä.
 
Perheen onni
Meillä kun lapset olivat pieniä, niin minä olin kotona. Suurin osa kotitöistä hoidin minä mutta mies itse halusi imuroida(pölykammoinen ihminen). Likaiset lautaset kyllä viedään itse sinne tiskipöydälle ja itse aiheutettu muruset korjaa jokainen itse. Onneksi mies itse on ja oli ns.sisäsiisti luonnostaan.
 
Vier
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30844031:
no kyllä miehen omat jälkensä kuuluisi siivota. mutta muuten kyllä siivous ym. on sun hommia jos kotona oot
No ei todellakaan ole. Kyllä ne kuuluu kotityöt molemmille. Ja että ukko käskee tehdä leivät itselleen, hakea puhelimensa jne...ihan sairasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
Siis Olen Mies En Korva
[QUOTE="...";30844079]. Pyykinpesu häneltä sujuu, mutta pyykkien kuivaaminen on jotain ihan käsittämätöntä: vaatteet lojuu narulla mytyssä ja sukkia kuivataan esim. kylppärin oven päällä... Huhhuh![/QUOTE]

Tämä on ihan normaalia. Teen ihan samoin.
 
"xxxx"
kotityöt kuuluu kaikille jotka siellä huushollissa asuu. Mikä siinä on niin vaikea näitten 50-lukua elävien idioottiämmien tajuta.

Nuolkaa vielä niitten töissä käyvien sankariukkojenne perseet, niin sopii hyvin kuvaan.
"Mun mies käy töissä, totta kai mä siivoon ja kokkaan ja pyykkään ja imen sen kullin kuivaksi ja hoidan lapset ja ompelen ja silitän sen paidat ja voitelen sen leivät ja petaan sen petin ja kerään sen sukat ja lautaset ja vien roskat ja tamppaan matot joka päivä ja päläpälä mölömölö!!!"

Omat on hautajaisenne.
 
"eukko"
[QUOTE="xxxx";30844952]kotityöt kuuluu kaikille jotka siellä huushollissa asuu. Mikä siinä on niin vaikea näitten 50-lukua elävien idioottiämmien tajuta.

Nuolkaa vielä niitten töissä käyvien sankariukkojenne perseet, niin sopii hyvin kuvaan.
"Mun mies käy töissä, totta kai mä siivoon ja kokkaan ja pyykkään ja imen sen kullin kuivaksi ja hoidan lapset ja ompelen ja silitän sen paidat ja voitelen sen leivät ja petaan sen petin ja kerään sen sukat ja lautaset ja vien roskat ja tamppaan matot joka päivä ja päläpälä mölömölö!!!"

Omat on hautajaisenne.[/QUOTE]

:D selvä.. On se jännä kun joitain niin jurppii se, että jotku emännät tekee asiat eritavalla.. :D oma mieheni pitää siitä ja mä pidän siitä että mieheni pitää siitä :) en valita todellakaan että 'joudun' tekemään vaan olen kiitollinen ihanasta miehestä joka tekee minusta äidin ja mahdollistaa sen että voin olla kotona, poissa oravanpyörästä :) ei oo meikälle hautajaisia tulossa pitkään aikaan, olen tavallani elämäni kunnossa vaikka sairaseläkkeellä olenkin :D

On niin mukavaa olla täydellinen, vikoineen kaikkineen aivan loistavan ihana - semmonen suloisen seksikäs ainavalmis kodinhengetär :)

Mutta, minun mies arvostaa sitä että on saanut minut eukokseen ja muuten sitten huolehtii että pysyn tyytyväisenä :D ai kun elämä on ihanaa :D
 
juuu
Toi on naurettavaa tässä maassa olettaa että kun mies käy töissä ja nainen on työttömänä niin mies elättää, kyllä varmasti maksaa isomman osan mutta ei kotona oleva varmastikkaan työttömyyskorvauksiaan omaan säästöön laita ja elä täysin miehensä siivillä. Ja kyllä kotona olevan pitää tehdä enemmän kotitöitä mutta ei silti miksikään jalkavaimoksi ruveta ellei mies erikseen siitä palkkaa maksa. Ja yhtälailla kotona olevalla pitäisi olla joskus oikeus lepo päivään. Miehistä vaan tuntuu tälläisiä ajattelemattomia löytyvän yllättävän paljon...
Niin justiinsa. Samanlaista rahaa se on työttömän raha kuin työssä käyvänkin, kaikki menee elämiseen mikä tulee.
 
salarakas
[QUOTE="eukko";30845469]:D selvä.. On se jännä kun joitain niin jurppii se, että jotku emännät tekee asiat eritavalla.. :D oma mieheni pitää siitä ja mä pidän siitä että mieheni pitää siitä :) en valita todellakaan että 'joudun' tekemään vaan olen kiitollinen ihanasta miehestä joka tekee minusta äidin ja mahdollistaa sen että voin olla kotona, poissa oravanpyörästä :) ei oo meikälle hautajaisia tulossa pitkään aikaan, olen tavallani elämäni kunnossa vaikka sairaseläkkeellä olenkin :D

On niin mukavaa olla täydellinen, vikoineen kaikkineen aivan loistavan ihana - semmonen suloisen seksikäs ainavalmis kodinhengetär :)

Mutta, minun mies arvostaa sitä että on saanut minut eukokseen ja muuten sitten huolehtii että pysyn tyytyväisenä :D ai kun elämä on ihanaa :D[/QUOTE]
:) Oi. :heart: Kuka nyt ei palvelusta nauttisi. Meilläkin käy siksi siivooja, ei tarvitse ite tehdä.
Tiedätkö mitä tuollaset lapsen tasolle taantuneet "miehet" tekee kodin ulkopuolella kun näkevät seksikkään naisen? Panevat sitä jos saavat mahdollisuuden. :)
Kun se panee sinua, penis on veltto ja halut matalalla, kuka äidistä kiihottuisi.
 
"kodinhengetär"
[QUOTE="eukko";30845469]
Mutta, minun mies arvostaa sitä että on saanut minut eukokseen ja muuten sitten huolehtii että pysyn tyytyväisenä :D ai kun elämä on ihanaa :D[/QUOTE]

Ongelmahan tässä oli juurikin se, että mies ei arvosta ap:n tekemisiä ollenkaan. Ap kyllä ilolla hoitaisi osuutensa, mutta kun mies on taantunut kiittämättömäksi porsaaksi, joka elää ja sotkee kuin pikkulapsi.

Meillä oli myös kauan tuollaista, ihan tarkoituksella ammennettu 50-luvun mallista, höystettynä vielä kotikurilla ja kinkyjutuilla, eli piiskaa ja rangaistuksia tuli jos en ollut tehnyt kuten piti ja muutenkin elin ja elän yhä sovituissa rajoissa mieheni käskyvallan alla ja hyvin toimi ja ihanaa on ollut. Useamman vuoden elettiinkin niin, että olin päätoiminen kodinhengetär, mutta enpä minäkään olisi katsonut sekuntiakaan tuollaista vastenmielistä porsastelua kuin mitä ap:n mies harrastaa. En sitten ollenkaan. Ja totta kai mies myös kantaa kortensa kekoon ja näkee vaivaa minun eteeni, hyvinkin paljon enemmän kuin yleensä parisuhteissa. Kodinhengetär muuttuu hetkessä huutavaksi hyeenaksi jos perseilemään aletaan.
 
vierailija
Olen ehkä lapsellinen, mutta mäkättäisin asiasta ja antaisin päivämäärän, johon mennessä asioiden on muututtava. Jossei muutu niin järjestäisin miehen asustamaan makuuhuoneessa ja itse esim. olohuoneessa. Vähän kuin kämppistouhuna. Sitten viskaisin "hänen huoneeseensa" tyhjät jukurttipurkit ja paskakalsarit. En pesisi hänen pyykkejään ja ruuan tekisin ainoastaan itselleni. Toki kertoisin asioiden tilan ja esim. sanoisin hänen toimintansa stressaavan ja lisäävän kotitöiden hommaa.
Jos ei asiat muutu vieläkään, muuttaisin omaan asuntoon. Monet etenkin nuoremmat miehet ovat tulleet äidin helmoista parisuhteeseen ja ovat tottuneet naisten passaamiseen. Itse en sellaiseen ryhdy.
Paras on ottaa mies, joka on asunut omillaan ja kotoa asti opetettu tekemään asiat itse. Minulla on juuri nyt sellainen mies ja olemme muuttamassa yhteen. Hän käy töissä ja itse olen työttömänä. Vaikka tulen varmasti tekemään paljon kotitöitä, tiedän mieheni tarttuvan imuriin jos siltä tuntuu ja luultavasti hän pyykkää innokkaammin kuin minä (hän pyykkää 2-3 päivän välein).
Eli katsokaa itsellenne ahkera mies, joka ymmärtää kotitöiden ja kodin viihtyvyyden kuuluvan kummallekkin. Ja älkää herranen aika hankkiko lapsia, jos mies on itsessään yksi ylimääräinen lapsi. Jos mies kaipaa palvelijaa niin hän löytää sellaisen muualtakin. Eriasia on tehdä mukavia palveluksia, jos mies omatoimisesti esim. hieroo jalkojasi tai tekee sinulle voileivän. Olen itse miehelleni sanonut, että näin se parisuhde toimii että ollaan samanarvoisia ja tehdään toiselle kuin haluaisi itselleen tehtävän. "Jos antaa niin myös saa". Parisuhde ei ole edes työttömänä sitä, että työllistyy miehensä palvelijana "ruokapalkalla". Tai työssäkäynnillä ja rahalla ei saa sitä palvelijaa.
 
vierailija
Toi on naurettavaa tässä maassa olettaa että kun mies käy töissä ja nainen on työttömänä niin mies elättää, kyllä varmasti maksaa isomman osan mutta ei kotona oleva varmastikkaan työttömyyskorvauksiaan omaan säästöön laita ja elä täysin miehensä siivillä. Ja kyllä kotona olevan pitää tehdä enemmän kotitöitä mutta ei silti miksikään jalkavaimoksi ruveta ellei mies erikseen siitä palkkaa maksa. Ja yhtälailla kotona olevalla pitäisi olla joskus oikeus lepo päivään. Miehistä vaan tuntuu tälläisiä ajattelemattomia löytyvän yllättävän paljon...
Missä kohti luki että mies elättää??
AP naisella voi olla rahaa kuin roopeankalla!
 

Yhteistyössä