Minkä ikäinen jaksaa syödä kokonaisen hampurilaisaterian?

  • Viestiketjun aloittaja "pojan äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"pojan äiti"
Otsikossa kysymys jo tulikin. Meillä poika on 4,5v eikä vieläkään jaksa syödä kokonaista ateriaa, esim. Hesen tai Mc Donaldsin. Syö joko pelkän hampparin tai pelkät ranskikset. Ei sillä että sillä mitään väliä olis, mutta olen ajatellut että onko jotenkin vähäsyömäinen? On kyllä todella hoikka, vaikka söisi mitä...Kuluttaa paljon kun koko ajan liikkuu. Mutta kotiruokaakin syö vaan vähän. Esim. 1 peruna ja vähän kastiketta eikä jaksa aina sitäkään.
 
"vieras"
Mulla 5v4kk poika ei jaksa syödä kuin jommankumman, ranskikset tai hampparin ja lisäksi vähän juomaa :) Kotiruokaa syö toisinaan tosi paljonkin, esim. kolme lautasellista puuroa, mutta ei oikein tykkääkään valmisruoasta.
 
Puhutko aikuisten vai lastenateriasta? Jos aikuisten niin ei oo kyllä mikään ihme noin pieneltä ettei jaksa syödä, kun en minä meinaa aikuisenakaan jaksaa koko ateriaa syödä. Jos kyse on lastenateriasta, niin sekin on suhteessa varmaan yhtä iso lapselle kuin aikuisen ateria aikuiselle, varmaan isompikin, joten ei sekään oo ihme jos ei sitä jaksa syödä.
 
"Vieras"
Ei meilläkään 5- vuotias jaksa syödä kokonaista lastenateriaa, hyvä jos edes sen hampurilaisen. Ranskalaisia ei syö ollenkaan, joten valitsee mieluummin porkkanat, mutta silti yleensä sö noin puolikkaan hampurilaisen ja pari kolme porkkanapalaa. Yhtenä syynä on kyllä ihan maku, rasvainen hampurilainen ei ole kovin hyvää. Sen sijaan jotain herkkuruokaa kotona saattaa syödä isonkin annoksen tai useamman.
 
"laura"
Meidän vankkarakenteiset pojat ei edelleenkään syö koko ateriaa. 5 v alkoi kesällä syömään kokonaisen lastenhampparin, mutta ei sitten muuta, ei edes jälkkärijätskiä. Tänään söi 3 v ensimmäistä kertaa hampparin, tähän asti mennyt muutamalla ranskalaisella
 
"heh"
3-vuotias kinusi edellisellä kerralla vielä toista hampurilaista eli hyvinkin jaksoi lastenaterian syödä :D Joskus taas ei meinaa jaksaa syödä koko ateriaa, joten riippuu ihan päivästä. On varmaan kova syömään ikäisekseen.

Aika tarkkana olen siitä, että ei usein pääse hampurilaisaterioita syömään; mitä useammin pääsee niin sitä useammin haluaisi vain syödä niitä.
 
..-..
5-vuotias jaksaa syödä aikuisen aterian kokonaan ja myös ravintolassa jaksaa kokonaisen annoksen. Kotonakin syö paljon, enemmän kuin minä. On ihan normaalikokoinen tyttö silti, enemmän hoikka kuin pyöreä.
 
"vieras"
Anteeksi mutta miksi tuon ikäinen pitää viedä Mäkkäriin? Eiköhän sitten koululaisena ehdi ihan tarpeeksi?
Annat varmaan limuakin? Oletko koskaan tutkinut mitä nuo hampurilaiset sisältävät? Ns. vaaleanpunaista mössöä, jonka sisälmykset ovat todella kuvottavaa tavaraa...Kannattaa miettiä mitä ruokailutottumuksia tuon ikäiselle opettaa!!
 
Vierasmies
[QUOTE="emilia";28985767]Meidän 3v veteli jo kokonaisen aikuisten hampparin (lasten hampurilainen ei kelpaa, kun siinä ei ole "täytteitä"), ranskalaisia ei syö.[/QUOTE]

"täytteitä"? No eihän siinä todella olekaan. Pitäisikö lapsille syöttää mauttomat paskat?
 
kolmen kohta teinin äiti
[QUOTE="vieras";28985828]Anteeksi mutta miksi tuon ikäinen pitää viedä Mäkkäriin? Eiköhän sitten koululaisena ehdi ihan tarpeeksi?
Annat varmaan limuakin? Oletko koskaan tutkinut mitä nuo hampurilaiset sisältävät? Ns. vaaleanpunaista mössöä, jonka sisälmykset ovat todella kuvottavaa tavaraa...Kannattaa miettiä mitä ruokailutottumuksia tuon ikäiselle opettaa!![/QUOTE]

Mun mielestä lapsi kannattaa opettaa syömään kaikkea. MYÖS sitä einestä tms (vaikka sitten hamppareita), itse tein aikanani esikoisen kanssa sen virheen, että annoin lapselle vain omatekoista ruokaa, sitten oltiinkin reissun päällä monesti vaikeuksissa saada kotiruuat pidettyä kylminä jne, myös leikki-ikäiselle olisi helppo joskus antaa päivän toiseksi lämpimäksi ruuaksi jotain einestä vaikkapa jossain kyläilyreissulla, jossa aikuiset syövät vain kerran päivässä lämpimän ruuan jne. En tehnyt samaa virhettä toisten kanssa! Eineksistä ei esikoinen edelleenkään saa alas muuta kuin Kokkikartanon broileripastaa :) Mutta hyvä että edes sitä, joskus einesruualle on tilausta, jos ei muuta ehdi.
 
joopajpp
Siis mitä p...aa te lapsillenne syötätte??? Miksi esim 2 tai 3 vuotiaan pitää päästä syömään roskaruokaa? Eihän ne osaa sitä edes vaatia vielä?

Ja miksi ihmeessä PITÄISI jaksaa syödä kokonainen ateria roskaruokaa????EN YMMÄRRÄ.
 

Yhteistyössä