Minkä ikäisellä vauvalla aloitte käyttämään pesuainetta veden lisäksi?

  • Viestiketjun aloittaja vaveli
  • Ensimmäinen viesti
"Kahden tytön äiti"
Miten esim. kesällä kun lapsenne möyrii maassa sekä hiekkiksellä, vain shortseissa ja t-paidassa, ettekö silloinkaan pese likaa saippualla pois päänahasta ja vartalolta?

Olen nyt ihan että :O.
 
vierass
Esikoinen oli kalju pitkään, joten ei tarvinnut shampoota varmaan ekaan 1,5vuoteen. :)
Kuopuksella alettiin käyttämään mietoa shampoota hiuksiin kerran viikossa joskus vuoden iän jälkeen.
Kroppaa ei pestä millään pesuaineilla vielä (lapset alle kouluikäisiä).

Kerran kokeilin jotain liberon kylpyöljyä vai mitä lie oli ja lapselle tuli siitä ihottumaa. Kylpyveteen laitettiin jossain vaiheessa lääkäriltä saatua rasvaa kun on atooppista taipumusta lapsilla.
 
vesi vain
JA minä kävin tänään kaupan vesassa ja sieltä lähti nainen pesemättä käsiään.
Minä olin ihan "HOOOOO"
Kukaan kaupassa ei huomannut varmasti eroa meidän käsien välillä. Minä käytin saippuaa, vettä ja tämä nainen käytti vessapaperia ja pissaa tai jopa sitä toista =) "HOOOOO"
 
[QUOTE="Kahden tytön äiti";30840993]Miten esim. kesällä kun lapsenne möyrii maassa sekä hiekkiksellä, vain shortseissa ja t-paidassa, ettekö silloinkaan pese likaa saippualla pois päänahasta ja vartalolta?

Olen nyt ihan että :O.[/QUOTE]

En pessyt, kyllä se ihan vedellä lähti. Varpaat joskus kesällä olivat niin mustat että niihin käytettiin saippuaa.
 
"xyz"
En pese shampoolla omaakaan tukkaani. Ettekö ole kuulleet no poosta? Lapsi ei hikoa samalla tavalla kuin aikuinen tai teini, joten ei ole ollut tarpeen kylpeä eikä saippuoidakaan säännöllisesti. Ainoastaan käsiä pesen saippualla usein. Jos lapsi on likainen, niin sitten tietenkin käytetään sellaisia aineita, että lika lähtee. Ehkä olen ituhippi, kun minusta tököttien tunkeminen pieneen vauvaan on epäluonnollista. On parempi, että ihon bakteerifloora saa kasvaa rauhassa.
 
Sh
[QUOTE="xyz";30841043]En pese shampoolla omaakaan tukkaani. Ettekö ole kuulleet no poosta? Lapsi ei hikoa samalla tavalla kuin aikuinen tai teini, joten ei ole ollut tarpeen kylpeä eikä saippuoidakaan säännöllisesti. Ainoastaan käsiä pesen saippualla usein. Jos lapsi on likainen, niin sitten tietenkin käytetään sellaisia aineita, että lika lähtee. Ehkä olen ituhippi, kun minusta tököttien tunkeminen pieneen vauvaan on epäluonnollista. On parempi, että ihon bakteerifloora saa kasvaa rauhassa.[/QUOTE]

Yök.
 
nbbbb
[QUOTE="Kahden tytön äiti";30840993]Miten esim. kesällä kun lapsenne möyrii maassa sekä hiekkiksellä, vain shortseissa ja t-paidassa, ettekö silloinkaan pese likaa saippualla pois päänahasta ja vartalolta?

Olen nyt ihan että :O.[/QUOTE]

Perusvoide käy saippuasta. On iholle parempaa.
 
"Veera"
[QUOTE="Kahden tytön äiti";30840993]Miten esim. kesällä kun lapsenne möyrii maassa sekä hiekkiksellä, vain shortseissa ja t-paidassa, ettekö silloinkaan pese likaa saippualla pois päänahasta ja vartalolta?

Olen nyt ihan että :O.[/QUOTE]

Kyllä se lähtee kun liottaa kylvyssä. Saippuahan irrottaa rasvaa, ei siinä mullassa rasvaa ole vaan vedellä lähtee.
 

Yhteistyössä