Minkä ikäiseltä tuttipullo pois?

Esikoinen luopui siitä 10kk iässä, kuopus luopui 12kk iässä, mutta kun vauva syntyi kuukautta myöhemmin niin ns. vaati sen takaisin...varasti siis vauvan pullon ja huusi kuin hinaaja. Lopullisesti otettiin se hältä pois vissiin 1v3kk iässä.

Ennen vuoden ikää on tarkoitus vieroittaa nykyinen vauva pullosta.
 
"äiskä"
no mun tyttö yhtäkkiä kieltäyty pullosta, ei vaan enään suostunut ottaa, ja ikä oli 11kk. sen ikänen ei enään tarvi pulloa... et ottaisin kyllä pullon pois... ettei mee hampaatkin sit pilalle.
 
No ei sitä pulloa voi sänkyyn antaa, kun pitää pestä hampaat iltamaidon jälkeen.

Annat pullon ennen sänkyyn menoa ja sitten hammaspesulle ja sitten nukkumaan. Kyllä se varmasti alkuun hankalaa on, mutta minkäs teet.
 
No en tiiä nii... Nyt olis varmaan meidänkin huushollissa aika aloittaa toi pullovierotus noilla mukeloilla kun lapset 1- ja 2-vee. Pullosta luopuminen onkin varmaan helppoa verrattuna siihen että tolta 2-vuotiaalta pitäis riistää se niiiin rakas unitutti...
 
Meillä tyttö nyt 1v 3kk ja heitin viikko sitten kaikki pullot roskiin.
Sitä ennen joi pullosta päiväunille nukahtaessa ja yö unille nukahtaessa, sängyssään.. välillä sai myös yöllä pullon sänkyyn:ashamed:

yhden illan huusi pullon perään ja sen jälkeen nukkunut todella paljon paremmin yönsä, päiväunillekkaan ei tarvitse heilutta akun 2 min ja täydessä unessa.
 
"Ellamaaria"
Meillä poika 1v6kk juo pullosta ja oon antanut kun juo siitä hyvin ja on tärkeää ollut saada apteekin korviketta menemään. Nyt kun on ruokavalio laajentunut, niin meinasin että viimeistään jouluksi pullo pois, jotta ehtii unohtaa sen ennen vauvan synnyttyä. Tutti meiltä lähti helposti vähän aikaa sitten, mutta tuo pullo on varmaan ärsyttävä ottaa pois, joten meinasin olla itsekäs ja odottaa tän ekan kolmanneksen raskaudesta, kun on hiton paha olo ja väsyttää koko ajan. Seli seli. Mutta oikeesti - on se 1,5v-2v elämästä aika pieni aika pullolla :)
 
"mä"
Ennen vuoden ikää olisi hyvä ottaa pullo pois. Sen jälkeen siihen syntyy kiintymysside ja poisottaminen on vaikeampaa. Otappa se nyt heti pois äläkä venytä sitä enää yhtään.
 

Yhteistyössä