Minkä ikäisen vauvan kanssa reissuun autolla?

Eli minkä ikäisenä olette alkaneet vauvan kanssa reissaamaan autolla? Meille siis syntyy ihan hetkenä minä hyvänsä esikoinen ja nyt jo mietin et millon olis sopiva aika lähteä reissuun autolla hänen kanssaan? Meillä asuu sukulaiset ja ystävät kaukana (n. 300 kilsaa) muuton vuoksi ja tietty olis kiva mennä sit moikkaan kaikkia niitä vauvan kanssa. Matkahan on aika pitkä mut muutaman tauon voimin menee varmaan ihan mukavasti. Riippuu tietty omasta voinnista, mut kokemuksia kuulisin mielelläni.
 
Ihan on ekan kuukauden aikana jo, toiseen anoppilaankin on 2.5 tuntia suuntaansa joten olemme lähes koko päivän autossa mitä nyt välillä jaloitellaan kun käy kaupassa, kahvilla sukulaisilla tms.
 
Meillä oli poika kuukauden ikänen, kun lähettiin sukuloimaan... Mun porukoille on 550km, sieltä mun isovanhemmille 160km, sieltä miehen porukoiden mökille parisataa ja toinen mokoma niille kotiin. Sit sieltä kotiin 660km. Kaks viikkoa oltiin reissussa ja kivasti meni. Että ei toi 300km tunnu meillä missään, vaik onhan sekin pienen kanssa melkonen matka. :) Kokonaisuudessaan siis tuli kilometrejä reissun aikana parituhatta, jos lasketaan myös kaupunkiajot tuttujen luo yms.

Hyvä aika on lähteä sitten, kun sun vointi sen sallii, mikäli lapsella kaikki ok. :)
 
poitsu synty juhannuksen alla ja seuraavana syksynä käytiin nuorgamissa eli poitsu oli reilu 3 kk.meiltä sinne on matkaa reilu 1000 km yhteen suuntaan :whistle: tosin olimme matkassa asuntovaunun kanssa mutta kuitenkin. Matka täytyy vain sovittaa lapsen mukaan kun tulee nälkä niin pysädytään ja otin poitsun pois kaukalosta että sai "venytellä" ei meillä mitään ongelmia ollut...
 
Kaipa sitä voi mennä kun siltä tuntuu. Jos matka on pitkä (useita satoja kilometrejä) niin pysähtyy sitten vaan useammin. Me ollaan käyty useinkin sukulaisissa, matka on 3 tuntia. Tuo on ihan sopiva väli, ei tartte ees ruokataukoa pitää. Ja eka "pitempi" matka oli oikeestaan jo silloin kun päästiin laitokselta, vauva oli silloin 5 vrk. Vauva kun syntyi eri kaupungissa missä alunperin piti niin matka sairaalasta kotiin oli 150 km. Ja hyvin meni sekin matka, tosin itelleni se oli tuskaa kun piti tikkejä varoa eikä voinu kunnolla istua.
 
Meille syntyi joulukuussa pikku prinsessa ja hän matkasi jo 10 päivän ikäisenä 300 kilometriä joulun viettoon isovanhempien luokse :heart: Reisussa viivyttiin viikko ja hyvin meni. Tuon jälkeen ollaankin matkustettu 2-3 viikon välein saman pituista matkaa.. hyvin on matkat menneet :)
 
Tyttö oli päivää vaille neljä vikkoa kun kävimme autoa vaihtamassa pääkaupunkiseudulla päiväseltään. Matkaa on noin 300km/sivu. Pysäsimme molempiin suuntiin matkalla kerran syömään ja sylyttelemään ja Vantaalla tuttavaperheen luona poikkesimme syötölle, sylylle ja makaamiselle. Tyttö nukkui matkat kuin pikkuinen possu, kotona sitten vaati pari tuntia seurustelua reissun päälle ja sitten alkoi yöunille ja nukkui kuin ei mitään.

Aikaisemmin en olisi kyllä itse pystynyt istumaan autossa noin pitkää matkaa. Haava meinasi revetä auki ompeleistaan viikko synnytyksestä ja sen vuoksi lantiopohjan lihakset eivät ole tykänneet istumisesta.
 

Yhteistyössä