Minkä ikäisenä hyppykiikkuun, entä rattaisiin?

  • Viestiketjun aloittaja Kati
  • Ensimmäinen viesti
Kati
Hei, laitankin tähän nyt kaksi kysymystä mitkä mietityttää, etten laittaisi liian aikaisin. Eli minkä ikäisenä olette laittaneet lapsenne hyppykiikkuun? Entä milloin olette vaihtaneet vaunujen kopan istuimeen?
 
v
hyppykiikkua ei kans oo ollu koskaan,mutta laittaisin aikaisintaan sitten kun vauva osaa hyvin seistä,eli jalat on kunnolla lattiassa,koska kiikkuhan saattaa edesauttaa varvistusta, näin olen siis ainakin kuullut ja rattaisiin siirryttiin joskus vasta 6kk tietämillä.
 
:S
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja :S:
Mä taas oon sitä mieltä että rattaisiin siis istuma asentoon vasta kun osaa istua.. mutta monissa yhdistelmissä on ainaki se susitus puolivuotta...
Kuka sanoi että rattaissa pitää kuljettaa vain istuma-asennossa? Meillä ainakin oli moniportainen säätö, enemmän kuin 3 asentoa.
siis just siks sanoinki ton ISTUMA ASENNON JOS SITÄ KÄYTTÄÄ....JOO melkeen kaikissa rattaissa on se 3 eri asentoo puhuin nimenomaan jos ISTUMA asennos pitää... tarviiko hakee rautalankaa vielä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
hyppykiikkua ei kans oo ollu koskaan,mutta laittaisin aikaisintaan sitten kun vauva osaa hyvin seistä,eli jalat on kunnolla lattiassa,koska kiikkuhan saattaa edesauttaa varvistusta, näin olen siis ainakin kuullut ja rattaisiin siirryttiin joskus vasta 6kk tietämillä.
ja siis siksi vasta 6kk paikkeilla,koska aikasemmin valjaat oli niin isot ettei pysyny kuitenkaan muutakun makuu asennossa niin oli sitten ihan sama käyttää koppaa,kun makuuasennossa oli koko ajan,mutta aikaisemmin olisin laittanut puolimakaavaan asentoon todennäkösesti mikäli valjaat olis saanu tarpeeks kireelle, meijän neiti kun on tuollanen kirppu..
 
Rattaissa vastasyntyneestä asti, makuuasennossa. Puoli-istuvassa asennossa satunnaisesti noin 3-4 kk ikäisestä, kun makaaminen ei enää jaksanut kiinnostaa vaan piti nähdä ympäristöä.

Hyppykiikkuun esikoinen n. 6 kk iässä, kuopusta ei koskaan (katto ei kestänyt siinä asunnossa).
 
Hyppykiikussa taisi pomppia ekan kerran joskus 4kk iässä, rattaissa alettiin olla pystymmässä joskus 5kk kieppeillä muistaakseni, kunnolla pystyssä ehkä 7-8kk ja pehmeä lämpöpussi otettiin pois vasta 1-vuotiaana ja istutaan ihan virallisesti rattaissa :p
 
Maaemo
Meillä neuvolassa pidettiin kova saarna että ei sitten hyppykiikkuun eikä 'kävelytuoliin' kun vahvistaa varvistusta ja hidastaa kävelemään oppimista. Tiedä sitten. Meillä poika 5kk ja kopalla vielä mennään. Tosi aikaseen on monet siirtyneet rattaisiin. En tiedä koska vaihdetaan. Sitten kai kun ei viihdy enää kopassa. Siellä on vaan niin hyvä nukuttaa!
 

Yhteistyössä