minkä ikäisenä lapsenne on oppinut ajamaan ilman apupyöriä?

Meillä oli pojan pakko saada apupyörät pois heti tänä keväänä kun pyöräilykausi "virallisesti" aloitettiin, eli 3,5v oli. Olisi otettu jo syksyllä, mutta meno oli vielä niin päätöntä ettei uskallettu, apupyörät kun hiukan hidasti tahtia. Järkeä onkin jo enemmän päässä, vaikka kyllä hurjalle meno näyttää!! Ja vaikuttaa siihen paljon lapsen oma tahto oppia polkemaan ilman, siis jotkut vain ovat rohkeampia kuin toiset. Tuo meidän hurjapää halusi päästä isän kanssa metsään maastopyöräilemään, eikä sinne apupyörien kanssa mennä!

 
Saanko kysyä millaisilla pyörillä teidän lapset ovat ajaneet jo 3v ilman apupyöriä? Meillä poika yli 3v, eikä osaa/jaksa polkea uudella paksurenkaisella pyörällään, jota kovasti oli kaupassa isovanhemmille kehuttu :( Eräs tuttavani kertoi, että ei heilläkään yli 3v pysty polkemaan noilla uusilla pyörillä, vaan vain sellaisella yli 5v vanhalla kapearenkaisella, joita ei ilmeisesti enää myydä kuin kirpparilla. No, jospa tuo poika oppii ajamaan sitten 5v suoraan ilman apupyöriä ;)
 
Meillä tyttö oppi tänään ajamaan ilman appareita, ikää 5v8kk. Luultiin jo ettei koskaan opi, kun viime kesänä jo ekan kerran kokeiltiin. On vaan yksinkertaisesti sen verran arempi. Mut pikkasen kyllä jo huolestutti et jos ei tänäkään kesänä olis oppinu.
Mut tästä tuliki iloinen päivä :flower:
Oppi muuten sit suoraan ajamaan ihan kunnon matkoja :wave:
 
Mun pikkuveli veteli 2,5 vuotiaana ilman minkäänlaista itsesuojeluvaistoa ilman apupyöriä pitkin meidän kotipihaa.
Itse olen oppinut vasta joskus 5 vuotiaana,
mutta olenkin tyttö joten en uskaltanut edes aikaisemmin yrittää.
Omat tytöt (4 ja 5) tänä kesänä kovasti harjoitelleet, yksinkertaisesti päätin että nyt lähtee ne apupyörät, muuten eivät koskaan opi.
 
Meillä poika oppi 3-vuotiaana kun kinutessaan crossimopoa sanottiin, että sitten saat kunhan osaat ajaa ilman apupyöriä... eikä mennyt kuin pari päivää kun kuului huuto, et äiti tuu kattoo. Ja eikun mopokauppaan ensi kesänä
 
Kylläpä on lapsissa eroa...meidän poika 3v9kk ei aja vielä kunnolla edes apupyörien kanssa. Saimme houkutella tosi pitkään ennen kuin poika suostui edes nousemaan pyörän selkään. Nyt on harjoitellut jonkun verran ajamista, mutta polkeminen on vielä hakusessa.
 
Olisi oppinut jo varmaan keväällä, mutta emme vaan ottaneet apupyöriä pois vaan annoime ajella kesän yli vielä turvallisemmin. Hän kun polkee tarhaan joka päivä pyörällä yli 2km. Tosin työntöaisan avustamana ylämäet =)
 
3v sai pyörän ja 4v 1kk halusi itse apupuörät pois, osasi samantein suorilta ilman apupyöriä ajaa. Meillä seuraavalla menee varmaan pitemmälle, koska sai pyörn 2v lahjaksi ja vasta 3v 1kk oppi edes polkemaan eteenpäin.
 

Yhteistyössä