Minkä ikäisenä muksunne maksaa teille ruokarahaa?Jos siis tuloja enee,kuin..

  • Viestiketjun aloittaja mammeli
  • Ensimmäinen viesti
Itse pidin peruskoulun jälkeen välivuoden jolloin olin töissä ruokakaupassa. Äidillä ei ollut paljoa rahaa, mutta ikinä ei pyytänyt minua ostamaan ruokaa yms. palkastani. Välillä kuitenkin toin yllärinä kotiin jotain ruokaa tai herkkuja :) kun kerta henkilökunta-alennuksenkin sai.. :p
 
niin
no jos opiskelee ja käypi välillä töissä, niin eipä tarvii maksaa, mut jos ihan vakituiseen töissä käy eikä enää opiskele, niin kyllä maksaa oman osuutensa. Opiskelijat siis armahdetaan.
 
..
Ei tarvi maksaa ruokarahaa niin kauan kuin kotona asuu ja sitten kun on muuttanut pois kotoa,
kutsun lapseni silloin tällöin syömään ja teen ruuan ja kaffet ja en pyydä silloinkaan rahaa.
 
vieras
Mä ainaki maksoin siinä vaihees ruokarahaa mutsille, kun olin töissä mut edelleen asuin kotona. Ihan omasta alotteestani. En olis ikinä kehdannu siipeillä siinä, aikunen ihminen...

Nyt kun omia lapsia (vielä pieniä) niin en nyt niin ole asiaa viä ajatellu. En ota ressiä etukäteen. Riippuu siitä millaseks saa lapset kasvatettua. Toivottavasti omilla aivoilla ajatteleviksi, huomaavaisiksi ja oikeudenmukaisiksi...

Tiedän puolitutun joka ihan röyhkeesti tyhjää vanhempien jääkaapit, ettei ite tartte ruuasta maksaa. Omat rahansa laittaa tasan omaan napaansa(naamaansa/kroppaansa). Hänen mielestä asia on ihan ok. Et vanhempien kuuluu häntä hyysätä hautaan asti. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!!!!! Oon vaan aatellu, et kyllä se arki ja totuus sillekki tyypille joskus lävähtää silmille....
 
Sitten varmaan kun menee työelämään. kesätyöt ja opiskelun armahtaisin. Omaveljeni on jo yli 20v. ja sille vanhempani antavat vieläkin ruokarahaa :whistle: Miksipä sitä turhaan itse jotain tekisi kun voi asua siivelää kavereiden luona ja rahaa tulee muutenkin. En halua lapsistani samanlaisia.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja mammeli:
Tai muuten vaan ns. hyvillä tuloilla oleva 18v.
Miks se sit viel asuu kotona, jos on jo täysikäinenkin ja pärjää hyvin omilla tuloillaankin?
No, meidän poika ainakin asuu siks, kun ei sen kannata omaa kämppää hankkia ennen inttiin menoa. Ja sit maksaa jos haluaa, muuten ei tarvi.
Selvä, vaikken sulta tainnut kysyäkään.. :)
 
En ole ikinä maksanut vanhemmille mitään, eikä lapseni tule maksamaan. Äiti sanoi aina, että sinä maksat omille lapsilleen sen kaiken, mtiä me maksetaa sinulle. Nyt kun suku kokoontuu usein meidän mökille (vanhempani ja siskonperhe, kun sijainti sopiva kaikille) taistellaan vanhempien kanssa ruokakaupassa, kuka "saa" maksaa, siis jokainen yrittää olla se, joka maksaa. En ole varmasti mennyt siitä pilalle, että vielä 25v kävin vanhempien luona syömässä ja lähtin heiltä kassissa ruoka mukana, koska edelleen tykkään antamisesta enemmän kuin saamisesta.
 

Yhteistyössä