MINKÄ IKÄISENÄ SAIT ESIKOISESI, ja muita kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Vivi
  • Ensimmäinen viesti
1. Minkä ikäisenä sait esikoisesi?-23v, mies 22v
2. Olitko suhteessa, jos niin kuinka kauan olit seurustellut? 5 vuotta oltiin seurusteltu
3. Oliko sinulla ammatti? kyllä
4. Entä työkokemusta? hyvin vähän, kun valmistuin keväällä niin syksyllä tulin raskaaksi
5. Mikä on sinusta tärkeintä lapsia harkitessa,
mitä neuvoja antaisit nuorelle äitiydestä haaveilevalle naiselle? Ei se ikä vaan se oletteko siihen valmiita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vivi:
1. Minkä ikäisenä sait esikoisesi?
2. Olitko suhteessa, jos niin kuinka kauan olit seurustellut?
3. Oliko sinulla ammatti?
4. Entä työkokemusta?
5. Mikä on sinusta tärkeintä lapsia harkitessa,
mitä neuvoja antaisit nuorelle äitiydestä haaveilevalle naiselle?
1. Olin 19 v.
2. joo, lapsen syntyessä oltiin oltu yhdessä 1 v 1 kk.
3. Joo
4. Jonkun verran.
5. Olin olevanani niin kypsä ja valmis äidiksi. Näin jälkeenpäin ajatellen en ollut kyllä ihan valmis. Ja taisin potea masennustakin. Mutta nyt meillä on reipas 11 v :)
 
1. 27 v
2. Olin naimisissa.
3. Kyllä.
4. Joo.
5. Tärkeintä lapsia hankkiessa...no se, että on henkisesti siihen hommaan valmis, ts. valmis ottamaan vastuun lapsesta ja asettamaan lapsen tarpeet omien tarpeidensa edelle ainakin tietyssä määrin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivi:
1. Minkä ikäisenä sait esikoisesi? 22v.
2. Olitko suhteessa, jos niin kuinka kauan olit seurustellut? Olin suhteessa kolmatta vuotta..
3. Oliko sinulla ammatti? Ei
4. Entä työkokemusta? Jotain satunnaisia työharjoitteluita
5. Mikä on sinusta tärkeintä lapsia harkitessa,
mitä neuvoja antaisit nuorelle äitiydestä haaveilevalle naiselle?
Mielestäni raha ym. omaisuus ei ole tärkeintä. Koulutus ei ole olennainen. Tärkeintä on vanhempien välinen rakkaus ja rakkaus lapseen. Se että on valmis luopumaan tietyistä asioista ja haluaa huolehtia lapsestaan seuraavat 20vuotta, ainakin =)
 
1. Minkä ikäisenä sait esikoisesi? 22v

2. Olitko suhteessa, jos niin kuinka kauan olit seurustellut? joo olin ja seurusteltu 1,5kk

3. Oliko sinulla ammatti? ei ollu

4. Entä työkokemusta? joo oli siivooja, kaupan kassalla, yksityis yrittäjä, ym

5. Mikä on sinusta tärkeintä lapsia harkitessa,
mitä neuvoja antaisit nuorelle äitiydestä haaveilevalle naiselle? Äidiksi ei synnytä siihen kasvetaan. äläkä vaadi itseltäsi liikaa.. ja se on muistettava että kun itse on onnellinen on myös lapsi. Mutta elä nuoruus loppuun se on ainut kertanen kokemus..



 
1. 27v.
2. Kyllä. Olimme seurustelleet vajaa 3v. ja naimisissa olleet 1,5v.
3. Kyllä.
4. Työkokemusta oli vain kesätöistä, koska olin (olen edelleen) jatko-opiskelija.
5. Enpä mie mitään viisasta osaa sanoa. Varaudu siihen, että lapsi huutaa ekat 3kk päivin öin... :| Jos ei huuda niin se on vaan ihana yllätys :)
 
vieras
26v, viisi vuotta yhteiseloa, olin juuri saanut vakituisen (kamalan) työn ja työkokemusta oli joku vuosi.

Mitään muuta en osaa sanoa kuin että elämä kantaa ja järjestää. Äidiksi kukaan ei ole valmis vaan siihen opiskellaan koko ajan lapsen kasvaessa. Eri lapset kasvattavat eri tavoin. Elämästä voi nauttia myös lasten kanssa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivi:
1. Minkä ikäisenä sait esikoisesi?
2. Olitko suhteessa, jos niin kuinka kauan olit seurustellut?
3. Oliko sinulla ammatti?
4. Entä työkokemusta?
5. Mikä on sinusta tärkeintä lapsia harkitessa,
mitä neuvoja antaisit nuorelle äitiydestä haaveilevalle naiselle?
1. 18
2. Kyllä, oltiin seurusteltu 4kk, kun raskauduin
3. ei
4. Vähäsen
5. jos on kovinkin nuori, pitää valmistautua ympäristön reagointiin, mikä ei aina ole hyvä. Muistaa vaan sen oman ihanan lapsen, jonka on saanut
 
1. Minkä ikäisenä sait esikoisesi? 16-vuotiaana.
2. Olitko suhteessa, jos niin kuinka kauan olit seurustellut? Vuoden verran olttin seurusteltu
3. Oliko sinulla ammatti? Eip.
4. Entä työkokemusta? Jonkin verran eri työharjotteluista.
5. Mikä on sinusta tärkeintä lapsia harkitessa,
mitä neuvoja antaisit nuorelle äitiydestä haaveilevalle naiselle? En oikein osaa tuohon vastata. Itselle oli ainakin hyvin selvää, että pitäisimme lapsen. Minulle äidiksi tuleminen ainakin antoi jotain niin suurta, mitä en ikinä vaihtaisi pois. On nuo niin ihania, enkä tietäisi mitä tekisin ilman heitä.
 
momfor2
1. 36 vuotiaana
2. kyllä, oltiin seurusteltu kolmisen vuotta
3. Oli ammatti
4. Oli työkokemusta
5. Kannattaa elää oma nuoruus ensin pois ja sitten vasta hankkia lapsia ja perhe
 

Yhteistyössä