Minkä ikäisenä teidän mielestä nainen voisi vielä saada vauvan, jotta se ei olisi kummallista?

  • Viestiketjun aloittaja "koppis"
  • Ensimmäinen viesti
vieras myös
Olen 41-vuotias, nuorimaiseni on kuusi vuotta. Voisin kuvitella tekeväni vielä lapsen, sillä elän nytkin ns.täysilla, joten jaksaisin nauttia vauva-ajasta. Joten niin kauan kun hedelmöittyy, voi lapsia tehdä. Asia on aika yksin kertainen.
Nautin kuitenkin lapsistani ,joille minulla on antaa aikaa, työssä käynnistä huolimatta.Siispä kuusivuotias jäi perheen pienimmäiseksi, meillä.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös;22743326:
Olen 41-vuotias, nuorimaiseni on kuusi vuotta. Voisin kuvitella tekeväni vielä lapsen, sillä elän nytkin ns.täysilla, joten jaksaisin nauttia vauva-ajasta. Joten niin kauan kun hedelmöittyy, voi lapsia tehdä. Asia on aika yksin kertainen.
Nautin kuitenkin lapsistani ,joille minulla on antaa aikaa, työssä käynnistä huolimatta.Siispä kuusivuotias jäi perheen pienimmäiseksi, meillä.
on ihanaa nähdä kuinka erilaista elämää voimme kaikki elää..

oma äitini tuli mummiksi vain vähän päälle 36 vuotiaana (ellen nyt ihan väärin muista....) toiet tekee silloin vielä omia lapsia, toinen tulee jo mummuksi.
 
Meitä on moneksi
No itse toivon, että omat lapset on tehtynä viimeistään 35-vuotissynttäreihini mennessä. Meillä on nyt 2 lasta, ja olen 26v. Luultavasti yritämme saada nuorimmaisen tässä ihan lähivuosina, jos luoja suo, mieluiten alle 30-vuotiaana. Kummallisena pidän niitä äitejä jotka hankkivat lapsia vielä..sanotaanko 42-vuotiaina tai sitä vanhempina. Ensisynnyttäjää pidän vanhana, jos hän on yli 35-vuotias. Mutta meitähän on moneksi. Tunsin joissain piireissä itseni kummajaiseksi silloinkin, kun sain lapsen 21-vuotiaana ilman lukiota kummempaa koulutusta.
 
"vieras"
Siinä neljänkympin tietämissä. Ymmärrän kyllä jos ei aikaisemmin ole sitä oikeaa kumppania tavannut ja sit kuitenkin haluaa sen lapsen niin miksei jos kerran luonnollisesti onnistuu. Tai tapaa uuden kumppanin jolla ei vielä jälkikasvua ole niin mikäs siinä. Mutta se menee yli minun ymmärryksen että lapsia aletaan tekemään hoitojen avulla yli viiskymppisenä tai 7-kymppisenä kuten jossain päin maailmaa on tehty. Pikkasen pitäisi ajatella sitä lastakin.
Itsellä äiti ollut 37 kun minut saanut, ei sinänsä mikään hirmu vanha, mutta nyt kun itse sain lapsia vähän päälle kolmekymppisenä ja joskus ois mummon apua kaivannut niin eipä sitä juurikaan ole saanut kun ikää mummolla kuitenkin jo sen verran paljon. Joskus olen kieltämättä kateellinen joilla nuoremmat isovanhemmat ja heistä apua lastenhoidossa. Toinen asia se että kun itse nuorena aikuisena olisi kaivannut sitä vanhempien tukea niin melkeinpä oli päinvastoin että joutui jo auttamaan omia vanhempiaan. Tämä tietysti paljon myös ihmisen persoonasta kiinni, toiset siis virkeitä vaikka ikää olisi enemmänkin.
 
Itse ekan teimme 20 vuotiaana, teininä ja siitä kolmen vuoden välein kaksi lisää (23v ja 26v) ja kun olin 32v saimme iltatähden? ja nyt kun täytin 37v ja odotan oikeeta iltatähteä, tunnen olevani vanha...olin aina aatellut että ennen 35v ikää lapset on tehty, mut minkä sille voi ettei tullutkaan raskaaksi yrityksistä huolimatta ennen kuin nyt..

niin ja äidistäni tuli tuolloin 36vuotiaana mummi ja nyt kun ikää 54v, on nuori mummi ja ei kyllä ole aikaa lastenkasvatuksen auttamiseen tai muuhunkaan, on täysin työelämässä ym...
 
No minä olen sitten sinusta kummallinen, mutta ei se mitään haittaa, ihanaa kuitenkin olla lopultakin äiti. :) Mulle tuli ennenaikaiset vaihdevuodet munasarjakasvainten poiston takia 24-vuotiaana, ja 36-vuotiaana sain lapsen lahjasoluilla. :heart:
No varmaankin ymmärrät että on isosti eri asia että sairaudesta johtuen tulee ennenaikaiset vaihdevuodet ja "luonnollisessa" iässä turvaudutaan lahjasoluihin, kuin että yli viisikymppisenä tulevien vaihdevuosien päälle haikaillaan vielä uudesta vauvasta hoitojen avulla ;)
 
ääh
Mä olen nyt 50 enkä pitäisi mun ikäistä synnyttäjää mitenkään outona. Ihan mahdollistahan lapsi on saada vielä tässä iässä. Mutta siis mullakin raja menee tuossa vaihdevuosien kohdalla, eli ei mitään keinohedelmöityksiä vaihdevuosien jo alettua. Mun kuopus syntyi, kun olin 42.
 
viras
niin ja äidistäni tuli tuolloin 36vuotiaana mummi ja nyt kun ikää 54v, on nuori mummi ja ei kyllä ole aikaa lastenkasvatuksen auttamiseen tai muuhunkaan, on täysin työelämässä ym...[/QUOTE]
En minäkään mitään lastenhoitajaa mummosta olisi halunnut, mutta joskus kaipasi tilapäistä hoitoapua niin olihan se vähän kurjaa kun ei sitä vähääkään oikein saanut. Tai sai joskus mutta jotenkin jäi itselle sellainen olo ettei mummo ollut asiasta mitenkään innostunut.
 

Yhteistyössä