minkä kanssa syötte kasvispihvejä?

  • Viestiketjun aloittaja kaipaisin vaihtelua
  • Ensimmäinen viesti
kaipaisin vaihtelua
mä yleensä syön raejuuston kanssa.. mut nyt haluaisin jotain muuta..

minkälainen kastike sopis niitten kanssa? mitä vielä, perunoita, riisiä vai ei mitään??
 
kaipaisin vaihtelua
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:22 whatever kirjoitti:
alko maha kurnimaan ku ajattelin kasvispihvejä, höyrytettyä parsa- ja kukkakaali-porkkanaa ja siihen vielä muutama kuorettomanan keitetty peruna ja valkokastike :p
mikä on valkokastike? :ashamed: miten se tehdään? myydäänkö kaupoissa valmis jauheena?

:flower: :flower: :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:23 kaipaisin vaihtelua kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:22 whatever kirjoitti:
alko maha kurnimaan ku ajattelin kasvispihvejä, höyrytettyä parsa- ja kukkakaali-porkkanaa ja siihen vielä muutama kuorettomanan keitetty peruna ja valkokastike :p
mikä on valkokastike? :ashamed: miten se tehdään? myydäänkö kaupoissa valmis jauheena?

:flower: :flower: :flower:
Ei siinä mitään jauheita tarvita =) Voita vaan sulattaa pannulla, siihen jauhoja pari ruokalusikallista ja vettä tai maitoa (tai jopa kermaa) perään sen verran että muistuttaa kastiketta. Mausteeksi suolaa ja pippuria. Jos haluaa vaaleanpunaisen kastikkeen, niin ketsuppia loraus mukaan.

En minä vaan tiedä onko tämä mikään valkokastike, mutta näin minä teen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:23 kaipaisin vaihtelua kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:22 whatever kirjoitti:
alko maha kurnimaan ku ajattelin kasvispihvejä, höyrytettyä parsa- ja kukkakaali-porkkanaa ja siihen vielä muutama kuorettomanan keitetty peruna ja valkokastike :p
mikä on valkokastike? :ashamed: miten se tehdään? myydäänkö kaupoissa valmis jauheena?

:flower: :flower: :flower:
varmaan myydäänkin mutta se on ihan piece of cake tehä itekkin, eli sulatetaan rasvaa, sekotetaan joukkoon vehnäjauhoja ja sit maitoo (kannattaa kuumentaa mikrossa niin ei tarvi koko päivää olla siinä vatkaamassa ja oottamassa et kiehuu eikä pala pohjaan", maustetaan suolalla ja valkopippurilla ja jos haluaa niin vielä jollain muulla, esim jotain juustoa voi laittaa :)
 
Minä syön yleensä raejuuston kanssa, mutta seuraavan kerran ajattelin kokeilla juustoperunoitten kanssa. Eli pakastealtaasta (apetit?)juustoperunapussi vain vuokaan ja uuniin. Helppoa ja hyvää, eikä tarvitse erikseen kastikkeita tehdä.
 
ilveskissanminttu
Miten millonkin. Meillä erilaiset kasvispihvit, lähinnä omatekoiset kuuluvat säännöllisesti ruokavalioon. Pottumuusi, riisi, pasta. kaikki käy kasvispihvien rinnalle. Kastikkeissa voi vaihdella, ruskeasta maitokastikkeeseen. Pussikastikkeista bearnaiskastike on ehdoton nam :p Salaattia lisukkeeksi ja avot, varmasti maistuu =)
 

Yhteistyössä