Minkä maalainen etunimesi on alunperin? Merkitys?

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
vieras
The girl's name Monica \m(o)-ni-ca\ is pronounced MAH-ni-kah. Possibly (Greek) "solitary" or (Latin) "to advise; nun". Saint Monica, the mother of Saint Augustine, prayed for her son and saved him from self-destruction.

:D
 
Eeva
Kyllä ne oikeat nimetkin voi laittaa, pysyisi paremmin kärryillä... Vaikka sitten harmaana. Ei teitä voi sen nimen perustella jäljittää, varsinkin jos on ihan tavallinen nimi:) Minä olen tylsästi Eeva, joka merkitsee "elävää" tai "elämää" tai "elävien äitiä"... No, enpä voi kiistääkään:)
 
Misty
Mun nimi on supisuomalainen, ja etymologian mukaan samaa merkitysryhmää sanojen "valo", "säde" ja "päivä" kanssa, joista kehittynyt nimeksi. Ei kuitenkaan merkitysnimi. Tosi vaikea arvata... :)
 
ihmettelen vaan

Pia
Origin: Italian
Meaning: devout, mitä tarkoitta???

Ja toisen lähteen mukaan
The girl's name Pia \pia\ is pronounced PEE-ah. It is of Latin origin, and its meaning is "pious, reverent". Ja mitä tarkoittaa???

Kustaa Vilkunan Etunimet-kirjassa kerrotaan, että Piia ja sen ruotsinkielinen asu Pia on sisarnimi 1700-luvun Piukselle, latinalaisperäiselle nimelle, jonka merkitys on 'hurskas'. Kansanomaisena Piaa on tavattu myös lyhenteenä nimestä Zenobia, joka taas tarkoittaa suunnilleen 'hän, jolle Zeus on antanut elämän'.
NO, onko hurskas = uskonnollinen??
 

Yhteistyössä