Minkäikäisen tytön kanssa olette jutelleet ekan kerran kuukautisista,miten otitte asian

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi? Miltä haluat säästää itseäsi? Hänellähän voi olla 10-vuotiaita kavereita ja pitävät kyllä aika outona sinua, jos kuulevat:eek:
Ehkä näin :D Oma asenteeni vaatii korjausta. Yritän parhaani itseni kanssa ja toimia oikein. Tämä asenne voi kostautua ja aiheutan saman kuin oma äitini minulle.


Juttele lapsesi kanssa ja kysy onko hän kuullut mitään jo kuukautisista? Silleen voi vaikka aloittaa.. Jos sanoo että on niin sitten lapsi voi kysellä asiasta ja voit kertoa itse. Tärkeintä on tietää se että aikuiselta voi tulla kysymään sitten kun aika on ja pyytämään siteitä ja särkylääkkeitä ja painottaa sitä ettei asiaa tarvitse hävetä. Sen olisin itsekin halunnut äidiltäni kuulla.
Kiitos tästä vinkistä.
En ehkä ole ainut ongelman kanssa ja tämänkin kautta yritän löytää ohjeita, neuvoja etten jatka perinnettä aiheuttaen tytölleni turhaa häpeää ja stressiä.
 
vierailija
Ehkä näin :D Oma asenteeni vaatii korjausta. Yritän parhaani itseni kanssa ja toimia oikein. Tämä asenne voi kostautua ja aiheutan saman kuin oma äitini minulle.

---En ehkä ole ainut ongelman kanssa ja tämänkin kautta yritän löytää ohjeita, neuvoja etten jatka perinnettä aiheuttaen tytölleni turhaa häpeää ja stressiä.
Katso, mutta älä näytä lapselle vielä.
 
vierailija
4-vuotias poika ainakin ymmärtää hyvin, kun kertoo, että kaikilla pikkutytöillä on ne munasoluaihiot valmiina ja niitä täytyy meidän aikuisten suojella parhaan kykymme mukaan (y)
Siinä yhteydessä voi sitten mainita, et jos se sen kuunkierron aikana ei hedelmöitynyt, se aihio tulee pois ja samalla kun se irtoaa kohdusta se kiinnityssolukko - ja siinä tulee vertakin parin päivän ajan. Yksinkertaista - ja sitä varten ei tarvi enää nykyään tarvi osata virkata pumpulilangasta siteitä:barefoot:
Nyt on muuten parhaillaan uudenkuun aika lähellä, ensi keskiviikkona vaihtuu yläkuuksi, jonka vaikutus vireystilaan on sama, kuin täydenkuun aikaan: ei tarvitse niin paljon unta, kuin muulloin. Se siis ei ole unettomuutta, jos nyt valvotuttaa:)
 
vierailija
2/12. Kruununtavoittelijat.
Historioitsija Christopher O'Regan kertoo Ruotsin tuhatvuotisen kuningaskunnan vaiheista ja käännekohdista, jotka muuttivat koko kansakunnan elämää. Alkuperäisnimi Kampen om kronan
Tekstitysohjelmatekstitys (ruotsi)suomi, Katsottavissa vain Suomessa"

Katso ensin Arenalta ja sano sitten oliko Off Topic;)
Mun mielestä ei - siis ilman naisten taitoa tehdä voita ja kerätä marjoja, hoitaa lampaita ja kutoa lämpimiä vaatteita, ei olisi meitäkään(y)

Nainen tosin alkoi itsenäistyä vasta sitten, kun sai myydä sitä tekemäänsä voita (Riitta Uosukainen kertoi telkkarissa kauan sitten). No, siitä onkin sitten monenlaista välistävetäjää löytynyt ympärille - rehunsäkittäjät eturintamassa, traktorikauppiaat ja rypsinviljelijät (teräketjuöljyä ym moottorisahoihin) -----aina:geek::devil:
 
vierailija
Mulla on muutama Anto Leikolan kirja ja yhdestä niistä, Aika Biologiassa (1984), sivulla 49 lukee:
"...Viime vuosisadalla vastustettiin kansakoululaitosta monin paikoin juuri siksi, että katsottiin sen tarjoama tieto kansalle tarpeettomaksi, jopa haitaliseksi. Vastustusta ei suinkaan esiintynyt vain ylempien säätyen taholla, vaan usein se oli yhtä kovaa ja kovempaakin talonpoikaisväestössä, jonka ajateltiin - ja väliin vieläkin ajatellaan - edustavan ikään kuin varsinaista kansaa. Paitsi talonpojille tietoa pidettiin tarpeettomana tai suorastaan vahingollisena myös naisille; tämä käsitys liittyi usein moraalisiin vakaumuksiin, joiden mukaan tietämättömyys oli siveyden ja viattomuuden paras tae. Yhä vielä esiintyy tiedon vieroksuntaan tämäntapaisin perustein varsinkin joidenkin uskonnollisten liikkeiden piirissä."
 
vierailija
2/12. Kruununtavoittelijat.
Historioitsija Christopher O'Regan kertoo Ruotsin tuhatvuotisen kuningaskunnan vaiheista ja käännekohdista, jotka muuttivat koko kansakunnan elämää. Alkuperäisnimi Kampen om kronan
Tekstitysohjelmatekstitys (ruotsi)suomi, Katsottavissa vain Suomessa
"

Mun mielestä ei - siis ilman naisten taitoa tehdä voita ja kerätä marjoja, hoitaa lampaita ja kutoa lämpimiä vaatteita, ei olisi meitäkään(y)

Nainen tosin alkoi itsenäistyä vasta sitten, kun sai myydä sitä tekemäänsä voita (Riitta Uosukainen kertoi telkkarissa kauan sitten). No, siitä onkin sitten monenlaista välistävetäjää löytynyt ympärille - rehunsäkittäjät eturintamassa, traktorikauppiaat ja rypsinviljelijät (teräketjuöljyä ym moottorisahoihin) -----aina
:geek::devil:
On näköjään uusintana tuo sarja nyt, tässä eka jakso:geek:
 

Yhteistyössä