Minkäkokoisessa asunnossa asutte?

  • Viestiketjun aloittaja Ahtaanpaikan Amalia
  • Ensimmäinen viesti
Ahtaanpaikan Amalia
Meillä äiti, isä, vauva sekä pieni kaksio...tuntuu vaan, että nykyään KAIKILLA MUILLA on isot kämpät ja omakotitalot samantien kun lapsia tulee. Miten ennenvanhaan on mahduttu asumaan pienemmissä tiloissa? Tarvitsevatko lapset heti omat huoneet, telkkarit ja pleikkarit?
 
mammammaa
OKT 100m2 3h+k (ja työhuone, jossa ihan mitätön ikkuna - ei viitsi / voi pitää makkarina), kohta 2 lasta. Ajattelin apuharvennusta nuille leluille, nii sais ensimmäisen muksun omaan huoneeseen... Tällä hetkellä nukutaan vielä koko remmi yhdessä makkarissa.
 
meillä 80 neliön rivitalo-asunto ja asukkaina 2 aikuista, 2 pientä lasta ja 2 kissaa. Rakennamme ensi talvena omakotitalon, johon tulee 120 neliötä eli käytännössä 5 huonetta + keittiö (3 makkaria + hifi-huone + olkkari). Isompaan ei ole tarvetta.
 
keväänlapsi
Pieni kaksio, jossa äiti, isä ja lapsi. Lapsella ei omaa huonetta, tietsikkaa eikä pleikkaria ja hyvin pärjää ilman seuraavankin vuoden. Ahtaalta tuntuu hetkittäin ja tavaraa on paljon, suurimmaksi osaksi leluja ja pelejä. =)
 
Kaarina72
Meillä 4 huonetta ja keittiö + sauna ja neliöitä rivitalossa 104. Asukkaita on minä, mies ja poika. Pienempikin asunto kelpaisi minulle, ei olisi niin paljon siivottavaa.
 
Tuplaylläri
120 neliötä(3mh), kolme alle kolme vuotiasta muksua ja me vanhemmat sekä koira. Eihän me ihmiset tilaa tarvita vaan nuo tavarat!!! Ihan liikaa on kertynyt tavaraa nurkkiin. Niitä kun alkaa perkaamaan, niin tilaa on vallan riittävästi.
 
kukkerikuu
Me asuttiin 66 m2 kaksiossa äiti, isä, lapsi ja koira ja hyvin mahduttiin. Loppuajasta oli vielä vauvakin siellä. Sitten ostettiin omakotitalo ja siinä neliöitä sellaiset 160 m2. Aiemmat asukkaat asuivat tossa kaksiossa niin pitkään että lapset lähtivät jo kouluun kun muuttivat omakotitaloon.
 
mie
Omakotitalo vajaa 120m2. Kaksi aikuista ja 1 lapsi, koirakin oli, mutta ei enää (nyyh :'( ). Tilaa on siis yltiöpaisesti meidän pikkuperheelle, mutta olen asunut ahtaasti liian kauan ja sen vuoksi halusin tilaaaaaaaaa.........
 
1 1/2 kerroksisessa omakotitalossa asutaan minä, mies, vauva ja neljää koiraa. Neliöistä en tiedä; yläkerrassa on kaks huonetta, keskellä kaks huonetta ja keittiö ja kellarissa pesuhuone, sauna ja pieni pyykkihuone. Nurkat on täynnä tavaraa mutta kyllä tänne on toistaiseksi ihan hyvin mahtunu sekaan. :)
 
Meillä on 134 neliöö, me aikuiset ja kaksi lasta sekä lemmikit.
Makkareita on 4, joista yksi on pakosti iskän työhuone!
Meille tilaa kivasti ja keittiö olohuoneen ja ns. eteisen kanssa avointa tilaa, antaa kovasti avaruutta ja saa vauvan ryömimään ympyrää! :heart: Tuntuu, että meilläkin paikat pursuaa, sohtunee huonoista kaapitiloista! :ashamed:
 
Itse neliöistä en edes tiedä.. :ashamed: .. oisko jotain 140 m2 .... meillä juuri laajennettiin taloa ja nyt meillä on 4 makkaria, olkkari, keittiö (pirun pieni sellainen ), eteisiä löytyy kaksi, sauna+ pesutilat+pukuhuone sekä pieni koppero, entinen kylmiö, joka toimii nykyään kodinhoitohuoneena.
Perheemme koko on 2+3
 

Yhteistyössä