Minkälainen ääni sulla on?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Millainen ääni sulla on? Jos kuulet ääntäsi videolla tms. niin mitä ajattelet. Tykkäätkö äänestäsi vai vihaatko sitä?

Mitä kommentteja olet saanut nimenomaan puheäänestäsi? Tai muuten äänenkäytöstäsi?
 
vierailija
Omiin korviini kuulostan kamalalta. Mutta lienee ihan normaali otosta. Enkä siis ymmärrä mitenkään, kun minulle on sanottu laulunopettajastani ja puhetyönammattilaisesta lähtien ääneni olevan harvinaisen soinnukas, kuulema ääneni laulaa puhuessanikin. Kuulema se muiden korviin on pehmeä, jota on mukava kuunnella. No, paskaa on puhuttu ennenkin.
 
Omiin korviini kuulostan kamalalta. Mutta lienee ihan normaali otosta. Enkä siis ymmärrä mitenkään, kun minulle on sanottu laulunopettajastani ja puhetyönammattilaisesta lähtien ääneni olevan harvinaisen soinnukas, kuulema ääneni laulaa puhuessanikin. Kuulema se muiden korviin on pehmeä, jota on mukava kuunnella. No, paskaa on puhuttu ennenkin.
Ihan sama!

Kaunis ääni muka. Mun mielestä kuulostan tyyliin pikkuoravilta. (Siis Saukki ja ne oravat)
 
  • Vau!
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Ihan sama!

Kaunis ääni muka. Mun mielestä kuulostan tyyliin pikkuoravilta. (Siis Saukki ja ne oravat)
😂 Ihana! Ihan noin syväluotaavaa analyysiä omasta äänestäni en ole saanut, että pystyisin heittämään tunnistettavaa esimerkkiä kehiin. Itseni mielestä kaikki variaatiot väliltä murkkuikäinen poika ja..öö...kettu (miltä ikinä nyt kettu kuulostaakaan, en ole kuullut) Mutta sullahan on kova! Todistettavaa ja kestävää studio ääntä.👍
 
vierailija
En oo saanut muita kommentteja kuin intissä raukkiaikana, jolloin mulla oli jatkuva kurkunpään tulehdus. Silloin kaverit sano, että mulla on seksikäs komentoääni.
Eli siis

”Silloin homokaverit sano, että mulla on seksikäs komentoääni.”

ja DG on muuten mies

toinen mies voi sanoa toisen miehen äänestä että se on miellyttävä mutta kyllä sillon hälytys kellot soi jos ne kokee sen seksikkääksi
 
vierailija
Ohut, suht korkea, vähän värisevä. Eli aika lapsen kuuloinen.
Jos jännitän niin nousee entisestään ja kuulostaa vähän narisevalta.
En tykkää, ehkä pitäisi mennä äänenhuoltoon.
 
vierailija
Jo lapsena meillä oli magnetofoni, tiedättekö mikä se on? Joskus murkkuiässä vähän kauhistuin, ”ai mulla on tuommoinen ääni?”

Tokassa työpaikassa 80 -luvulla puhuin paljon naispuolisten asiakaskontaktien kanssa. Kun vaihdoin parempaan, sain yhden asiakkaan lukuisilta naisilta mukavan pehmolelun johon oli kaikkien etunimet kirjoitettu. Ja teksti ”Jäämme kaipaamaan ihanaa ääntäsi”

Aah se lämmitti kovasti ♥ Nykyisin olen sinut ääneni kanssa, kuulostan ihan ookoolta omiinkin korviin.

setis
 
Oma ääneni on voimakas, mistä on hyötyä, jos pitää saada muiden huomio tai saada heidät tekemään jotakin.
Tosin valituksiinkin on pitänyt tottua; "ei tarvitse huutaa", "voisitko puhua hiljempaa".
Ja kohtalaisen toimiva lauluääni. Minua on pyydetty mukaan kuoroon laulettuani julkisesti. En (ainakaan vielä) mennyt.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Oma ääneni on voimakas, mistä on hyötyä, jos pitää saada muiden huomio tai saada heidät tekemään jotakin.
Tosin valituksiinkin on pitänyt tottua; "ei tarvitse huutaa", "voisitko puhua hiljempaa".
Ja kohtalaisen toimiva lauluääni. Minua on pyydetty mukaan kuoroon laulettuani julkisesti. En (ainakaan vielä) mennyt.
Setikselläkin on tosi hyvä lauluääni pohjimmiltaan, paitsi että se pilaantuu ulos tullessaan 🤣🤣🤣

Sen takia en ole eläissäni laulanut karaokeakaan…
 
vierailija
Vierastan ääntäin. Kuulosti oudolta muinoin magnetofoninauhalta ja edelleen älykortilta. Jotkut sanoneet ääntäni radioääneksi ja jotkut luulleet minun tarkoituksella matkivan Gösta Sundqvistilta.
 

Yhteistyössä