Minkälainen ensisänky teillä on ollut toimiva?

Mietin, että yläkerrassa ois hyvä ehkä olla oma sänkynsä, joten harkitsen toisen sängyn ostamista. Toisena siis sama kuin typyllä: tuunattu äp-laatikko.

Mutta en nyt tiiä, mikä ois hyvä vaihtoehto. Kaikissa on huonot puolensa. :D Mikä toimi teillä ja miksi just se?
 
Vanha miehen suvussa kulkenut rottinkisänky on ajanut asiansa hyvin meidän molempien lasten ekat kuukaudet (3kk asti). Uudinverhon totesin toisen kohdalla ihan turhakkeeksi ja jätin sen pois. Kori on pehnustettu kauttaaltaan ja kauniit kankaat on anoppi siihen ommellut.
 
"piia"
Meillä oli esikoisella iso vaunokoppa, jota pystyi kahvoista kantamaan huoneesta toiseen.

Toinen nukkuikin sitten pinnasängyssä alusta asti, pienennettynä "madolla", pitkällä lelukäärmeellä tarvallisen kokoiseksi.
 
[QUOTE="piia";22191489]Meillä oli esikoisella iso vaunokoppa, jota pystyi kahvoista kantamaan huoneesta toiseen.

Toinen nukkuikin sitten pinnasängyssä alusta asti, pienennettynä "madolla", pitkällä lelukäärmeellä tarvallisen kokoiseksi.[/QUOTE]

Mietin tuotakin, että voisinhan mä jollakin pienenellä tuota pinnistä ja pistää vauvan siihen yläkerrassa... Tai sit aloin harkita tuota vuokrattavaa vaavisänkyä. Se on musta ruma, mut mietin, jos ompelisin siihen jonkun peittävän reunalakanan. :D

En tiiä, viittiikö ostaa enää tälle (vain) sänkyä, kun esikoiselle jäi ostamatta. En tiiä, tuleeko näitä lisää (vähän epäilen). =)
 
"äiti"
Meillä ovat kaikki nukkuneet ensikuukautensa kehdossa.
Kehto oli sänkymme vieressä ja minä en ees heränny, mutta kun sängystä kuului pienikin ääni niin käteni alkoi keinuttaa kehtoa....
Suosittelen, jos jostain saatte.
 
[QUOTE="äiti";22191606]Meillä ovat kaikki nukkuneet ensikuukautensa kehdossa.
Kehto oli sänkymme vieressä ja minä en ees heränny, mutta kun sängystä kuului pienikin ääni niin käteni alkoi keinuttaa kehtoa....
Suosittelen, jos jostain saatte.[/QUOTE]

Ei oo luvassa, kun sukuun sekä tuttavapiiriin tulee yhtä aikaa vähän yhdelle sun toiselle vauva. :D

Eli joko osto, vuokraus tai vanhan (pinniksen) tuunaus.

Ja siis mulla on tohon äp-laatikkoon tytölle tehty reunapehmuste/-lakana. :) Mutta kun meinasin, et oon kuitenkin liian laiska raijaamaan sitä ylhäältä alas ja toisinpäin + tytön aikaan se oli mulla rahin päällä, jota en nyt ylös voi viedä. Pitäs keksiä sille yläkertaan jotkut jalat (ja taas jos laitan pinnikseen, ehkä helpoin on vaan koittaa pienentää pinnistä...).
 

Yhteistyössä