Minkälainen kuivausrumpu teillä on?

  • Viestiketjun aloittaja tietämätön rummusta haaveileva
  • Ensimmäinen viesti
Meillä Mielen pesukone ja kuivausrumpu. Tosi hyvät ja kestävät. 7 kg mahtuu koneeseen ja se on paljon se. Periaatteessa voi minkä tahansa laittaa päällekkäin. Liikkeestä saa erikseen ostaa asennusjutun jolla liitetään yhteen.
 
Meillä on Electroluxin pesukone, jossa on samassa kuivaava ominaisuus. Olen tykänny hirveesti, kun vie sen vähäisen tilan eikä tarvi tornia rakentaa. Mulla oli sitten kuivaavan pesukoneen päällä muksun hoitoalusta :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Meillä on Electroluxin pesukone, jossa on samassa kuivaava ominaisuus. Olen tykänny hirveesti, kun vie sen vähäisen tilan eikä tarvi tornia rakentaa. Mulla oli sitten kuivaavan pesukoneen päällä muksun hoitoalusta :)
Tuo kuivaava pesukone olis varmasti hyvä mutta ostettiin pari vuotta sitten juuri tuollainen Mielen 7 kg pesukone, niin ei nyt raskis siitä luopua. Kuivausrummulle ei kuitenkaan tulis niin älyttömästi käyttöä, niin ajattelin sitä paremmin tuolta halvimmasta päästä.

 
humbe
ehdottomasti suosittele kuivauskaappia ennemmin kuin rumpua, sen hyviä puolia: vaatteet ei kulu, voi kuivattaa myös esim märkiä kenkiä, ei tarvi aina laittaa edes kuitatusta, kun ripustelee ja jättää oven auki. huonoja puolia on ehkä se, että vie enempi tilaa.
 
Meillä on Siemensin kuivausrumpu. Ennen sen hankkimista mäkin olin hyvinhyvin skeptinen sen suhteen, ja aluksi mulla olikin tarkoitus kuivata siellä vain pyyhkeet ja lakanat. Mutta vähitellen kokeilin huonompien vaatteiden kuivaamista - nyt kuivaan siellä 95% kaikista vaatteista. Paitsi kesällä, jolloin ne kuivavat partsilla.
Sähkönkulutus ei ole juurikaan lisääntynyt, sillä meillä on sähkölämmitys ja rummun tuottama lämpö on siis lämmitykseen tarvittavan sähkön osuudesta pois. Täytyy muistaa, että myös narukuivatus kuluttaa energiaa - juuri tuota lämmitykseen tarvittavaa energiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja humbe:
ehdottomasti suosittele kuivauskaappia ennemmin kuin rumpua, sen hyviä puolia: vaatteet ei kulu, voi kuivattaa myös esim märkiä kenkiä, ei tarvi aina laittaa edes kuitatusta, kun ripustelee ja jättää oven auki. huonoja puolia on ehkä se, että vie enempi tilaa.
Rummussa jää ripustusvaihe kokonaan pois, joka kuitenkin kaapissa pitää tehdä :) Sehän on ihan itsestä kiinni, minkälaisiin käytäntöihin haluaa alkaa. Toki myös tilat rajoittavat jonkin verran ostopäätöstä.

Tässä muuten hyvä linkki noihin erilaisiin pyykinkuivaustapoihin: http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/hankinnat/kuivausrummut/kuivaustapoja.html
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja humbe:
ehdottomasti suosittele kuivauskaappia ennemmin kuin rumpua, sen hyviä puolia: vaatteet ei kulu, voi kuivattaa myös esim märkiä kenkiä, ei tarvi aina laittaa edes kuitatusta, kun ripustelee ja jättää oven auki. huonoja puolia on ehkä se, että vie enempi tilaa.
Kuivauskaappi olisikin varmasti minun valintani, jos se vaan olisi tilojen puolesta mahdollista.

 
Meillä oli ennen miele, 2v käytössä, hyvin toimi, pyykkikone sitten ei pelittänyt kunolla. Siksi nyt muuton yhteydessä vaihdettiin uudet, nyt upot. Ovat toimineet moitteettomasti jopa pyykkikone. Mutta esim poissa kannattaa ostaa niitä kalliimpia sillä halvemmat tehdään italiassa, ja ne eivät käytössä kestä. Tosin kaikki muutkin "halvemmat" koneet tehdään italiassa tms, joten niiden kestävyys on omaa luokkaansa. Toisin kuin saksassa tai ruotsissa valmistetut.
 
Vieras
Meillä kuivataan aina oikeastaan vaan lakanat ja pyyhkeet kuivurissa (sähkön säästämisen takia). Vaatteet laitan kuivuriin vain yleensä silloin, jos täytyy nopeeta saada kuivaksi. Merkki on Whirlpool ja olen kovasti tykännyt.
 
MarcyDarcy
Meillä on ollut viitisen vuotta Whirlpoolin kuivausrumpu AWZ9813, joka on ollut melkeinpä koko ajan rikki. Ensimmäisen vuoden aikana emme sitä juuri ehtineet käyttää ja kun sen sitten otti käyttöön, toiminta loppui lähes heti (ja takuu olikin sopivasti ummessa). Soitin maahantuojan edustajalle, joka ei edes pahoitellut huonoa konetta tai ottanut asiaa muutenkaan vakavasti, vaan rupesi kertomaan omista huonoista kokemuksistaan (oliko nyt kahvinkeitin, joka oli ollut maanantaikappale tai jotain). En kuvitellut soittaneeni huonojen ostopäätösten vertaistukeen, mutta sinne puheluni taisi kuitenkin mennä.
Saimme koneen sitten kuntoon, mutta nyt otettuamme koneen päivittäiseen käyttöön (10-kuiset kaksostytöt saavat aikaan jonkinlaisen pyykkivuoren hetkessä) ei kone enää kuivaa ollenkaan. En edes uskalla ajatella mitä korjaus tulee maksamaan. Tunnetusti lapsiperheessähän sitä ylimääräistä rahaa on kiikuttaa huoltamoihin.
Jos on tarve todella kuivata pyykit kuivurissa, eikä vain pitää laitetta monumenttina kylpyhuoneessa, kehotan valitsemaan jonkin muun merkin kuin Whirlpool.
 

Yhteistyössä